כדאיות הקניה של רכב היברידית תלויה בכמה גורמים
1. מיסוי, רכבים היברידים הרבה יותר יקרים לייצור ובקניה מכל רכב מתחרה אחר,
המחיר שלהם בפועל משתנה תלוי במיסוי, למשל בישראל עד היום רכבים היברידים קיבלו הטבות מס גדולות מאד ולכן היו כדאים,
לפי מה שאני מבין עוד חודשיים ההטבה תשתנה וחלק גדול מהמכוניות ההיברידיות יאבדו את הטבת המס ובמקום 30 אחוז או 20 אחוז מס הם ישלמו 83 אחוז, מה שייקר את המכוניות בעשרות אלפי שקלים תלוי בדגם.
ולכן תלוי מתי אתה מתכנן לקנות את הרכב, אם מדובר אחרי השינוי תבדוק האם הרכב הספציפי יתייקר ובכמה, אם הרכב ההיברידי שתקנה יהיה אחרי השינוי כבר לא במדרגת המס הנמוכה, חד משמעית לא יהיה כדאי לקנות אותו,
קראתי איפה שהוא שטויוטה פריוס יתיקר ב30 אלף שח.
בנוסף העובדה שרוב המכוניות ההיברידיות יתיקרו מאד עוד חודשיים תשנה לגמרי את ההתלהבות מהם, הרי ישראלים לא קנו היברידיות בגלל הסביבה אלא בגלל המחיר, לכן כל רכב שיתיקר באותו הרגע יפסיקו לקנות אותו, ואז מצד אחד בטווח הקרוב מחיר המשומש יתיקר כי הרכב החדש יתיקר,מצד שני הרבה פחות ירצו לקנות מכוניות היבירידיות.
2. צורת הנהיגה - רכב היברידי הוא לא בהכרח יותר חסכוני בדלק מרכבי בנזין או דיזל, רכב היברידי מיועד לאנשים שנוהגים רגוע, לאט ובחלק גדול בערים, שם היתרון שלהם, נהג שאוהב ללחוץ על הדוושה לא מתאים לרכב היבירידי,
יש את הסרט הידוע של טופ גיר שהראה שטויוטה פריוס צורכת יותר דלק ממכונית ספורט של במוו כשמדובר על נסיעה של 120 קמש לאורך זמן.
בניגוד לרכבים עם מנוע בנזין או דיזל שצורכים פחות דלק בנסיעה בנעירונית מנסיעה עירונית בהיברידי זה הפוך.
או בקיצור לרוב האנשים, מכונית דיזל חדשה עם מנוע מהדור החדש, כמו שיש במכוניות פיזו יהיו הרבה יותר חסכוניות וכדאיות ממכונית היבירידת מקבילה והם גם כנראה יהיו יותר זולות לקניה.
תבדוק צריכת דלק של קיה נירו (האח התאום של היונדאי) מול הקיה ספורטאז היותר גדולה וכבדה עם מנוע דיזל ומול הפיזו 3008 עם מנוע דיזל ותראה שהנתונים מאד דומים, וזה במבחן עם אנשי מקצוע, במציאות לרוב הנהגים הרכב ההיברידי יהיה הרבה יותר בזבזן וצרכן דלק, וזה כשהמתחרים האלו יותר גדולים,
גם מבחינת תיקונים ואורך חיים, אפשר להגיד שבוודאות מנועי דיזל יחיו הרבה יותר מרכבים היבירידים.