פיצ'ר stop/start

פיצ'ר stop/start

שמכבה את המנוע ברכב כשעומדים ברמזור/פקק.
האם הוא שוחק את המנוע?
את המצבר?
מה עלות/תועלת במצב זה של חסכון בדלק ומזהמים סביבתים אל מול השחיקה?
יותר מעניין אותי ההשפעה על המנוע איך כיבוי המנוע משפיע על בריאות הרכב, מי יכול לשפוך אור בנושא?
 

ANZ1

New member
אין לו שום תועלת רק בעיות

הסיבה העיקרית שחברות רכב שמות את האפשרות לכבוי המנוע בעמידה זה כדי שבמבחני צריכת דלק "מציאותיים" הרכב יצרוך פחות דלק,
במציאות זה חסר חשיבות,
וממש לא מתאים לישראל ,כי
1. בישראל מאד חם ,ולכן צריך שהמזגן יעבוד תמיד גם כשעומדים בלי מנוע,
ומזגנים לא מקררים כשהמנוע לא עובד, יש רוח אין קור.
בבית שלך למזגן שלך יש מנוע, ברכב המנוע של המזגן זה המנוע של הרכב.
2. בישראל עומדים הרבה בפקקים ובכלל
3. ההשפעה על צריכת הדלק בפועל היא שולית.
4. לוקח זמן לרכב להדלק וזה מעיק
הבעיה שבהרבה רכבים אפשר לבטל את האפשרות הזאת רק באופן זמני וכל פעם שמתניעים ברירת המחדל היא עם האפשרות הזאת.
כך שאם ברכב שלך יש אפשרות ביטול תמידי תעשי את זה.
אגב, אני לא חושב שזה שוחק את המנוע אבל את עצבי הנהג כן.
 
נהגת ברכב כזה?

יש כמה מצבים שבהם המנוע לא נכבה, לא זוכרת אם מזגן זה אחד מהם.
מה שכן, אחד התנאים הוא שהרכב יהיה על מצב ניוטרל וקלאץ לא לחוץ כדי שהוא ייכבה.
הרכב נדלק באופן מידי, ברגע שאני לוחצת על הקלאץ הוא מתניע עד שאני משלבת להילוך ולוחצת על הגז הוא כבר מונע.
יש לי אפשרות לבטל את הפיצר הזה באופן קבוע. לא צריך לחזור על הפעולה הזו שוב ושוב.
&nbsp
כרגע הדאגה שלי היא לשחיקה של המנוע/רכיבים נוספים ברכב.
&nbsp
האם אני אוהבת את הפיצר הזה כפיצר אני עוד לא יודעת, טרם גיבשתי דעה הרכב אצלי זמן קצר.
 
זה סתם מעצבן והרבה מבטלים אותו , יש כפתור לכך .

אם חם מידי או קר מידי בחוץ זה לא עובד .
אם הגלגלים לא ישרים או לחיצה חלשה על הברקס גם לא עובד .
 

the annonymous

New member
הסטארטר והמצבר עובדים יותר קשה אבל הם מותאמים לזה

זה לא מצבר רגיל וגם הסטרטר מחוזק.
&nbsp
עד כמה זה משפיע על אורך החיים שלם ואם זה בכלל משמעותי אין לי מושג. גם אצלי יש את המעאכת ואני מנטרל אותה רק בפקקים ארוכים ששם זה מטריד.
 

dani666

New member
לא בכל מכונית זה סטרטר ומצבר

בפיגו להבנתי מותקנת מערכת של ווליאו שמשתמשת בקבלי על ובאלטרנטור
 

enigo

New member
נותן חסכון - אמיתי - של כמה

אחוזים בצריכת הדלק בנסיעה עירונית. דורש מצבר קצת יותר יקר (שמתאים לפריקה עמוקה) והבלאי למנוע זניח עד לא קיים.
וכמובן, פולטים פחות זיהום אוויר.
 
תודה


 

WarDog

New member
גם דורש ידע באיך לנצל את המערכת בצורה נכונה.

לא כל עצירה תכבה את המנוע.
 
לשטויות שלך אין סוף . מנועים בדרך כלל צורכים ליטר דלק

בשעה , חודשים יקח להגיע לחיסכון משמעותי .
אולי ב 15000 ק"מ 10 ליטר . תחשב את האחוזים .
עמידה ממושכת בפקק זה לא נחשב , כי גם רכב ללא המערכת יכול לכבות את המנוע
בעצירה יותר ממושכת .
 

חן 1111

Active member
אתה טועה. משהו כמו 3-4 ליטר בשעה

ובפקק זה לא עמידה ממושכת. זה נסיעה של כמה מטר, עצירה של כמה שניות/דקות, שוב נסיעה... אף אחד לא יטריח את עצמו לכבות את המנוע יזום.
בפקקים של הבוקר וסוף היום לפעמים נסיעה של 10 דקות נמשכת חצי שעה. זה אומר בעצם 20 דקות עמידה לסרוגין. זה אומר 40 דקות ביום, שזה אומר 2-3 ליטר ביום, כלומר 40-60 ליטר בחודש, כלומר בממוצע 300 שקל לחודש, וזה עוד לפני שדיברנו על התרומה של הצריכה הזאת לזיהום האוויר.
 
ליטר/ ליטר וחצי , משפחתיות ורכבי פנאי .

בפקק זוחל המערכת לא עובדת . בברקס עדין וחלש גם לא עובדת .
במאזדה CX5 שהייתה לי היה שעון שמודד את הזמן של העצירות
לאחר 40000 ק"מ 15 שעות .
בעצירות ממושכות בפקקים הייתי מכבה בעצמי כי זה לא נוח להשאר עם רגל על הברקס .
זה גם מעצבן כאשר אתה עוצר המונוע נכבה ומיד אתה צריך להמשיך לנסוע .
מיטרד
 

WarDog

New member
באיזה רכב זה 3-4 ליטר לשעה? אצלי זה 1.8-2

ואני מדבר על 2 רכבים שידעו להציג את זה (ואפילו 1.5-1.6 ללא מזגן) וזה עם מנועי 1.8 ו2.0 ליטר
 

חן 1111

Active member
איך בדקת?

אם לא תדלקת פול, העמדת את הרכב עם מנוע פועל כמה שעות ואז תדלקת שוב, לא בדקת נכון ואין לך מושג מה הצריכה בעמידה.
 

WarDog

New member
מוצג ב"מחשב דרך", בעמידה הנתון מופיע כ" L/H"

LITER/HOUR במקום L/100KM
 

חן 1111

Active member
מחשב הדרך אף פעם לא מדויק. לא בעמידה ולא בנסיעה.

והצריכה שהוא מציג תמיד יותר טובה מאשר במציאות.
 

kitt

New member
זה משהו שאף פעם לא הבנתי, למה מחשב הדרך אופטימי, יש לו את

הנתונים הכי מדוייקים, ובכל זאת הוא מפספס...
 

enigo

New member
הוא לא תמיד אופטימי, נתקלתי גם

במקרים בהם הוא היה פסימי, אם כי זה פחות נפוץ.
הסיבה היא שעד כמה שאני הבנתי, אין למחשב הרכב נתון ישיר של כמה דלק הוזרק למנוע, אלא הוא מקיש את זה מנתונים אחרים (למשל לחץ במערכת ומשך הזרקה). מזרק קצת סתום, חיישן לחץ שקצת מזייף - ויש לך סטיה.
 
למעלה