מרווחי טיפול ברכב

xfwind

New member
מרווחי טיפול ברכב


בספר הרכב (אסטרה 1.4 טורבו, 2015) רשום שמרווח הטיפולים במדינות אירופה הוא 30K או שנה.
בישראל המרווח הוא 15K ק"מ. "מרווחי טיפול בינלאומיים"....

האם הנ"ל נובע מתקינת השמנים?

אנחנו נוסעים כ- 15-17K ואולי פחות, כך שהשאלה היא גבולית מבחינה מעשית עבורנו.

מה ידוע לחכמים?



 

enigo

New member
השמנים זהים. תנאי הנהיגה והסביבה לא

אם אתם עושים 15 עד 17 אלף ק"מ בשנה, אין לדעתי האישית בעיה לטפל פעם בשנה. סטיה של 10% היא עדיין בתוך תחום הסביר - בהנחה שאתם לא עושים את כל הקילומטרים בתוך פקקים כבדים.
רק להקפיד על שמן איכותי.
 

xfwind

New member
נעשה כל שנה, השאלה היתה תמיהה על ההבדלים

בין ישראל ושאר העולם לאירופה...
 

enigo

New member
לפעמים זה עניין שיווקי נטו

יכול להיות שבאירופה זה אלמנט בעל משמעות גבוהה במכירות, ולכן שם מאשרים מרווח כזה, בעוד בשאר העולם דורשים תדירות גבוהה יותר לטובת הכנסות. סיכוי טוב שהשברולט או הבין איקס המקבילות, עם אותן מכלולים, נדרשות לתדירות טיפולים של 5000 מייל בארה"ב, או אפילו גבוהה יותר. פשוט כי בארה"ב זה מקובל.
 

חן 1111

Active member
מבחינתכם אין הבדל. אתם צריכים לעשות פעם בשנה.

וכמו שאניגו כתב, סטייה של 10% (לדעתי גם יותר) היא חסרת משמעות.
הסיבה היא לא השמנים אלא תנאי הסביבה והנסיעות. יש יצרנים שמפרטים את זה אבל בעיקרון חום קיצוני ואבק, מה שבהחלט יש בישראל, מחייבים טיפולים תכופים יותר. גם נסיעות ועצירות רבות, וגם קור קיצוני. כך שגם באירופה זה לא חד משמעי.
 

xfwind

New member
האם במלטה או קפריסין האקלים שונה? פקקים - כן...

בכל מקרה שאלתי ברמת העניין לגבי ההבדל בין אירופה ל"שאר העולם"....
 

מנחם231

New member
חבר שלי

ז"ל לברכה. היה בעל מוסך מורשה של צ'מפיון.
אחרי שפרש רכש טויוטה קאמרי ושנים לא טיפל שום טיפול.
לא שמן כלום.
והרכב היה בסדר.
 

WarDog

New member
חבר מהעבודה לא עישן מעולם וחלה בסרטן ריאות

ובחור אחר מהעבודה שמעשן 1.5-2 קופסאות ביום ובריא יותר מרוב הספורטאים
האולימפים( והוא בן 50+).
מהמקרים האלו אפשר להסיק משהו בנושא עישון וסרטן ריאות?
 

xfwind

New member
כן, ביחס לטויוטה


הטויוטה שהיתה לי, חדשה מהניילון (קורולה, 1993) - טופלה בקפדנות. הגיעה ל100K והתחילה לעשות בעיות כמו כל רכב "נחות" אחר.
אבל זה היה במאה הקודמת.
 
למעלה