האם מנועי הטורבו החדשים יקרים יותר לתחזוקה ממנועים 'רגילים'?

האם מנועי הטורבו החדשים יקרים יותר לתחזוקה ממנועים 'רגילים'?

הגיע הזמן להתחדש, ובסיורים באולמות התצוגה נוכחתי שלרוב הדגמים החדשים
יש מנועי טורבו קטנים.
בנסיעות מבחן הם מרגישים חזקים למרות הנפח הקטן,
אבל שאלתי היא האם לאורך זמן התחזוקה יקרה יותר?

ואותה שאלה לגבי גיר רובוטי דו-מצמדי.
התגובה שלהם טובה וההחלפות חלקות, אך האם התחזוקה השוטפת יקרה?

כרגע מתלבטת בין שני גדלים של 'קרוסאובר':
בקטנות - קיה סטוניק, וסיאט ארונה מצאו חן בעיני, אבל הרגישו לי קצת קטנות,
והגדולות יותר - סקודה קארוק 1.0, וסיאט אטקה 1.4 שהן בערך באותו מחיר.

הרכב הנוכחי: קיה סיד סטיישן 1.6 בת 8 שמציבה רף די גבוה למחליפה שלה.
(יד 1 מנהגת מבוגרת, עשתה פחות מ-50K ק"מ וטופלה במורשה בקפדנות, למי שמעוניין... )
 

ANZ1

New member
כן לא אולי תלוי

חברות הרכב עוברות למנועי טורבו קטנים, כי הם מצליחים להוציא יותר כח ממנועים יותר קטנים ויותר חסכוניים, זאת הסיבה למעבר.
עלויות התחזוקה שלהם לא יותר גדולה, גם לא של תיבות הילוכים דו מצמדיות,
השאלה הגדולה והבלתי ידועה ב100 אחוז, זה האמינות שלהם, לא העלויות,
מתי ואם הרכיבים האלו יתקלקלו,
ההיגיון אומר שהם פחות אמינות, ולו רק בגלל העובדה שיש בהם יותר רכיבים לכן יותר סיכוי לתקלות או בגלל שיש בהם יותר לחצים.
נתוני המציאות חלוקים, זה תלוי בסוג המנוע וברכב.
יש מנועים ומכוניות טורבו שהם באופן ברור פחות אמינות , גם יש תיבות הילוכים כאלו עם הרבה בעיות בעבר (היו בעיות בעבר עם תיבות הילוכים דו מצמדיות בפורד, יונדאי ופולקסווגן)

למשל היפנים שמאד אכפת להם מאמינות , כמעט ולא עוברים למנועי טורבו ומעדיפים להשאר עם מנועים אטמוספרים יותר גדולים, תסתכלי על מזדה, סובארו, טויוטה, הם כולם נשארים עם מנועים ללא טורבו.
כי כרגע מנועים אטמוספרים יותר גדולים, הם מנועים ותיקים, מוכרים עם פחות בעיות.
היפנים גם כמעט ולא משתמשים בתיבות דו מצמדיות, אלא התיבה העיקרית של היפנים זאת תיבה רציפה, ובמיעוט בתיבות הילוכים רגילות.
כל 4 המכוניות שציינת הן מכוניות חדשות בשנה או השנתיים הראשונות לחיים שלהם, ואין נתונים עליהם לגבי אמינות, אני לא הייתי שם לזה דגש, אבל אם זה מדאיג אותך, אז ככל אצבע אפשר להגיד שמנועי טורבו פחות אמינים ממנועים רגילים.
 
תודה. צמצמנו את ההתלבטות לשני דגמים, סטוניק וארונה

הגודל ורמת האבזור די דומים, כך גם הביצועים והבטיחות, וגם המחיר דומה.
הכוונה כמובן לקיה סטוניק וסיאט ארונה, שניהם 1.0 ליטר טורבו עם גיר רובוטי.

יש עדיפות לאחד מהם מנסיונכם?

* ירדו מעל הפרק פיג'ו 2008 (הגה קטן וצורה), סיטרואן C3 איירקרוס (מרגיש כמו אמבטיה), יונדאי קונה (יקר ו 4X4 מיותר)
 

ANZ1

New member
לאף אחד אין ניסיון איתם, כי הם מכוניות חדשות

זה מתחיל ונגמר בטעם אישי,
אני באופן אישי לא אוהב את שתיהן,
הארונה נראית בדיוק כמו איביזה שקצת הגביהו אותה,
והסטוניק לדעתי מכוערת, נראה כאילו חיברו שני חלקי מכוניות בצורה לא טובה,

אם אני הייתי צריך לבחור בגיפון קטן הייתי מתלבט בן הסוזוקי ויטרה , מזדה CX3 או יונדאי קונה, לדעתי הם גם יותר יפים , גם יותר חזקים וגם לכל אחד מהם יש ערך מוסף אחר, ואישיות
אבל זה דעתי האישית
בן שתי המכוניות שציינת תבחרו את זאת שיותר נראית לכם
 
נבחרה והוזמנה סיאט ארונה. תודה רבה!

 

איציק3332

New member
תודה,גם אני חשבתי כמוך

אז לדעתך עדיף ג'יפ מזדה 5 עם מנוע 2500 מאשר הטיגואן או הקארוק עם מנוע 1500 טורבו? המזדה יותר אמינה?
 

ANZ1

New member
השוואה לא מתאימה

המזדה CX-5 עם מנוע 2.5 ליטר, יש לה הנעה כפולה ו 195 כוחות סוס,
הוא גם מגיע עם רפודי עור, גג שמש, גלגלים גדולים ושלל מערכות נוספות,

אפשר (אולי) להשוות את הדגם הזה עם הדגם 2 ליטר טורבו והנעה כפולה של הטיגואן, מבחינת מנוע ויכולות, וגם אז הוא בלי שאר האבזור שיש במזדה,

ברור שטיגואן או הקארוק עם מנוע 1.5 והנעה קידמית ובלי אבזור, הם רכבים הרבה יותר חלשים שנותנים הרבה פחות.

כדאי להשוות דגמים מקבילים.
אגב יש גם את הטויטה ראב 4 החדש שמגיע עם מנועים הרבה יותר חזקים,
או את הפורסטר החדשה עם מנוע 2.5 הנעה כפולה ויכולת שטח שאין לאף אחת מהמתחרות.
 

איציק3332

New member
אני מתלבט מאוד

בקרוב אני רוצה לקנות רכב חדש התקציב שלי 180 אלף גג 190 ,לא חושב להוציא יותר מזה על רכב. מתלבט בין ג'יפ או רכב משפחתי או אולי מנהלים. אני רוצה להחזיק את הרכב לפחות 10 שנים,אני לא עושה הרבה ק"מ. השאלה איזה רכב הוא אמין יותר שיחזיק 10 שנים בלי בעיות,כמובן שאני שומר וטיפולים בזמן וגם לא עושה הרבה ק"מ כי ביום יום לרוב אני עם אופנוע והרכב עומד.אבל עדיין רוצה רכב אמין שיחזיק המון שנים. מה היית מציע? איך המזדה 3? אמינה? כיף לנהוג בה?
 

ANZ1

New member
אמינות

עד היום, ממה שידוע עד היום,
הרכבים הכי אמינים אלו רכבים יפנים , בעיקר מטויוטה / סובארו / מזדה
+ מנועים אטמוספרים בלי טכנולוגיות בעיתיות.
אבל
1. אתה צריך להחליט איזה גודל רכב אתה מחפש (אף אחד לא יכול לעזור לך בזה)
2. אתה צריך להחליט איזה צורת רכב (האצבק, סדאן, גיפון וכו) אתה רוצה , אף אחד לא יכול לעזור לך בזה.

אבל אני לא מבין, אם אתה מחזיק הרבה שנים רכב, למה לקנות חדש ?
בכל מקרה אחרי שנה/שנתיים / שלוש יהיה לך רכב משומש,
במקום לקנות רכב חדש (ולשלם הרבה) ולהחזיק אותו הרבה שנים,
כי כל רכב ולא משנה איזה מתישן אחרי כמה שנים, הטכנולוגיה מתקדמת, הבטיחות מתקדמת.

במקרה שלך עדיף לקנות רכב בן 3-4, בחצי מחיר מרכב חדש, ולהחזיק אותו 4 שנים ולמכור ולקנות אותו הדבר,
מה ההיגיון לקנות חדש ולהחזיק אותו כל השנים ?
או לפחות, לקנות חדש מליסינג, ולשלם 20 אחוז פחות מחדש.
 

איציק3332

New member
חדש מליסינג 0 ק"מ?

כי בחדש יש ראש שקט. יד 2 בן 3 או 4 שנים לך תידע מה עבר
 
למעלה