אשמח לקבל את דעתכם על התשלום ששילמתי במוסך מורשה

אשמח לקבל את דעתכם על התשלום ששילמתי במוסך מורשה

רקע קצר: טיפול של שנתיים מאז רכישת הרכב
ק"מ: 22,000
סוג רכב: סקודה פאביה
התשלום (שכמובן נראה לי כמו שוד):
1. שירות בקרה (כנראה השבע דקות שעבדו על הרכב שלי, כולל הרמתו בעזרת הליפט) = 364 ש"ח
2. שמן 502 , 4 ליטר (חלופי) = 203 ש"ח
3.מסנן שמן (מקורי) = 110 ש"ח
4.מסנן אבק (מקורי) = 239 ש"ח
5. בורג (הזוי קצת :) ) =30 ש"ח
סך הכל תשלום לפני מע"מ = 946 ש"ח
אחרי מע"מ = 1106 ש"ח

ביצעתי את הטיפול לפני כמה שבועות ופשוט לא הספקתי להעלות את השאלה מאז.
בנוסף, אולי תוכלו לעזור לי. הרכב הקודם שלי היה הונדה, באתר שלהם יש פירוט מה המוסך "מאיר" מבצע בכל טיפול בדיוק. ב-15,000, ב -30000, 45,000 וכן הלאה.
בסקודה לא מצאתי כזה. אולי מישהו יודע אם זה קיים. במידה וכן אעדיף לקחת למוסך פרטי ולבקש ממנו שיבצע את מה שרשום.
תודה ושבוע טוב
 

xrlmike

New member
מקצועיות עולה כסף

הגעת למקום עם פקידה וחדר קבלה נעים וממוזג וקיבל את פניך איש שירות
שילמת 364 ש"ח על כלל זמן העבודה של המכונאי על הרכב של איש השירות שפגש אותך ושאל עם יש בעיות והציג לך את השירות הצפוי ושל הבוחן שבסוף עשה סיבוב על רכבך לוודא שהכל תקין - יקר כן אבל זה מחיר המקצועיות (לא היה מקצועי תבחר מוסך אחר) יש יתרון גדול למכונאי ובוחן שמכירים את הרכב ומחלותיו
מחיר החלקים סביר בהחלט (אפשר למצוא שמן באותה איכות יותר זול) מסננים מומלץ מאד לקנות מקוריים
הבורג סביר להניח הוא בורג ריקון השמן שכנראה המכונאי מצא לנכון להחליפו
מקובל גם 10-15 אחוז הנחה על כלל השירות ללקוח קבוע
לא קשור לשום מוסך סתם לקוח שמחפש מקצועיות
 

enigo

New member
כנ"ל, ולא רק בתחום המוסכים.

היקר יותר לא תמיד טוב יותר או מקצועי יותר.
ולעניין כאן - שבע דקות על הליפט לא מספיקות לבדיקה רצינית.
 

xrlmike

New member
איפה נרשם יקר = מקצועיות? ממליץ לכם למצוא מוסך מקצועי

וסביר להניח שהוא לא יהיה הכי זול.
אבל רק המחיר ממש לא מעיד על מקצועיות.
בהנחה שהמוסך של פותח השרשור מקצועי המחיר סביר.

ולעניין נראה לי ש-7 הדקות לא באמת נמדדו על השעון, אם כן תברח מהמוסך הזה
 

enigo

New member
כשאומרים "מקצועיות עולה כסף"

בלי סיוג, נוצרת אוטומטית גם המשוואה ההפוכה. לכן הסתייגתי.
פגשתי לאורך השנים כמה וכמה בעלי מקצוע מעולים - שלא היו יקרים במיוחד, או בכלל.
מה שנכון הוא שיש רף מחיר מסוים - שמשתנה מתחום לתחום - שמתחתיו לא סביר שתקבל מוצר/שירות באיכות גבוהה. אבל לא פעם קשה לדעת מהו.
 
אם אני אגזים אז 15 דקות

וחוץ מזה באמת לפי החלפים אפשר להבין שלא הייתה להם עבודה רבה פה.
כנראה הדומיננטי במחיר בטיפול זה, זה ה"זמן עבודה"
תודה לכולם
 

xrlmike

New member
15 דקות לטיפול זו באמת דוגמא לחוסר מקצועיות

והחלקים במקרה הזה הם לאו דווקא הסימן לזמן הטיפול
דף טיפול שנתי כולל הרבה פריטים של בדוק ואם תקין אל תחליף
מקום מקצועי אכן יבדוק כל אחד מהם וזה לוקח זמן גם לאדם מנוסה
מקום לא מקצועי יחליף שמן ופילטרים יעיף מבט כללי במיוחד ברכב בן שנתיים וימשיך הלאה
דוגמא מרכב אחר:
20,000 miles/24 months- Schedule Service
Replace engine oil and filter
Rotate tires
Replace brake fluid
Inspect CVT fluid
Inspect axle & suspension parts
Inspect brake lines and cables
Inspect brake pads, rotors, drums & linings
Inspect drive shaft boots
Inspect exhaust system
Inspect front suspension ball joints
Inspect fuel lines/connections
Inspect fuel tank vapor vent system hoses
Inspect steering gear and linkage
Inspect steering linkage ball joints
 
מסכים

פקידה, חדר קבלה, איש שירות ועוד זה לא מקצועיות. זה כל מיני אקסטרות ואקסטרות עולות כסף.
&nbsp
בספר הרכב/חוברת טיפולים אמור להיות רשום לך מה צריך לעשות בכל טיפול. אם אין לך, את/ה יכול/ה לפנות ליבואן. מה שמאיר עשו זה די חריג בתחום ולא תמיד תואם להמלצות בחו"ל.
 
תשווה שוב מול מפרטי טיפולים באנגלית

ומידע נוסף. אני לא בטוח שתחזור על אותה התשובה.
 

enigo

New member
להשוות לארהב או לאנגליה?

כי הם רחוקים מלהיות זהים.
ולכן זה לא מפתיע, ובטח לא מטריד, שהם שונים בארץ.
 
אתה מסתבך

בהמלצות טיפולים באנגלית, המלצת היצרן בהרבה מקרים היא להחליף פלאגים מאירידיום כל 100K ק"מ לפחות. באתר, ההמלצה היא אותו הדבר "או 6 שנים לפי המוקדם". יחי ההבדל הקטן. לרכב של אימי (לא הונדה) גם ממליץ היבואן (לא היצרן) להחליף פלגים כאלו "או כל 6 שנים לפי המוקדם" והפלאגים המקוריים מחזיקים כבר מעל 12 שנים כי לא קניתי את הסיפור של היבואן ולא החלפתי פלאגים לאחר 6/12 שנים. אין באתר גם המלצות לתנאי נסיעה קשים. בקיצור, המלצה מאוד כללית שם ותמיד עדיף לקרוא גם המלצות טיפולים באנגלית.
 

enigo

New member
כנראה שזה לא עובד ברמיזה...

יש הבדלים בנהלי הטיפולים בין ארצות שונות, מכל מיני סיבות. העובדה שיש שוני בין מדינה כלשהי בחו"ל להוראות בארץ ממש לא מוכיחה כלום.
ובהונדה, בניגוד לרוב היבואנים, אתה לפחות יכול לראות מה אמורים לעשות ומתי מבלי שתצטרך להיאבק בפקידות קבלה של מוסכים. אז כן, זה חריג לטובה. חד משמעית.
 
100K ק"מ בפלאגים מאירידיום שעליהם כתבתי

(ולא על דבר אחר) הם 100K ק"מ ואין שום סיבה שנהיה שונים בנושא מחו"ל. רק שאצלינו ישנם יבואנים שהחליטו שהיצרן ממליץ גם להחליף כל 6 שנים לפי המוקדם מה שלא נכון. ממש לא מפתיע במדינתנו.
 

WarDog

New member
הבדל באיכות הדלק זה סיבה אחת להבדל בשרידות פלאג

דלק איכותי ישמור על הפלאג במצב טוב גם אחרי 200K ודלק באיכות ירודה יהרוס את הפלאג גם אחרי 10K.
 
אגדה , הפלגים לא מחזיקים 100000 ק"מ .

נתקעתי בגללם לאחר 40000 ק"מ , נידרש ניקוי .
(במנוע שכמעט ולא אוכל שמן .)
 
מי עוד יתן לך אינדיקציה? אנשים נוסעים על פלגים לא תקינים

בלי להרגיש , אצלי היה מקרה חריג שהמנוע לא הניע בטמפ' של מינוס 30 מעלות שהצביע על תקלה בפלגים . חוץ מזה הרכב נסע כרגיל .
לכן צריך לפחות לבדוק אותם הרבה לפני 100000 ק"מ .
 
למעלה