רכישת רכב מיני

faruk2000

New member
רכישת רכב מיני

שלום למומחים,
עד היום נסעתי על דייהטסו סיריון 2009 אוטומטית.
היא הספיקה לי ובעיקר התרשמתי משני דברים בולטים ברכב הזה: 1) חסכונית מאד בדלק 2) אפס תקלות.
כל השאר לא הטריד אותי יותר מידי (או שלא ידעתי שצריך להטריד אותי).
עכשיו הגיע הזמן לרכב חדש. מכיוון שהסיריון כבר לא משווקת, התחלתי לפזול לרכבים האחרים וגיליתי לצערי ג'ונגל של חוות דעת סותרות על כל הנישה הזאת.
חשבתי על ה-I10 אוטומטית, (1.25) אבל אז מישהו כתב שהיא לדעתו עגלה, 4 הילוכים, עם תקלות ושותה דלק, אחכ חשבתי קיה פיקנטו וגם עליה היו כל מיני דיבורים סותרים. והיו עוד דגמים שכל העיסוק הזה בילבל אותי לגמרי.
שאלתי היא אחת: איזה רכב קרוב מבחינת אמינות וחסכון בדלק לסיריון, ועדיין לא יישחט לי את הכיס ברכישה? (או שאולי כדאי ליסינג...?)

תודה :)
 
כל המיני עגלות , אז מה ? מי שזה מפריע לו שיקנה

משהוא אחר .
אז אני אומר לך ש i10 ממש לא רע ואפילו עם המנוע 1000 ולא 1250 .
 

faruk2000

New member
ה 1000 לא חלש מידי בעליות של הגליל + מזגן?

ומה לגבי צריכת דלק?

תודה
 
לגבי צריכת דלק יותר טוב ידני

לעליות בגליל , כנראה שיותר כדאי לרכוש שברולט ספארק
עם מנוע 1400 .
 

enigo

New member
לגליל הוא יהיה חלש מדי

וה-1250 לא מבריק מבחינת צריכת דלק ביחס לחלק מהמתחרות. השילוב הכי טוב של הספק וצריכת דלק היום מתקבל בשברולט ספארק. אבל המושב האחורי שלה ותא המטען קטנים יותר משל היונדאי/קיה (שחולקים מכללי הנעה, כך שמהבחינת צריכת דלק וביצועים הם כמעט זהים). עוד אופציה מעניינת היא הניסאן מיקרה שמוצעת במחיר זול מאוד (כ-60 אלף לאוטומטית). אבל שם יש כנראה בעיה כלשהי עם תיבת ההילוכים - יש כמה וכמה מקרים בהם נדרשה החלפה בנסועה נמוכה יחסית. אבל היבואן בדרך כלל לוקח אחריות.
בקיצור לדעתי הכי מתאימה לך ספארק אם אתה פחות חשוב לך מרווח מאחור ומיקרה אם כן.
 

ANZ1

New member
נתחיל מההתחלה, מה התקציב שלך ?

ואם תסתכל על המפרט, תראה שכל מכונית מיני חדשה היא הרבה יותר חסכונית, יותר מרווחת ,יותר איכותית ויותר מהירה מהדהיטצו סיריון שהיתה לך,
אם נקודת ההתיחסות שלך זה צריכת דלק וביצועים כל רכב חדש יהיה יותר טוב.
וגם כל רכב מיני חדש יהיה אמין לפחות כמו מה שהיה לך עד עכשיו.
הטכנולוגיות התקדמו די הרבה ב10 השנים האחרונות מבחינת צריכת דלק,
הסיריון עושה בממוצע (שהיה אופטימי) 15.6 ק"מ לליטר,
כל המכוניות האחרות עושות יותר טוב,
אפילו הרכב הכי בזבזני השברולט ספארק שיש לו גם מנוע גדול וגם הוא רכב גדול עושה 18.2 ק"מ לליטר.
 

faruk2000

New member
אז ככה:

לגבי תקציב, לא הייתי רוצה להוציא יותר מ-50K אבל זה לא יאפשר לי להגיע לרכב חדש. אנסה אולי עם הלוואה או ליסינג, מה שמעלה עוד שתי שאלות:

1) מכירים מקום/מקור אמין שאפשר לרכוש בו רכבים יד שניה, מלבד אנשים פרטיים?
2) אם ליסינג, אשמח להמלצה על מסלול וחברה מומלצת.

אני אכן אני צריך רכב חסכוני שיעלה בקלות (עם מזגן) את העליות של הגולן והגליל ולכן אני מכוון ל-I10 1.25 ודומותיה (אוטומט).

נסעתי על הספארק 2014 ומאד לא אהבתי את הצפיפות בה. גם תא המטען היה קטן לי מידי. על הניסן מיקרה אני מעדיף לוותר בשלב זה.

ושאלה אחרונה, מה החסרונות של ה-I10 1.25 אל מול הקיה פיקנטו?
הבנתי גם שהמזגן ב-I10 ללא בקרת אקלים? מה זה אומר ועד כמה זה קריטי?

שוב, סליחה על הבורות ותודה על התשובות. כל פיסת אינפורציה מכם עוזרת לי מאד.
 

enigo

New member
ספארק 2014 היתה לדעתי דור קודם

היא היתה ידנית, נכון?
בקרת אקלים זה מזגן שבו קובעים את הטמ' הרצויה והמערכת אוטומטית קובעת את עוצמת האוורור וחימום/קירור.
 
בקרת אקלים זה מיותר , לא מוסיף כלום , אולי אפילו

מסיח את הדעת מהכביש יותר .
עדיף לך ללכת על משומש , בטח כאשר חסר תקציב לחדש.
 
את לא חייב להוכיח בכל פעם שאין לך מושג במכוניות .

הרבה פחות התעסקות בלי בקרת אקלים , זה מה שחשוב בנהיגה
ולא הצעצועים .
 

enigo

New member
כן כן... והשמש זורחת בלילה

וכשיורד שלג סימן שחם.
תמשיך... הצחוק יפה לבריאות!
 
ברור שהשמש מאירה גם בלילה . אולי יש לך מתג שמכבה אותה ?

4 מצבי מאוורר לעומת הרבה יותר אפשרויות של טמפרטורה .
לאחר קביעת טמפ' המערכת זורקת את האויר מהיכן שבא לה
ולא מהיכן שאתה רוצה . התעסקות .
לאחר קביעת מצב מיזוז המערכת בוחרת בעצמה מהיכן לקחת את האויר , שוב התעסקות לשנות זאת .
לך לכתה א ' .
 

enigo

New member
אף פעם לא הצטיינת בתשומת לב לפרטים

למשל ההבדל בין זורחת למאירה. הבדל משמעותי.
בנוסף, בניגוד למזגן רגיל, שדורש התעסקות תוך כדי נסיעה - לשנות עוצמת אוורור או את האיזון בין חום לקור ולהדליק ולכבות את המזגן כדי לשמור על הטמ' הנוחה. לעומת זאת בבקרת אקלים קובעים טמ' נוחה, ושוכחים מזה.
 
לאחר 70000 K עם בקרת אקלים , אין מצב כזה

לקבוע טמפ' ולשכוח .
לעומת זאת אתה יודע על איזה מצב לשים את הבורר הרגיל .
פחות אפשרויות פחות התעסקות .
 

enigo

New member
כנראה שפשוט היה לך רכב עם בקרת אקלים לא מוצלחת

יד היום צברתי לדעתי מעל מאה אלף ק"מ בכלי רכב עם בקרת אקלים, קרוב לוודאי שאפילו יותר. תמיד שם על טמ' אחת, ולא נוגע יותר (מה שכן, לא בכל רכב זו אותה טמ', דורש זמן לימוד).
לעומת זאת במזגן רגיל תמיד צריך לשחק. בהתחלה חזק שיתקרר/יתחמם מהר, אחרי זה להוריד, ובדרך כלל צריך גם לשחק באמצע בין רמות איוורור. וזה עוד לפני שנגענו בבקרות אקלים מפוצלות. בכלל גאוני...
&nbsp
 
הבעיה היא כאשר אתה רוצה לשנות מצב

בבקרת אקלים הכפתורים קטנים ומחייבים בהורדת מבט מהכביש .
בלית ברירה הייתי עושה זאת , בדחילו ורחימו . לפעמים דוחה את הפעולה
ומחכה למצב יותר נוח בכביש .
אני משתדל להיות תמיד עם העיניים על הכביש .
 

faruk2000

New member
איפה כדאי לקנות משומשת?

יש סוכנויות מומלצות או שללכת על פרטי?
 

enigo

New member
תמיד עדיף פרטי

סוכנות נותנת נוחות ולפעמים מהירות, אבל זה עולה כסף.
 
למעלה