חברים חזרתי שוב וחייב התיעצות

חברים חזרתי שוב וחייב התיעצות

ליפני שבועים רשמתי כאן תקלה שיש לי עם הרכב כבר חודשים שלושה..תקלה שלא חזרה על עצמה כל הזמן..והאמת שביום ראשון הקרוב קבעתי כבר עם המוסך להכניס את הרכב לבדיקה..
בקצרה אחזור על הבעיה...
כשאני מניע את הרכב לאחר דקה הרכב כבה..מדליק שוב וממשיך ליסוע..לפעמים היה נכבה לי ברמזור..ולפעמים שהיתי מעביר להילוך D (רכב אטומט) לנסיעה היה נכבה...גם לפעמים בנסיעה עצמה היתי מרגיש כאילו הרכב מתכבה כזה ונלק שוב ..בנסיעה פתאום הרכב נחנק כזה לכמה שניות ונפתח שוב..ובעיות של טורים משחק לו..זה בקצרה...
היום קרה לי דבר שלא קרה אף פעם...הנעתי שוב תרכב בבוקר פעם ראשונה אחרי לילה ונכבה ..הנעתי שוב נסעתי כמה מטרים ושוב נכבה והבהב גם מנורת המצבר...הנעתי נסעתי כמה מטרים שוב כבה...ומאז הכל מת !!יש סטרטר הכל טוב אבל הרכב לא נדלק...מה שכן הרכב קר לגמרי בקושי נדלק חצי דקה..אבל כשאני מסובב מפתח נדלקים כל האורות .אבל מנורת המצבר לא רואה שהיא נדלקת כאילו לא קיימת. והכי מפתיע שמד חום מנוע נמצא למעלה עד הסוף שאני פותח סוויצ עוד ליפני ההנעה..כבר כמה שעות המד למעלה והמנוע קר קרח..שאני מוציא מפתח המד יורד עד למטה מסובב מפתח אין מנורת מצבר ומד חום למעלה..ושוב הרכב קר לגמרי..בדקתי מים שמן הכל תקין ונקי...
כמו שאמרתי קבעתי כבר עם מוסך מאזדה לבדיקה בראשון..אבל אולי אוכל לחסוך את הגרר..ברור לי שמאז זה בעיה חשמלית כנראה..
יש לכם כיוון??
מדובר בלאנטיס מזדה שנת 2000..אשמח לתגובות.ותודה רבה
 

enigo

New member
אני מהמר על מצבר. נתקלתי בעבר

בכמה מקרים בהם מערכת חשמל "השתגעה" בגלל בעיה במצבר.
 
תודה יקירי

אבל מצבר חדש הוחלף ליפני כחודשים של שנאפ לאחר שחשמלאי בדק וראה שהוא חלש..יכול להיות שהוא תקול?!
 

enigo

New member
כן, יכול להיות. אבל אם הוחלף

לא מזמן אז סביר יותר שהבעיה היא בחיבור ההארקה. בדוק את כבל ההארקה, וודא שהוא מחובר בצורה טובה. גם זה יכול לשגע את המערכת.
 
אוקיי..מה הפרוש הארקה?

מה שמתחבר לקטבים של הפלוס והמינוס?
אגב לפי מה שאתה אומר.אם אני מביא רכב נוסף ומחבר כבלים ויש לי נורת מצבר והשעון חום מתאפס והרכב נדלק..סימן שכל הבעיות שהיו לי כולל היום זה בגלל המצבר?
 

מנחם231

New member
היה לי מקרה דומה

ברכב וולוו בן 3 ובסוף זה היה האלטרנטור.
המערכת השתגעה כל הזמן.
 

enigo

New member
הארקה זה כבל מינוס, השחור

צריך לבדוק גם את החיבור שלו לשלדת הרכב.
 

em28

Well-known member
קרה לי פעמיים ברכבים ישנים, בשני המקרים זה קשור לכבלי המצבר

- פעם ראשונה: כבלי המצבר התפוררו והעבירו חשמל איך שבא להם - מבחוץ ציפוי הפלסטיק נראה תקין,
אבל בתוך הכבלים היו נקודות של חלודה - החלפת הכבלים פתרה את הבעיה.
- פעם שניה: המגע של אחד מכבלי המצבר היה רופף, לוח המחוונים השתגע - איתור המגע הרופף וחיזוקו פתר את הבעיה.
 
חברים יקרים עידכון נמצאה התקלה!!!

הזמנתי חשמלאי נייד ...בדק בדק בדק...
ומצא בתוך תא המנוע בקופסת הפיוזים שני פיוזים אחד ירוק אחד שחור גדולים..שצריך להחליף..פתח את הפיוז שיחק שם..והוא המנוע נדלק..
אמר שזה מה שגרם לכל הבלאגן ברכב כיבוי..זה משגע את כל המנוע והמערכת הצתה...החליף אותם ...סכה שילמתי לו 200...תודה לכם אנשים
 

enigo

New member
אז הבעיה היתה באמת במגעים

רק במקום פחות נפוץ. 200 שקלים נשמע מחיר סביר בהחלט. מזל שלא הקשבת לעצות לזרוק את הרכב...
 

xfwind

New member
200 ש"ח = הוגן ביותר


 
למעלה