חברים עזרה בבקשה

חברים עזרה בבקשה

יש לי בעיה ברכב שקורה לעיתים רחוקות..
וליפני שזה התגבר רציתי לשמוע מכם אופציות...
יש לי הנעה לפעמים קשה אחרי 3-4 פעמים..לפעמים בהנעה ראשונה כבר מניע...גם כשהרכב חם וגם שהוא קר אחרי לילה..הבעיה הכי גדולה שקורה אני תמיד אחרי לילה שהרכב קר מניע וממתין כמה דק ולא ישר נוסע..השבוע כשהנעתי המתנתי 2-3 דקות הרכב לא היה בהילוך(אוטומט) פתאום הרכב כבה! כאילו כיבתי תרכב...הנעתי מיד והכל היה בסדר..היום הנעתי העברתי להילוך אחורי לצאת מחניה ושוב הרכב כבה..הנעתי יצאתי לאחר כמה מטרים איך שהגעתי לרמזור ועצרתי שוב כבה הרכב לפעמים גם יש לי משחקים בסל"ד עולה ויורד אך לא תמיד ולא בכל נסיעה(לפעמים אחרי הנעה של לילה שאני מניע הטורים עולים ויורדים כאילו אני נותן גז ועוזב וזה גם לא תמיד...בנסיעה הכל בסדר לא ראיתי משהו מיוחד..
מה נראה לכם להתחיל לבדוק??
פלגים מקורי הוחלפו לפני 3000 אלף כמו כן הוחלף פילטר אויר שמן+פילטר שמן..מסנן דלק הוחלף ליפני שנה הכל מקורי..משתמש במים ירוקים של פרסטון גם הוחלפו ליפני 8 חודשים...אני מטפל טוב ברכב...
השאלה מה עושים אני מפחד שיום אחד זה התכבה תוך כדי נסיעה חס ושלום..או שיום אחד יהיה רחוק מהבית ולא יניע לי...
יש לכם מישהו שיכול ומבין בדברים האלה שיבדוק לי אני מירושלים...
מכירים את "משה זר הזרקות" הוא מבין בזה?
מישהו אמר לי כנראה חיישנים/מצערת/ מנוע צעדים...אשמח לעזרה ליעוץ ולשלוח אותי למישהו שמבין תודה רבה רבה..
הרכב הוא מזדה 323 לאנטיס שנת 2000 מנוע 1600..
שוב תודה רבה
 
תודה רפי...ואכן אם הינך מתכוון

לצינור הקפיצי בין הפילטר אויר שמתחבר למצערת..אז כן זה נבדק ותקין
 

xrlmike

New member
האם הרכב נוסע רק נסיעות קצרות ומועטות?

אם כן שווה לקחת אותו לסיבוב ארוך (100 ק"מ לפחות בכביש מהיר)
מנקה קצת את המערכת וטוען את המצבר כהלכה
עוזר ברכב דומה שמידי פעם מאבד את היכולת לשמור על סלד סרק יציב נסיעה ארוכה והסלד סרק יושב על קצת מתחת לאלף יציב
 

ANZ1

New member
רכב בן 20, העלויות של התחזוקה יעלו יותר מהרכב עצמו

זה רק שאלה של זמן עד שכל חלק ברכב ימות, מהמנוע ועד הגיר,
כמו שאומר המשפט : אני לא מספיק עשיר לנסוע ברכב ישן,
עשיתי פעם חשבון עם חבר, הוא נוסע ברכב ישן , אני נוסע ברכב חדש,
והעלויות שלנו לא כל כך שונות, אני פשוט לא משלם דולר אחד על תיקונים, החלפות, בעיות, הפסד ימי עבודה.
והוא כל חודש חודשיים נתקע בגלל בעיה אחרת.
כל כסף שהולך לתיקון משהו ברכב, זה כסף שנזרק לפח, עדיף לשים את הכסף בשדרוג לרכב יותר חדש, בטוח, ואמין.
 

enigo

New member
מוזר. כשאני עשיתי את החשבון

היה הפרש ענק לטובת הרכב הישן. מצד שני, היתה לי פיג'ו בת 15 בזמנו, שנכנסה למוסך רק פעם בשנה בממוצע (מלבד הטיפול)...
אם הרכב נתקע/דורש כניסה למוסך פעם בחודש, אז באמת הגיע הזמן להחליף.
 

חן 1111

Active member
אז אתה בעצם מייעץ לו להיות עשיר ובריא, עצה טובה.

אז קודם כל, מי שנוסע ברכב ששווה 5000 שקל, אני מניח שאין לו 130 אלף להשקיע ברכב חדש, גם אם כלכלית, בטווח הארוך זה משתלם, וזה לא.
ירידת הערך והריבית על רכב חדש, משפחתי רגיל, היא משהו כמו 20 אלף בשנה במשך 5 שנים. כמה תיקונים שלא יהיו ברכב ישן, אפילו לא יגיעו לרבע מזה, ובדרך כלל הרבה פחות. ובמקרה הכי גרוע, כשימות מנוע או גיר, אז הוא יוכל למכור לפירוק ולקנות משהו אחר. למרות שלפעמים שווה להשקיע בתיקון גם במקרה הזה.
 

ANZ1

New member
בן אפס ל130 אלף יש עוד כמה מספרים

ב30 אלף הוא יכול למצוא רכב משפחתי טוב בן 6
שיחזיק מעמד בלי תקלות.
מאיפה לשלם ? במקום לשלם כל הזמן על תיקונים שזה כסף שנזרק לפח.
ולא נזכיר, בטיחות, שקט נפשי, הנאה מנהיגה, וימי עבודה שהוא לא יפסיד.

אחד הסיפורים הקלאסים שמלמדים בפקולטות לכלכלה זה הסיפור על האציל הפולני שכל שנה קנה כובע חדש ב100 זלוטי ומכר את הכובע הישן לנהג שלו ב50 זלוטי.
מה התוצאה ? שניהם שילמו 50 זלוטי בשנה על כובע, אבל האציל היה עם כובע חדש.
 

חן 1111

Active member
ברכב בן 6 כבר מתחילות תקלות.

אז יש פחות ירידת ערך ויותר הוצאות על תקלות. ככה שזה באיזשהו מקום באמצע. וכאן גם צריך לבחון את איכות האחזקה. יש רכבים בני 6 מוזנחים, ויש רכבים בני 12 מתוחזקים ובמצב טוב.
הסיפור שלך יפה אבל אף אחד, גם אתה, לא מבין אותו נכון. אוהבים לחשוב שהעשיר בסיפור חכם, והעני טיפש. למעשה ההבדל הוא שהעשיר יכול להוציא בלי קושי 100 זלוטי, ולהסתכן בכך שהוא לא יצליח למכור את הכובע הישן. וכך בכל רכישה שהוא עושה. לעני אין 100 להוציא. יש לו רק 50. אולי גם את זה לא. אז איך אתה מציע לו להוציא 100?
 

enigo

New member
מה שמעניין בסיפור הזה הוא שאף אחד

לא בודק בכמה הנהג מוכר את הכובע אחרי שנה...
בקיצור, הסיפור הזה, אם נכון, הוא לא ממש עדות לאיכות ההוראה בקורסים לכלכלה.
 

ANZ1

New member
כובעים כמו מכוניות לא שורדים לעד

מי שמחשב שרכב מאבד אחוז מסוים כל שנה, נגיד 15 אחוז,
זה לא נכון לתמיד, הקונה האחרון, והכי עני, מאבד הרבה יותר,
הוא גם משלם על תיקונים וגם בסוף הוא יפסיד 100 אחוז,
הוא מפסיד יותר מ100 אחוז לשנה האחרונה.
גם הכובע המדובר, מה אם אורך החיים של כובע הוא רק שנתיים
 

enigo

New member
אם אורך החיים של כובע הוא רק שנתיין

אז הוא יאבד יותר מ-50% מערכו בשנה הראשונה.
וכן, אם האוטו מת אצלך, בשנה הראשונה שקנית אותו, אז אכלת אותה.
אבל אם קניתי רכב ב-10k והחזקת אותו 3 שנים בלי תקלות מיוחדות, אז הרווחת בגדול. ואני לא בטוח מה סביר יותר שיקרה.
 

חן 1111

Active member
אבל ה-100 אחוז שהוא מפסיד, זה מעט מאוד.

היה לי רכב שקניתי ב-5000 שקל. שירת אותי 7 שנים בלי תקלות מיוחדות (טוב, סובארו...), ובסוף הלך מנוע ומכרתי אותו לפירוק. זה אומר ירידת ערך של 700 שקל לשנה, כמובן, היו תיקונים קטנים פה ושם, אז בוא נכפיל את זה. 1500 לשנה כולל הכל, עם ביטוח צד ג' בלבד וכמעט בלי הוצאות אחרות.
 

the annonymous

New member
כשבא לך מסטיק ואתה קונה בשני שקלים בקיוסק

עדיין דפקו אותך ב 100% לעומת השקל שעולה במכולת. שווה לך להניע את האוטו כדי לנסוע למכולת לקנות אותו בשקל פחות?
&nbsp
בשורה התחתונה כשאתה קונה אוטו מה שמעניין אותך זה אם יש לך את ההון בשבילו (לא משנה אם עצמי או ממונף) וכמה תעלה לך שנת שימוש בכסף ולא באחוזים.
 

dani666

New member
לא מדויק. בכלכלה כמו בכלכלה - העובדות לא משחקות תפקיד.

הסיפור ה(כמעט)מדויק הוא :

אציל פולני שכל שנה קנה כובע חדש ב100 זלוטי ומכר את הכובע הישן לנהג שלו ב50 זלוטי.
הנהג מצידו היה מוכר את הכובע הישן שלו לבעלה של המשרתת תמורת 30 זלוטי.

מה התוצאה :

האציל שילם כל שנה 50 זלוטי.
הנהג שילם כל שנה 20 זלוטי
בעלה של המשרתת שילם כל שנה 30 זלוטי (אלא אם גם מכר הלאה).

אני רואה כאן בכל זאת הפרש לטובת הנהג.

וכמו שאמר חן, זה בכלל לפני השאלה האם לנהג יש בכלל 100 זלוטי לכובע.

ואם נזכור שהסיפור המדויק (כמעט) הוא בכלל שהאציל אכן קונה כל שנה כובע ב 100 זלוטי והנהג שלו קונה כל שנתיים (ולא כל שנה) כובע ב 50 זלוטי (מוכר את הישן) .... אתה רואה לאן זה מוביל ?

אכילס והצב זה אחלה פרדוקס, אבל לא מעבר לזה, ובמיוחד אם כלכלנים מקלקלים אותו.
 

xfwind

New member
והקשר לפורום הוא כץ, תחבורה ופולנים


 
אתה משלם 15000 ש"ח בשנה על הזכות לנסוע ברכב חדש

+ כמה אלפי שקלים ביטוח מקיף .
רק בירידת הערך של שנה אחת של רכב חדש אפשר להחליף את כל המכניקה של רכב ישן .
רכב חדש זה תענוג יקר , יותר יקר בהרבה מרכב ישן .
אפילו את הפער העיקרי בין חדש לישן והוא המולטימדיה אפשר לסגור
ב 200-2000 ש"ח .
לאח שלי היה טיגואן בן 5 , לטיגואן חדש היה צריך להוסיף 100000 ש"ח
( החליף למשהוא אחר )
אז בקלות מבזבזים יותר כסף בלי ללכת למוסכים .
 
למעלה