תוספת: יתרון של מנוע הדיזל: המומנט.
משהו נחמד נוסף המיושם בהילוך 6 בכליות ארוכות ומהירות:
בעליות הארוכות לירושלים בהילוך 6 בסל''ד 2000, המהירות 120.
אם יש האטה קלה ל90 באותו הילוך הסל''ד צונח ל1500 והרכב עדיין סוחב יפה. כל כך יפה, שאפשר באותו הילוך להאיץ בנקל חזרה ל120קמש כי החל מסל''ד של 1500 המומנט של מנוע הדיזל הוא גבוה, המקסימלי (כמעט 30 ק''ג * מטר).
האם יש רכב בנזין בעלות דומה, שבמצב שתיארתי לא היה הכרח להוריד הילוכים או אפילו שבסל''ד 2000 היה מטפס יפה את העליות לירושלים עם יכולת להאיץ עוד...