חיישן חמצן\יחס חמצן דלק

lichbara

New member
חיישן חמצן\יחס חמצן דלק

שלום,
לאחרונה נכשלתי בטסט על זיהום אויר. המדד הראה חריגה של פי 10 מהמותר ב-CO
יש לי ג'טה 2014 עם 40000 קמ בלבד.
שאלתי היא: האם ללכת על אופציה של ניקוי (בערך 600 שח, חצי יום עבודה) או על החלפת החיישן שזה עובר את ה-1500?
אני חייב לציין שאולי אולי אולי יש גם בעיה בממיר.
תודה לעזורים
 

lichbara

New member
בעיקר קצרות כן...אבל...

אבל ברור שגם נסיעות ארוכות.
הרוב אלו נסיעות קצרות.
הסבירו לי שזו יכולה להיות הסיבה למה שאני חווה כרגע.
שאלתי אם להשקיע בניקוי או בהחלפה(ובתקווה הממיר תקין)
 

חן 1111

Active member
בדרך כלל ניקוי לא עוזר.

תנסה לעשות ניקוי לבד. תמלא תוסף דלק לפי ההוראות ותבצע נסיעה מאומצת, אבל ממש. מהירות גבוהה, טורים גבוהים, האצות חזקות.
ותגיע לטסט עם מנוע חם.
אם לא עוזר, אז ייתכן שצריך להחליף את חיישן החמצן. במקרה כזה שום ניקוי לא יעזור.
 

lichbara

New member
חשבתי על זה אבל...

בגלל המדדים הגבוהים (פי 10 מהנורמה) יש מצב גבוה שתוסף לא יעזור...
אני מתלבט. כרגע יש לי אישור לנוסע בלי טסט עד ה 30.4.
האפשרויות שלי הן: או תוסף או לנקות את המערכת במוסך (יותר יקר מתוסף) או להחליף חיישן (הכי יקר. יקר מאוד)...אני באמת לא יודע מה הכי כדאי...
 

enigo

New member
בקש הצעת מחיר מעוד מוסך או שניים

מניסיון של חברים, אם כי עם מותגים אחרים, עיקר העלות היא של החיישן עצמו - ויש מוסכים שמתקינים חיישנים תחליפים או פשוט מזמינים לא דרך היבואן, מה שמוריד את המחיר משמעותית. אולי שווה לך. לנסות להזמין בעצמך מחו"ל ושרק יתקינו לך במוסך.
 

tedys strm

New member
האם דולקת נורת צ'ק אנג'ין?

גם אם לא דולקת תיגש למוסך להתחבר למחשב. ייתכן שאחד החיישנים "נתקע" (כמו מחשב תקוע) והoutput שלו הוא אות קבוע ולא דינמי.
במצב כזה מספיק ביצוע פשוט של ''ריסטרט'' ע''י מחשב הבדיקה, וזה אמור להחזיר לך הרכב למצב תקין עובר טסט (ללא פליטת co חריגה)...
&nbsp
אל תחליף שום דבר ללא בדיקה במחשב.
 

enigo

New member
נקודה טובה. ברמת חריגה כזו אמורה להידלק נורה

לפחות ברכב מחמש עשרה השנים האחרונות.
 

lichbara

New member
הנורה לא דולקת ....

הייתי במוסך אחד, התחברו למחשב וראו שהחיישן תקול וכך גם הממיר. הבחור במוסך לא יכול לקבוע בוודאות אם באמת שניהם תקולים או רק החיישן. בכל מקרה אני אלך לעוד מוסך.
לגבי "ריסטרט" של המחשב....אני אבקש מהמוסך לעשות. בנתיים שמתי תוסף ואני מקווה זה יעזור..שוב, הערכים יצאו פי 10 מהתקן...שיהיה לי בהצלחה (-:
תודה
 

enigo

New member
הערך המותר נמוך מאוד, ממה שאני זוכר

כך שגם ליקוי קטן יחסית בתפקוד יכול לגרום לערכים גבוהים פי עשר. אפילו בדיקה עם ממיר קר יכולה לגרום לחריגה מהתקן.
אבל מוזר שהנורה לא נדלקה כאשר המחשב זיהה תקלה במערכת. מאוד מוזר.
 

lichbara

New member
הערך המקסימלי הוא 0.3....

מאוד מוזר שהנורה לא נדלקה כן. לגבי ממיר קר לא קר, נסעתי עם האוטו זמן מה בדיוק בגלל הסיבה הזו.....אני כבר מכיר את זה משנים קודמות, זו לא פעם ראשונה שאני חווה את זה. זו פעם ראשונה שגם בבדיקה שנייה חרגתי ונכשלתי. טוב נגיע למוסך וייבדקו, נראה. שוב תודה
 

enigo

New member
אז כרגע יש לך ערך של 3% Co?

זה גבוה מאוד באמת לרכב מודרני. היה אמור להדליק לך פרוג'קטור בלוח מחוונים, לא סתם נורה...
 

lichbara

New member
ערך של 2.05 האמת....

נראה מה יגידו במוסך...יותר מזה אני אישית לא יכול לעשות. אשאל במוסך גם לגבי הנורות שלא נדלקו אם היו אמורות להידלק....תודה
 

lichbara

New member
הייתי אתמול במוסך ו......

מאוד מוזר. בדקו במוסך ולא מצאו זיהום כלל. מיד ניגשו למכון הרישוי ועוד פעם נכשל על זיהום. אני ממש לא מבין מה הולך פה!.
גם במוסך לא תנו לי פתרונות כי לא מצאו בעיה.(אגב בדקו כמה פעמים)
 

enigo

New member
אולי תקלה במכשיר המדידה במכון?

אם כי אז עוד מכוניות היו צריכות להיפסל בלי סיבה.
 

lichbara

New member
אין לדעת...אתה צודק...

אז עוד מכוניות היו נכשלות.
ממה שראיתי לא...המכון היה עמוס ולא ראיתי שום דבר שכזה...
יועץ השירות במוסך אמר שיש בעיה עם הסוג מנוע הזה של האוטו שלי (נפח 1400) ושבעיית הזיהום מוכרת. מה זה עוזר לי? לא עוזר...לידע כללי..
 

חן 1111

Active member
איזה ערכים מצאו במוסך? ואיזה במכון?

יש שתי מדידות. אחת בסיבובי סרק ואחת בטורים גבוהים יותר.
 
למעלה