מה כמות הנוזל הנדרשת בהחלפת נוזל בלמים?

daniel22001

New member
מה כמות הנוזל הנדרשת בהחלפת נוזל בלמים?

שלום וברכה

בקבוק סטנדרטי של נוזל בלמים שמוכרים, הוא של 500 מ"ל
יצא לי לקרוא בפורום על כאלו שעשו שימוש בכמה בקבוקים בזמן החלפת נוזל בלמים
לא מזמן יצא לי לראות במוסך טויוטה (קניתי משהו במחסן חלקים) בקבוקים של חברת Vector שמכילים רק 300 מ"ל, מה שאומר שהם מחליפים בסך הכל 300 מ"ל.
כמה יש במיכל עצמו? כמה יש במערכת?
במוסכים מחליפים רק מה שיש במיכל? מה התועלת אם מחליפים רק את הנוזל שבמיכל עצמו?
אין הוראות יצרן ברורות לגבי זה?
זה תלוי בסוג הרכב? (ספציפית אני שואל על אוריס)

תודה
 
מי שמשתמש בבקבוק אחד מחליף בצורה לא נכונה

או בצורה מרושעת .
א. שואב את הנוזל מתוך המיכל בלבד .
ב . מרוקן את כל המערכת מהנוזל ורק אחר כך שם את הנוזל החדש .
הנכון הוא לרוקן את השמן ולהוסיף חדש בלי לרוקן את המערכת עד הסוף ולזה צריך יותר נוזל . איך יודעים שכל הנוזל הישן יצא ? שמים על כל גלגל בקבוק שקולט את השמן וכך יודעים את הכמות שיצאה .
 

daniel22001

New member
איך הלקוח יכול לדעת מה הוחלף?

רוב רובם של האנשים לא יודעים מה זה אומר החלפת נוזל בלם, ומסתפקים בזה שהמוסך ביצע החלפה ושזה מופיע בחשבונית.

ליצרן הרכב אין הנחיות ברורות בנושא? מה בפועל עושים במוסכים?

תודה
 
להחליף נוזל בלמים בצורה חאפרית גם אתה יכול

לשאוב מהמיכל ולמלא בחדש .
אני לא סומך בדברים כאלו על אף אחד ועושה זאת בעצמי .
ואם אני נותן למוסך לעשות זאת אני מפקח על העבודה
אני לא מתרשם מכך שהמוסכים המרכזיים לא נותנים לקליינטים
להמצא בשטח המוסך .
אם אתה לא סומך על מוסך והמוסך לא נותן לך לפקח, לך למוסך אחר פחות יוקרתי ובלי חדר המתנה לקליינטים .
יש מידע ברור והוא שצריך להחליף את כל הנוזל בלמים ולא להשאיר בצנרת
את זה אפשר לעשות ב 2 דרכים
1 לרוקן את כל הנוזל ואחר כך למלא ולהוציא אויר
2 היותר מקצועי זה לרוקן את המיכל להוסיף נוזל חדש ולאחר מכן לרוקן את הצנרת ושוב להוסיף נוזל, כך אין צורך להוציא אויר .
 

חן 1111

Active member
וכשמחליפים לך שמן, או חלקים כלשהם, איך אתה יכול לדעת

מה הוחלף ואם בכלל הוחלף?
לך למוסך שאתה סומך עליו, בדיוק כמו שאתה סומך על רופא ועל טכנאי מחשבים או אינסטלטור.
 

enigo

New member
יש דרך הרבה יותר פשוטה

לדעת שכל הנוזל הוחלף מאשר להתחיל למדוד כמה יצא ולהשוות לכמות שאמורה להיות במערכת - פשוט רואים שמתחיל לצאת נוזל צלול וחדש.
גם לא מרוקנים את כל הנוזל ואז שמים חדש כי אז מתחילים להסתבך עם סיכוי לבועיות אוויר לכודות. מחליפים בצורה הדרגתית - מוציאים קצת, מוסיפים חדש וכן הלאה.
 

daniel22001

New member
השאלה אם במוסכים בכלל עושים כך או סתם שואבים

מהמיכל את הנוזן הישן וממלאים נוזל חדש
אם זה כך, כל אחד יכול לעשות את זה בעצמו באמצעות מזרק גדול.
 

enigo

New member
מניסיוני הם בדרך כלל מתעצלים

לעשות זאת כנדרש. היו גם כאלו שבכלל לא הבינו על מה אני מדבר כשביקשתי להחליף נוזל בלמים.
 

חן 1111

Active member
מה משנה נפח הבקבוק? משתמשים בכמה שצריך

הסיבה שמייצרים בקבוקים קטנים היא שלא טוב לשמור נוזל בלמים בבקבוק חצי מלא. הוא סופג לחות ומתקלקל.
ברכב קטן נפח המערכת הוא משהו כמו חצי ליטר, אפילו פחות. רוב הנוזל נמצא במיכל. הצינורות דקים ולכן נפח הנוזל בהם די זניח. ויש כמובן גם במשאבות. אם עובדים נכון, עושים את ההחלפה אחרי החלפת דסקיות, ואז הבוכנות בקליפרים חוזרות לאחור, הנוזל חוזר למיכל, ואז גם בקליפרים יש מעט מאוד נוזל.
 

daniel22001

New member
אחדד את שאלתי בנוגע לנפח הבקבוק

אני מבין למה מייצרים ומשווקים את הנוזל במיכלים בעלי נפח קטן
שאלתי היא, בכמה בקבוקים משתמשים בפועל, והאם יכול להיות שבקבוק של 300 מ"ל יספיק להחלפת כל כל הנוזל (למשל באוריס)? כי זה מה שמשתמשים בטיוטה, בבקבוק אחד.
ומכאן שאלתי, האם במוסכים נוהגים להחליף את הנוזל מכל המערכת או רק מהמיכל? והאם אין הנחיות יצרן ברורות לגבי מה צריך ואיך?

תודה
 

חן 1111

Active member
קשה לי להאמין ש-300 מ"ל מספיק להחלפת כל הנוזל

איך מחליפים? קודם כל מחליפים את הנוזל במיכל. אחר כך לוחצים על הדוושה ופותחים את בורג הניקוז בגלגל ונותנים לנוזל לצאת עד שמתחיל לצאת נוזל חדש, כך שכמות מסוימת של נוזל נשפכת ומתבזבזת. חוזרים על זה בכל גלגל.
זו הדרך הנכונה. ייתכן שיש מוסכים שמחליפים רק את הנוזל במיכל, וזה לא לגמרי תקין. מצד שני, זה לא כזה טראגי. כמו שכתבתי, אחרי החלפת רפידות רוב הנוזל במערכת נמצא במיכל. אם מחליפים, אז החלפת נגיד 90% מהנוזל. זה לא מושלם אבל לא רע.
 

daniel22001

New member
אם ממילא במוסך מחליפים רק מהמיכל, למה לא לעשות זאת לבד?

לכאורה מדובר בפעולה פשוטה, לשאוב עם מזרק גדול - -300 או 500 מ"ל, ולהחזיר מבקבוק חדש, לא כך?
הרי ממילא לי כנהג אין מושג מה בוצע במוסך, ואני מקבל את הרושם שברוב המקומות זה בדיוק מה שעושים, מחליפים רק את הנוזל שבמיכל עצמו.

תודה
 

חן 1111

Active member
מפני שכמו שכתבתי, אם כבר, אז עושים את זה אחרי החלפת רפידות

אם אתה מחליף לבד רפידות, אתה יכול לעשות לבד גם את זה.
ושוב, זה לא הנוהל התקין, אבל למעשה במצב הזה רוב הנוזל נמצא במיכל, כך שאתה מחליף אולי 90% מהנוזל במערכת, והוא מתערבב בהדרגה עם יתר הנוזל, כך שלמרות שזה לא מושלם, זה לא רע בכלל.
גם בהחלפת שמן מנוע לא ניתן לרוקן את כל השמן. גם בגיר אוטומטי.
 
להבדיל משמן מנוע שזז כל הזמן

שמן הברקס הוא סטטי והשמן בצנרת לא מתערבב כמעט עם השמן שבמיכל, ואז יכול להישאר לך ״שמן ישן״ בצנרת שנים שזה לא הכי טוב, מצד שני זה לא נורא.
&nbsp
למה לא לבד - כי זה חומר רעיל שיכול לעשות לך נזק וגם לסביבה - אתה לא נוסע עם השמן שהוצאת לרמת חובב, נכון?
 

חן 1111

Active member
הוא מתערבב, לאט, כי ככל שהרפידות נשחקות, הבוכנות יוצאות,

נפח המשאבות גדל, ושמן עובר מהמיכל לצנרת ולמשאבות. ואז, כשמחליפים רפידות, הוא עובר חזרה למיכל.
אפשר למסור את השמן למוסך שישפוך את זה לשמן שהוא אוסף ממילא.
 
אפשר לסגור את הפינה הזו בצורה קצת אחרת

כל שנה לשאוב בעצמך את הנוזל מהמיכל בלבד ולשים נוזל חדש .
העלות זניחה .
 

daniel22001

New member
תודה על כל התשובות. האם יש הבדל בין החברות השונות?

יש הבדלים בין החברות השונות של נוזלי הבלמים, גם תחת אותו תקן (דוט 4) הנדרש לטויוטה.

למשל:

קסטרול 500 מ"ל - 50 ש"ח
יורול 500 מ"ל - 20 ש"ח
ליקוי מולי 500 מ"ל - 30 ש"ח

יש הבדלים?

תודה
 
למעלה