בוסטר התנעה: מה חשוב ? מה לבדוק ?

  • פותח הנושא em28
  • פורסם בתאריך

em28

Well-known member
בוסטר התנעה: מה חשוב ? מה לבדוק ?

המצבר בן 3 ועדיין לא עושה בעיות אבל זה שקוף שזה יקרה בזמן ובמקום הכי גרועים.
חשבתי שכדאי שיהיה באוטו בוסטר התנעה, ג'אסט-אין-קייס.
נכנסתי לאיביי וקיבלתי חום:
- 2,000MAH ועד 89,800MAH
- 350A ועד 600A ואף יותר
- טעינה דרך מיקרו-USB, דרך קבל יעודי
- טווח מחירים מטורף מ-50 ש"ח ועד 500 ש"ח וגם יותר.

מה צריך לחפש ? הרכב ספורטאז' 1.6.
 

enigo

New member
אתה לא צריך יותר מ-300 אמפר לדעתי

מעדיף ממשק טעינה סטנדרטי. תתעלם מהנפח המוצהר, היצרנים הסיניים די "חופשיים" לגבי ההגדרות של הנפח...
לי יש אחד (גדול, למנוע דיזל) של gooloo. עושה את העבודה.
 

xfwind

New member
הנסיון שלי עם הבוסטר*: מצויין לקטנוע, ואילו בפלואנס 2 ל'

נתן כח לכ-6 סטרטר עד שהתעייף והחיווי ירד בו ל-10% (והתמלא לאחר מנוחה).
או אז עברתי לכבלים מהרכב אחר.

* 12000MAH ו- 400 אמפר.
 

enigo

New member
ומה רע בשישה ניסיונות סטרטר?

בדרך כלל לא צריך אפילו שניים.
 

xfwind

New member
לא הניע...אבל יתכן מסיבה אחרת (מצבר היה גמור)

 

enigo

New member
כנראה סיבה אחרת

זוכר את המקרה שלך - היה מאוד מוזר.
אני הנעתי בקלות מנוע 2 ל' (אבל ישן, עם יחס דחיסה נמוך) עם בוסטר של 300 אמפר. גם עם מצבר ריק לחלוטין.
 

the annonymous

New member
הפלואנס לא מניעה עם מצבר חלש גם אם הוא מספיק חזק

כדי לתת סטארטר.
&nbsp
למעזה סימן ההתראה הראשון שלה למצבר עייף זה שלוקח לה זמן להניע. לרוב תוך שבועיים מהופעת התסמינים תוציא את הכבלים מהבגאז'.
 

enigo

New member
מעניין מה הסיבה. מערכת הזרקה?

מערכת הצתה? מי החוליה החלשה...
 

the annonymous

New member
אין לי מושג. אל תחפש היגיון בצרפתיות.

פעם בדרך חזרה מירושלים היא התחילה לתת רשימה של תקלות ברצף (גיר, ESP, ABS, ברקסים ועוד) ובדוף הסתבר שרק חיישן האויר הלך אבל את הלב הורידה לי.
&nbsp
גם הפחית שמתריעה על רפידות גמורות מדליקה מיד אזהרה בליווי צליל שיעש כשל במערכת הבלמים וחובה לעצור מיד. עשתה לי את זה בירידות מפקיעין.
 

xfwind

New member
מנוע וגיר קשקאי....טפו טפו חמסה חמסה רק עונג


למרות שירדה עכשיו לדרג רכב משני
 

the annonymous

New member
בפלואנס הוא עובד יפה.

בסך הכל זה היה אוטו שמאוד אהבתי, מאוד נהנתי ממנו והפגין אמינות מצויינת.
&nbsp
ב 7 שנים הוחלפו חיישן חמצן, משולשים קדמיים (יקרים מאוד), בולמי זעזועים קדמיים (לא נזלו ולא חייבו להחליף. פשוט אחרי 6.5 שנים כבר מרגישים את העייפות שלהם) וכמה ימים לפני המכירה מפוח פנימי של מערכת האורור (1800 ש"ח במורשה עם חלק תחליפי).
&nbsp
עלויות: נקנה ב 130,000 ונמכר ב 18,000 (בעלות חברה, יד ראשונה 160,000 קילומטר).
&nbsp
סך כל העלויות במוסכים ל 7 שנים כולל כל התיקונים והטיפולים במוסכים מורשים, 2 החלפות מצבר וכולל 3 החלפות צמיגים 18,953 ש"ח.
&nbsp
ביטוח חובה ומקיף לכל נהג מעל גיל 24 - 3700 ש"ח לשנה.
&nbsp
טסט: 1562.
 

ANZ1

New member
אין נתוני אמינות לפלואנס

זה רכב שמיועד למדינות עולם שלישי עניות,
הוא לא נמכר באירופה / ארצות הברית / אוסטרליה וכו
לכן אין נתוני אמינות עליו.
 
תיקון קטן: נמכר באוסטרליה, בקוריאה (מולדתו), ובאירלנד

ומעבר לכך אכן במזרח אירופה, במזרח הרחוק, הודו, דרום אמריקה.

בשורה התחתונה הוא רכב לא רע בכלל למרות היותו "רכב מדינות מתפתחות", בגלל קרבתו הגנטית למגאן 3.
 

ANZ1

New member
בגלל הגיר הקשקאי היה אחת המכוניות הכי לא אמינות

באירופה, תסתכל על נתונים.
היום החליפו, ומשתמשים בגיר גרמני לא רציף
 

חן 1111

Active member
כל המערכת היא אלקטרונית והיא משתגעת מנפילות מתח

לפעמים זה קודי תקלה בלי תקלה, לפעמים בעיות התנעה.
חבר חשמלאי הסביר לי פעם, בקשר לסיטרואן, שהסטרטר הוא "חכם" ויכול להתניע גם כשהמצבר חלש. לכן בזמן ההתנעה יש תופעות שקשורות לנפילת מתח למרות שהמתנע עובד יפה.
 

em28

Well-known member
כבודה של הפלואנס במקומה, אבל לעניינינו: יש בוסטר מומלץ ?

סיני שמצהיר על 20A ב-130-150 ש"ח נראה לכם סביר ?
או שאפשר להסתפק גם ב-8-10A ב-50-70 ש"ח ?
 

ANZ1

New member
תשאל את עצמך בעתיד, אחרי שתתקע

ותבין שמה שקנית ב70 שח פחות לא עובד,
וזה נכון תמיד,
כל עוד אתה לא תשתמש במוצר, זה לא משנה כמה הוא איכותי,
אבל כשאתה צריך אותו, אתה רוצה מוצר טוב, חזק ואמין.

השאלה פשוטה, תשאל את עצמך כמה שווה לך יום עבודה שהלך, כמה שווה לך אולי להתקע בלי אפשרות להניע,
סיטואציה : לילה, גשם, קר , לא מניע, אתה עם אישתך, כמה שווה לך לשלם יותר כדי שתניע במהירות ותסע ?
עד היום, כל פעם שחסכתי, זה עלה לי כפול אחר כך,
לאבא שלי במחסן יש מקדחה ב100 שח שהוא קנה, ולידה מקדחה ב200 שח, ולידה ב400
ואז מקדחה טובה שהוא קנהבסוף ב1500, אני ישר קונה את מה שטוב,
המוצר הטוב והיקר בדרך כלל יוצא הכי זול בסוף.
אני היתי משלם על דבר כזה כמה מאות שקלים וקונה משהו יותר איכותי.
 

enigo

New member
איזו מקדחה עולה 1500 ש"ח?

לא צריך לקנות את הכי טוב - צריך לקנות את המספיק טוב לצרכים. יש בוסטרים שמאפשרים להניע משאיות כבדות, עולים אלפי שקלים ושוקלים עשרות ק"ג. לגישתך, כדאי שיקנה את זה...
מה שנכון הוא שהמוצרים הממש זולים בדרך כלל מחורבנים - לא תמיד, אבל בדרך כלל. אז אם אין מידע נוסף, הבחירה הנכונה בשיקולי עלות תועלת היא לקנות מוצר ביניים. אם יש אפשרות, ממליץ לחפש באמזון מוצר עם ביקורות טובות. לא אמור לעלות יותר מעשרים-שלושים דולר.
 

xrlmike

New member
https://www.z-tools.co.il/product.asp?prodID=5892

אבל אכן גם בוסטר בינוני עושה את העבודה מניסיוני
 
למעלה