חברים עזרה בבקשה

selalerer

New member
בפועל אף אחד לא מתקן בצורה יסודית רכב ישן

התוצאה היא רכב לא אמין עם תקלות חוזרות.
להרבה אנשים שווה את ההוצאה בכדי לא לחוות תקלות, בלי קשר לכמה עולה לתקן אותן
 

xfwind

New member
לא מסכים. ראה למטה סיפור האלמרה. תמיד תיקנתי הכל

 
לאבא שלי ז"ל הייתה מיציבושי לנסר 1974 קנה אותה חדשה

החזיק אותה שנים ארוכות וכל הזמן היה מטפל בה . עד שכבר לא יכל לנהוג .
נמכרה לאחר 20 שנה ללא רבב .
 
מבחינה כלכלית עדיף ללכת למוסכים מאשר לקנות חדש .

וזה לא כזה נורא , זה לא כל יום במוסך .
 

dani666

New member
לא יודע לגבי האף שלך אבל האף שלי בהחלט השקיע בתקון רכב ישן

ודאג לתיקון יסודי ולחלקים איכותיים.
 

selalerer

New member
תשובה לכולכם: אף אחד מכם לא תיקן רכב ישן בצורה יסודית

מהסיבה הפשוטה שאין בעלי מקצוע בארץ שעושים את או שבכלל יודעים לעשות את זה.
&nbsp
לתקן רכב בצורה יסודית זה להביא אותו לאותו מצב שרכב חדש שיצא מהמפעל נמצא בו.
זה אומר מנוע שעובד חלק, נותן את אותו הכח, לא צורך שמן וכל החלקים הפנימיים שלו לא שחוקים ולא איבדו מהחוזק שלהם.
זה אומר גיר שעובד חלק ואין בו שום חלק שחוק.
זה אומר שאין צינוריות יבשות, אין תושבות או גומיות יבשות בשום מקום, אין שום נזילות אין פלסטיק ישן ויבש, לא בתא נוסעים ולא מתחת למכסה המנוע.
זה אומר שהקפיצים והבולמים חדשים.
&nbsp
זה אומר המון דברים שאף אחד שקונה רכב ישן לא עושה ואת רובם אין בכלל אפשרות לעשות בארץ.
&nbsp
ייתכן שאם אפשר היה לעשות את זה, זה היה משתלם. אולי מחיר הרכב הישן כולל התיקונים האלו היה יוצא פחות מחדש ונותן את אותו השקט הנפשי והאמינות של חדש (כשהחיסרון הוא טכנולוגיה כמה שנים אחורה).
&nbsp
כל עוד אין אפשרות כזו עדיין יש סיבות מצוינות לקנות רכב חדש. זה עולה יותר אבל זה לא אותו מוצר, גם בלי שום קשר להתקדמות הטכנולוגיה
 
למה להשמיץ ? אני האחרון שהחליף מנוע בעזה

סוברו פשע 1979 , אחר כך היא נסעה 100000 קילומטר ללא שום בעיה.
עזרא בעל מכון הטסט באיזור התעשיה ארז אירגן לי את זה
כיום יש לו מכון טסט באשקלון , שווה להגיע מרחוק .
 

חן 1111

Active member
הגזמת לגמרי. מה שאתה אומר זה אחת לכמה שנים להחליף את כל

החלקים ברכב בחדשים - גומיות, צינורות, רפידות, חלקי פלסטיק... למעשה גם להחליף או לשפץ באופן יזום את המנוע, הגיר.....
זה יעלה יותר מרכב חדש. אם זו בעיניך אחזקה נכונה, אז אתה צודק, ועדיף לנסוע תמיד ברכב חדש.
מצד שני, רוב כלי הרכב הם לא אמבולנסים, ולא נורא אם יש תקלה מפעם לפעם, גם אם פעם בכמה שנים נתקעים וגוררים אותו למוסך.
אחזקה נכונה זה לתקן כל תקלה, ולתקן טוב. לא בשיטה המקובלת של "תתקן לי חפיף, אני אוטוטו מוכר את האוטו...". זה מוביל להצטברות של תקלות, ואז באמת מגיעים למצב שהרכב נתקע לעתים קרובות, או שצריך פתאום להשקיע המון, וזה כבר לא כלכלי יחסית לערך הרכב.
באחזקה נכונה אתה יכול לנסוע ברכב שנים, עם עלויות אחזקה סבירות לגמרי, בטח שהרבה פחות מהחלפת הרכב כל כמה שנים.
 

חן 1111

Active member
זה יכול להיות קשור למצערת/מנוע צעדים

ואפשר לבצע ניקוי ולראות אם זה משתפר.
כמו שכתבו, יכול להיות גם חדירת אוויר דרך סדק כלשהו. תנסה לנענע את כל הצינורות שמחוברים לבית המצערת או לסעפת היניקה. למשל הצינור שמגיע למגבר הבלימה, או לחיישן לחץ סעפת היניקה, אם קיים.
&nbsp
 

selalerer

New member
עוד אופציה לבדוק: ניצוץ חשמלי לא סדיר

הייתי מתחיל עם האלטרנטור
&nbsp
בתיאוריה בטריה לא אמורה ליצור כאלו בעיות (כיבוי של רכב מונע) אבל שמעתי גם על מקרים כאלה אז גם אותה כדאי לבדוק.
&nbsp
אם כבר אנחנו בתחום של הניצוץ אז אפשר גם לבדוק את הפלאגים, הקוייל והדיסטריביוטר.
 

xfwind

New member
מכרתי לאחרונה אלמרה משנת 2000

היתה בשירות המשפחה כ-18 שנים. טיפול שנתי ופה ושם תיקונים סטנדרטיים. שמורה ומטופלת ונוסעת מצויין. בגדול שילמנו שנים רק ביטוח, דלק ותחזוקה רגילה.
החסרון היחיד שבגללו נמכרה - דגם שהוצג ב-1995 ולא מספק בטיחות כמו רכבים מודרניים.
עשיתי שיקול של "כמה שווים החיים" של הבן שלי שנהג באלמרה...

נמכר ב-3,800 ש"ח ויסע עוד עוד הרבה (היה עם 150K ק"מ).

אני לא אומר שזה נכון לגבי כל אוטו ישן אבל כל אחד יכול לעשות את השיקול/הימור שלו.

יש מכוניות ששוות 20-30K ש"ח ונותנות תמורה מצויינת למחיר.
 
למעלה