תקלה אופל מריבה - טורבו?

RandomSurfer

New member
תקלה אופל מריבה - טורבו?

שלום חברים,

ברשותי אופל מריבה 2014 (בן 4.5 בערך), שלפני מספר ימים החל "לא למשוך" במהירויות בין-עירוניות (לוחצים על הדוושה ולא מאיץ). נדלק גם קוד תקלה 89 שלפי הספר משמעו "Service vehicle soon" או "טפל ברכב בהקדם". ממה שבדקתי זה קוד כללי לתקלה במנוע.
הכנסתי למוסך לבדיקה והם טוענים שהבעיה בטורבו, ושעלות התיקון לא כלכלית לטורבו חדש מקורי, וממליצים על התקנת טורבו מפירוק (אני יודע שאפשר גם לשפץ טורבו אבל הם לא הציעו).

שאלות:
1. מישהו נתקל ומכיר בתקלה כזו? יכול להיות שהם טועים וזה בכלל לא טורבו?
2. מכיוון שזה תיקון מאד יקר ברכב חדש יחסית (שגם עשה רק 30,000 ק"מ ב- 4.5 השנים), יש סיכוי שהיצרן/היבואן יקח על זה אחריות, למרות שתקופת האחריות נגמרה?
3. מישהו מכיר מוסך אמין ולא יקר (לא מורשה) לרכבי אופל, שיוכל לתת "דעה שניה" בנושא?
4. אם זה טורבו - כמה אמור לעלות חדש/מפירוק/שיפוץ (חלק ועבודה)? מה הכי כדאי?
5. מה דעתכם - יש בעיה לנסוע בינתיים ברכב, או שזה יכול לגרום לנזק גדול יותר?

תודה מראש על כל התייחסות.
 

RandomSurfer

New member
נזקים מנסיעה עם טורבו פגום

תודה רבה. נפעל בהתאם להמלצה.
&nbsp
אגב, אין שום סימן במנוע לבעיה - הכל נראה ומריח ומרגיש רגיל.
הבעיה היא רק החולשה היחסית של הרכב.
 

enigo

New member
הנורה אומרת שהגיע הזמן לטיפול

לא חושב שהיא קשורה לסימפטומים.
טורבו דורש החלפה בדרך כלל בגלל מסבים שחוקים או אטם שהלך. ואת זה שומעים, מריחים או רואים במדיד השמן.
אני חושב שכדאי לך לקבל עוד דיאגנוזה.
 

the annonymous

New member
קודם כל טורבו ניתן גם לשפץ

ובכל מקרה זה רכיב יקר.
&nbsp
נסיעה עם טורבו פגום (ולא יודע מה פגום בו. בדרך כלל או שהוא מרעיש, או שהוא שופך שמן או שהטורבינה התפרקה ואז הנזק יכול להיות גדול מאוד) יכולה גם לגמור מנוע אם הוא יזרוק איזה חלק לכיוון המנוע.
&nbsp
אני הייתי הולך לשמוע חוות דעת נוספת ובמידה וזה באמת טורבו בודק אפשרות לייבא לבד.
 

RandomSurfer

New member
עלויות טורבו

תודה.
&nbsp
לגבי הפגם - המוסך אמר את זה רק מתוך המידע שמראה המחשב.
אין רעש, ואין נזילת שמן, ואין שום דבר שלמראית עין התפרק. הרכב "רק" חלש.
&nbsp
יש לך מושג על עלויות של שיפוץ, או יבוא עצמי?
 

RandomSurfer

New member
עלויות טורבו

טורבו של אופל מריבה 1.4 שנת 2014 (מכרו בארץ רק דגם אחד, כך שאין כאן יותר מדי אפשרויות)
 

חן 1111

Active member
כמובן שיכול להיות שהמוסך טועה.

אתה לא יודע איך הם בדקו ומה הם בדקו.
בדרך כלל בודקים את הלחץ בסעפת היניקה בסיבובי מנוע ובעומסים שונים.
אם הלחץ תקין, זה לא הטורבו. אם הוא נמוך מדי, אז צריך לבדוק למה. יכול להיות גם דליפה בצנרת או תקלה אחרת שמשפיעה על הטורבו.
לגבי אחריות, לפעמים יש הרחבות אחריות או ג'סטות של היבואן/יצרן. אתה צריך ללכת למוסך מורשה יבואן שיבדוק את זה בשבילך.
הכי כדאי לשפץ (אם אפשר). טורבו חדש הוא יקר מאוד. מפירוק יעלה בערך חצי, ואתה מקבל חלק ישן שאתה לא יודע מה המצב שלו.
אני לא הייתי נוסע ברכב. זה עלול לגרום נזק למנוע, וגם לממיר הקטליטי, תלוי מה התקלה ואנחנו לא יודעים מהי.
חוץ מזה צריך לבדוק מה גרם לתקלה. לדוגמה, אם נסתם צינור השימון של הטורבו, ולא מטפלים בזה, אז גם הטורבו הבא ילך די מהר.
 

RandomSurfer

New member
תשובה

תודה על כל המידע.
לא נראה לי שהמוסך בדק את כל זה. הוא אמר כי זה מה שכתב המחשב.
לא רואים שום נזק נראה לעין.
&nbsp
מה מחירים סבירים לשיפוץ, חדש, פירוק?
המוסך של היבואן נתן לי מחיר לחדש, אבל לא היה לו מחירים אחרים בינתיים.
 

xrlmike

New member
מוסך שממליץ להחליף טורבו רק על סמך מספר תקלה ממחשב

הרכב בלי שום בדיקה אמיתית הוא מוסך שצריך להתרחק ממנו כמה שיותר מהר
קח את הרכב לאיבחון במוסך רציני, תקלת מחשב שרושמת טורבו יכולה הרבה פעמים להיות בעית חיישן - לא זול אבל זול בהרבה מטורבו
 

enigo

New member
מחזק. יכול מאוד להיות שזה חיישן

במקרה דומה - רכב אחר - החליפו ללקוח טורבו, והתקלה חזרה אחרי זמן קצר, ואז התברר שזה חיישן maf. המוסך כמובן סירב להחסיר את הכסף על החלפת הטורבו המיותרת...
 
למעלה