טיפול 15000 והכנה לטסט

frankthe

New member
טיפול 15000 והכנה לטסט

שלום לכולם!
מזדה 2 2012 הגיעה ל 55000 ולפי המוסך הראשי של מזאדה וגם לפי ההגיון צריך לעשות טיפול 15000, הקודם בוצע ב 42000 לפני שנה בדיוק.
בעיות:
1. פילטרים מזגן הוחלפו לפני שלוש שנים. אצל מזדה הטיפול הזה עולה 150 ש"ח לפילטרים לפני מעמ ועוד עבודה - בקיצור סיפור של 250 ש"ח. לעשות לבד בעלות של 80 לפילטרים תחליפיים? כלכלית התשובה ברורה אבל האם הפילטרים התחליפיים טובים מספיק?
2. מצתים אירידיום - גם הם הוחלפו לפני 3 שנים. יש כאלה שאומרים לי להחליף כל 3 שנים ויש כאלה שאומרים להחליף לפי התנאים של או 5 שנים או 90000 ק"מ - מה שבא קודם. מה עושים עם המצתים? בני 3 שנים ועברו 35000?
3. ברקסים - הוחלף כל הסט הקדמי לפני 3 שנים, הוחלף אז גם שמן ברקס. עברו 3 שנים ו 35000 ק"מ. מה לדעתכם צריך להחליף? לדעתי הסנדלים קרוב לודאי שחוקים אבל עברתי עם מקל על הצלחות כאשר הגלגל לא מפורק ולא הרגשתי דרגה בולטת. השחיקה שם היא מינימלית.
4. הצמיגים של הרכב כבר בני 4 שנים, שוב כמו שאר הנתונים הם עברו 35000, ראו אותם כבר 4 אנשים שמבינים בתחום האחד עובד במוסך השני באוטודיל והשלישי מהעבודה- הצמיגים יבשים וצריך להחליף למרות שיש בשר על הצמיגים. כרגע יש לי קלבר בני 4 שנים. האם לנסות לרכוש קלבר או דנלופ בעלות של 1400-1500 ש"ח. או לרכוש צמיגים סיניים באיכות טובה (ככה הגדיר זאת הצמיגאי) בעלות של 900 ש"ח . לטענתו יש צמיגים סיניים זולים יותר במחיר של 800 ש"ח אבל אני ארגיש זאת אבל צמיגים בעלות של 900 ש"ח יספיקו בשבילי.
מה לעשות גם במקרה זה?
 
תחליף שמן ברקס , אפשר גם לבד . לא הייתי מיחס חשיבות

לפילטר מזגן אורגינלי , אפשר גם חלופי .
רפידות ברקס , צריך לפרק גלגל/ים ולראות מה המצב .
מצתי אירידיום לא חובה להחליף אבל חובה לנקות ולשרוף את האלקטרודות על
כיריים גז .
בצמיגים אתה על הגבול , לא הייתי חוסך כאן .
 

enigo

New member
תתעלם מעצות שנות השבעים של הנמלה

אם על הפלגים שלך יש משהו ששרף על כיריים, אז יש לך בעיה הרבה יותר גדולה מאשר הפלגים...
בלמים מחליפים לפי הצורך, לא זמן או נסועה. אם הרפידות שחוקות, תחליף. אם לא - לא. כנ"ל הצלחות (נשמע שהן בסדר. רק למה מקל ולא האצבע? כשהן קרות, כמובן).
 
כרגיל אתה לא קולט אבל פולט , אין לך מושג

בנושא וזה לא שנות ה70 ,
בטוח שפלגים לא יעמדו בחום של להבה הם ימסו .
 

the annonymous

New member
אתה אפילו לא מבין מה אניגו אמר

הטמפרטורות במנוע יותר גבוהות מלהבת הגז שלך אז אם יש משהו שלא נשרף במנוע להבת הגז לא תזיז להם.
&nbsp
מה שכן, פלאגים לא צריך להחליף לפי זמן אלא לפי קילומטרז'.
 

enigo

New member
אם יש על הפלאים משקעים שצריך לשרוף במנוע

סימן שמשהו במנוע מאוד לא תקין. בימי הקרבורטורים לפעמים היו "שורפים פלאגים" כל מונו מכונאי חצר שניסו לחסוך את עלות החלפת הפלאים עם כל מיני קומבינות (תיכף הנמלה גם ימליץ לדפוק עליהם קצת כדי לכופף את הקצה).
היום אין בזה שום טעם. במנוע תקין הפלאגים יוצאים כמעט נקיים גם במועד ההחלפה.
ואכן, פלאגים מחליפים לפי נסועה בעיקרון. אם כי למי שנוסע המון בפקקים מומלץ לבדוק את מצבם גם לפני כן.
 
היצרנים מאפשרים צריכה של ליטר וחצי שמן בין הטיפולים .

וזה אצלם תקין , ( עבודה בעיניים על הלקוחות . )
אולי מצתים רגילים שמחליפים מהר יהיו נקיים
מצתי אירידיום שמחליפים לאחר הרבה זמן לא יהיו נקיים.
לכן כדאי לנקות אותם בשליש או באמצע החיים שלהם .
 

enigo

New member
תלוי מאוד איך ואיפה השמן נצרך. בהרבה מאוד מקרים

השמן נצרך בכלל דרך גומיות השסתומים ונשרף בסעפת - משמע בכלל לא מגיע לפלאגים.
שמן שנשרף בתא הבעירה, גם בשיעור של ליטר לאלף ק"מ, כמעט ולא ישאיר משקעים על הפלאג.
 

WarDog

New member
אישית הייתי מחליף רפידות כל 3-4 שנים בלי קשר לנסועה

כמו כל דבר גם הרפידות סובלות מבלאי טבעי עקב תנאי מזג האויר בארץ ולא רק מעבודתן, ומחיר החלפתן פעם ב3-4 שנים שווה את הכסף בשיפור יכולת הבלימה.
ובלי קשר לזה ברכב שנוסע רוב הזמן בעיר ולא משייט בכביש מהיר היתי מחליף גם קודם בגלל השחיקה המואצת בעיר.
 

enigo

New member
רפידות לא מזדקנות. לזמן אין השפעה עליהן

ואת השחיקה אפשר לראות בעין. זה אחד הדברים הכי פשוטים ברכב - שחוק? מחליפים. לא שחוק? משאירים.
למה לסבך את החיים סתם?!
 

WarDog

New member
בקשר לצמיגים,

הייתי הולך על דנלופ(אם הם מהיצרן הארופאי ולא האסיתי), הבדל של 100 שקל בין סינים זולים ל"באיכות טובה" נשמע לי קצת נמוך.
 

enigo

New member
לגבי פילטר המזגן

שני דברים שצריך לבדוק:
1. כמה מסובך להחליף אותם? יש מכוניות שזה עניין של דקה, בלי כלים - ויש כאלו שזה דורש פירוק של חצי דשבורד.
2. האם יש בפילטר פחמן פעיל ו/או מסילות מובנות. הראשון חשוב לאיכות הסינון. השני יכול להיות קריטי להחלפה - תלוי איך מכניסים את הפילטר החדש לבית המסנן.
מציע לפרק ורק אז ללכת לקנות את החדש, עם הפילטר הישן ביד.
 

frankthe

New member
תגובות

חג שמח לכולם.
סוף סוף הלכתי למוסך. החלפתי את הפלגים של האירידיום. לטענתם צריך להחליף כל 3 שנים. לידיעת מי שענה והשתתף כאן בדיון - המנוע עשה 55000 ק"מ והוא תקין. הפלגים עברו 35000. אני לא אקח סיכון בלא להחליף אותם.
הברקסים הקדמיים היו גמורים - כמה צפוי! הוחלף הכל ונגמר העניין.
צמיגים - מנסה לעשות סדר בבלאגן. כי בתכלס זה הסיפור עכשיו. (השאר מאחורי)
קיבלתי כמה הצעות. אני מתייעץ
קומהו עולים 320 ש"ח לצמיג. הבעיה שיוצרו ב 40/18 כלומר בחודש תשיעי ספטמבר 2018. אנחנו בחודש מאי 2019. לא נראה לי הגיל שלהם.
טויו עולים 400 ש"ח לצמיג יוצרו ב 46/18 כלומר אמצע נובמבר 18.
סיניים מצאתי מינואר 19. אבל שוב כמו שאמרתי - לא נראה לי הסיניים האלה.
קלבר - מצאתי גם מספטמבר 18 ועולים 380 ש"ח לצמיג, תבוא נראה אמר לי הבחור, נעשה מחיר, יעני יוריד לי ל 360 ש"ח אבל בשביל חסכון של 20 ש"ח לצמיג אני לא רוצה לשים צמיגים ישנים. מעדיף חדש יותר. אחפש עוד. יש לי עוד שבוע לטסט אז אני ממשיך לחפש. אם יש לכם תובנות בעניין הצמיגים - אשמח לדעת.
תודה והמשך חג שמח!
&nbsp
 

enigo

New member
מצטער, אבל נראה לי שהמוסך חירטט אותך לגבי הפלאגים

הפלאג עשוי מחומרים שלא מזדקנים - ולכן אין לזמן השפעה עליהם.
לגבי הבלמים הקדמיים - אמרת שהחליפו הכל. למה הכוונה? גם רפידות וגם דיסקים?
 

frankthe

New member
גם רפידות וגם דיסקים

לא רציתי להחליף את הדיסקים אבל לא הותירו לי ברירה גדולה מדי. לדעתי - אפשר היה להשתמש בדיסקים עוד 20000. אבל זה כבר חלב שנשפך.
יש לכם עיצה טובה לגבי הצמיגים?
 

enigo

New member
לא סתם שאלתי. זו נטיה של מוסכים

להחליף דיסקים בכל החלפת רפידות. מיותר לחלוטין.
לגבי הצמיגים - קח את הקומהו. מחיר סביר, מותג סביר, הגיל לא אידאלי אבל לא נורא.
כמובן שאם היית נותן דגמים ספציפיים היה אפשר לענות יותר במדויק.
 
כן זה מאוד מסוכן לא להחליף פלאגים.

"אני לא אקח סיכון בלא להחליף אותם."

חס וחלילה זה עלול לגרום לתאונה .
גם פלגים רגילים , לא אירידיום , אפשר למשוך איתם 50000 ק"מ ויותר .
היות והם זולים אז מחליפים .
 

חן 1111

Active member
פלגים אירידיום מחזיקים בערך 100 אלף ק"מ, ללא קשר לזמן

כך שלא היתה סיבה להחליף.
בלמים לפי השחיקה. אם צריך, אז צריך.
לגבי צמיגים, הקומהו נשמעים עיסקה טובה. המחיר סביר, הגיל לא טרגי. הרי לא תמצא באמת צמיגים שיוצרו לפני שבוע...
שאר ההצעות יקרות מדי. אם אתה מתקרב ל-400 שקל לצמיג אז אתה כבר יכול לקנות את הדגמים הכי טובים של יצרנים איכותיים כמו קונטיננטל או גודייר. ואם תבדוק הצעות נוספות אולי תמצא פלקן או מקסיס במחירים עוד יותר טובים ובאיכות סבירה.
 
למעלה