רכישת רכב

ami3371

New member
רכישת רכב

ערב טוב.
אני מתעניין ברכב לאדם בגיל 50 +
עלו דוגמאות כגון סופר מיני - מאזדה 2 , אך לטעמו את המזדה 2 הוא לא אהב, בגלל הצפיפות (יחסית).
חשוב לו רכב מרווח, אמין, לא טיפולים יקרים וגם שיהיה חסכוני, (לא עגלה אנמית) ועם מערכות בטיחות מתקדמות..
הרכבים שיש התלבטות בינהם:
סקודה פאביה.
קיה ריו.
יונדאי i20.
סוזוקי באלנו.
התקציב הוא בסביבות ה100.000 ₪
אפשר גם קצת צפונה,
לאחרונה קיבל הצעה של אימפרזה 1.6 0 ק''מ שהיא נכנסת איך שהוא בתקציב, מבחינת הגודל הרכב מצויין.
אין לו בעיה עם רכב 0 ק''מ.

מה אתם אומרים?
או יותר נכון מה הכיוון המועדף?
או שיש לכם רעיון אחר...
נשמח לכל תובנה בנושא מהמוחים ובעלי הניסיון שכאן......

תודה רבה..
 

xrlmike

New member
נסועה שנתית? חייב חדש? לכמה שנים? איזור מישורי\הררי? כמה

אנשים ישבו ברכב בד"כ? במקסימום?
גיל לא אומר כלום בערך
בעיות בריאות רלוונטיות? גב? ברכיים? עדיפות לרכב גבוה שנח להיכנס ולצאת ממנו או לאחיזת כביש?
מה יש היום והאם מרוצה?
 

ami3371

New member
אז ככה...

היום יש לו פולו יד ראשונה 96,
חייב רכב חדש,
נסועה שנתית כ20,000 ק''מ
רצוי רכב נח, שניתן להכנס ולצאת ממנו בקלות, אין בעיות בריאות ברוך השם.
אכן, לעיתים יישבו עוד אנשים ברכב, אך לא זה שימושו העיקרי,
כן מעוניין ברכב עם אפשרות לנשיאת חפצים כגון מזוודות, קניות, עגלות סופר, בצורה רחבה ופרקטית, גם כסא תינוק לפעמים.
הוא לא צריך רכב ספורטיבי, ממש לא הכיוון, אבל חשובה מאוד אחיזת כביש טובה ורכב מתקשר,
כן צריך מערכות בטיחות, עדיף אקטיביות.
מתגורר באיזור ירושלים, ורוצה רכב 'שיסחב' עם מזגן וכבודה סטנדרטית, ויעלה לירושלים לא בנתיב הימני בלבד...
בגדול שלא יהיה מנוע עצל, או אנמי, אין הכוונה לפרארי 16 צילינדרים...
אך שיהיה גם חסכוני...
 

ami3371

New member
רוב, אך לא רוב מוחץ של הנסיעות, הם יותר בתוך העיר,

אך ישנם גם נסיעות מחוץ לעיר לא כל יום, בממוצע אולי פעם בשבוע...
 

oscars

New member
אני מצטרף להמלצה על C3 ויש גם איביזה

רכב שלא יגמגם בעליות של ירושלים
 

ami3371

New member
האיביזה חסרה בארץ לפחות עד מאי, יוני.

לגבי הc3 מה עם אמינות גרועה לרכבים צרפתיים?
 

ANZ1

New member
איפה ראית שמכוניות הצרפתיות פחות אמינות מאחרות ?

בשנים האחרונות ?
2 החלקים הכי בעיתים במכוניות זה הגיר והמנוע,
הגיר בסיטרואן ופיגו זה גיר יפני של אייסין שנמצא בעשרות רכבים יפנים ואחרים,
כולל של טויוטה, לקסוס ,וולו וכו.
והמנוע 1.2 טורבו, זה אחד המנועים המוצלחים היום, הוא נמצא ב90 דגמים שונים של מכוניות , וזכה באין ספור פרסים
https://www.peugeot.co.uk/news/puretech-engine-awarded-2017-engine-of-the-year/
 

ami3371

New member
בעבר הלא רחוק - לא יודע מה היום

הצרפתיות סבלו קשות מבעיות קשות בגיר האוטומטי, כמו כן מליקויי חשמל חמורים,
תקלות חוזרות ונשנות בחיישני גיר, חיישני מנוע, ועוד...
גומיות עם בלאי גבוה, וכמעט תמיד ביקור במוסך יקר יותר ,
להגיע לפילטר שמן צריך להיות אתלטיקאי משהו...
למשל, אצלי רנו 2005 יש את כל הקללות שהזכרתי, תקלה בזליגת חשמל שלא עולים עליה.
בכלל, לבדוק שמן מנוע?
לא כשהוא חם! - פשוט תקבל כוויה.
שום דבר לא פשוט ותכליתי, הכל מורכב ומסובך...
למה?
לא יודע, אולי ככה הראש הצרפתי...
 

ANZ1

New member
מזמן כל החלקים האלו לא בשימוש

כל חלקי החשמל, אלקטרוניקה, בטיחות, חלקים מכנים אף חברה לא מייצרת אותם לבד,
כולם קונים אותם מאותם ספקים,
כך שאין כל הבדל בן סיטרואן לסובארו, הם מאותם יצרנים,
והגיר ההוא הבעיתי, גם הוא מזמן לא בשימוש, והיום כל הגירים הם יפנים.
מה שנשאר זה אגדות עם שאין להם קשר עם עובדות,
עוד 5 שנים אפשר יהיה לדעת מה יותר אמין סיטרואן או טויוטה,
למשל המנוע החדש בכל דגמי רנו והגיר, נמצאים גם בדגמי מרצדס,
אתה קונה מרצדס A המנוע והגיר נמצאים גם בכל דגמי רנו או ניסאן.
האם אתה יודע או חושב שמרצדס לא אמינים ?
 

ANZ1

New member
כי זאת עובדה

כי חברות רכב לא מייצרות כמעט שום רכיב לבד
הם קונות 90 אחוז מהרכב מספקים גנרים שמוכרים לכולם.
הנה דוגמא אחת
מה הקשר בן טויוטה ראב4 החדשה , במוו x1 , מיני קאונטרימן , וולו xc40 , לקסוס nx , קדילק xt5 , פולקסווגן טיגואן
וגם פיגו 3008 , סיטרואן אייקרוס , אופל גרנדלנד ו ds7

בכולם יש אותה תיבת הילוכים בדיוק מבית איסין.
ורשימות דומות אפשר לעשות כמעט לכל רכיב ברכב , מכריות האויר , מערכת החשמל ועד גג השמש.
 

enigo

New member
בטוח שאותו גיר בדיוק? לגמרי לגמרי?

אתה חושב שתוכל להתקין גיר של xt5 ב-3008 והכל יעבוד כמו שצריך?
כי התשובה היא לא. אפילו ל-al4 הידוע היו כמה וכמה גרסאות, והחלפה ביניהן יכלה ליצור שפע בעיות.
מעבר לזה, גם אם מכלול אחד או אחר זהה מכנית, הרבה פעמים התוכנה בו שונה, וזה יוצר תוצאה שונה - גם מבחינת אמינות.
ויותר חשוב - רכב הוא הרבה יותר ממנוע וגיר. יש עוד אלפי רכיבים, שמסופקים על ידי מאות ספקים.
אפילו אצל אותו יצרן, באותו דגם, עם אותו מנוע, יכולים להיות הבדלי אמינות בגלל הבדלים ברכיבים היקפיים. למשל בברלינגו 2 ל' היו כאלו שהגיעו עם מערכת הזרקה של בוש וכאלו של סימנס (נדמה לי) והיו בינם הבדלי אמינות.
 

ANZ1

New member
זה אותו דגם בדיוק AWF8F35 גם אם הוא עובר התאמות למכונית

ספציפית,
כל מכונית בנויה אחרת, המנוע המחובר הוא אחר, ויש דרישות שונות מדגמים שונים,
ועדיין זה אותה תיבת הילוכים
 

enigo

New member
ברגע שיש הבדלים והתאמות

זה לא אותו גיר בדיוק, ועשויות להיות גם השפעות על האמינות. ואפילו אם היה מדובר באותו גיר בדיוק - האם הוא יציע את אותה אמינות ואורך חיים כשהוא משודך למנוע של 130 כ"ס ולמנוע של 306 כ"ס (כמו במכוניות ברשימה שנתת)?
בפיאט מריאה היה גיר של אייסין, שעבד טוב מאוד במכוניות אחרות, ובמריאה עשה צרות. למה? מספיק שהיצרן מוותר על קולר שמן, או שם קולר קטן יותר, או שהוא משתמש באותו קולר אבל זרימת האוויר עליו פחות טובה - או שהמנוע שלו מייצר יותר חום, והופ - דברים משתבשים.
וזה לגבי רכיב ספציפי כמו תיבת הילוכים. כשאתה רוצה לדבר על אמינות של רכב שלם, על אלפי החלקים שמרכיבים אותו, התמונה מסתבכת עוד יותר.
עובדה שבסקרי אמינות יש פעם אחר פעם הבדלים, לפעמים משמעותיים, באמינות של מכוניות אחיות, שחולקות פלטפורמה ורכיבים עיקריים, ולכן על פניו היו צריכות להציע אמינות דומה.
&nbsp
 

חן 1111

Active member
זה שזה אותו יצרן, לא אומר שזה אותו גיר בדיוק

לפעמים ההתאמה לרכב ולמנוע לא מושלמת וזה עושה בעיות, לפעמים רכיבים חיצוניים, כמו המחשב, גורמים לבעיות.
פעם במכוניות פיג'ו וסיטרואן היו גירים מתוצרת ZF, שעשו צרות צרורות במשך שנים, למרות שהיצרן הוא אחד האיכותיים שקיימים.
 

enigo

New member
למיטב זיכרוני, הבעיה שם היתה עם איזה

רכיב פלסטיק, נדמה לי שבמנגנון הידית בכלל, ולא בתוך הגיר, שהיה נשבר בחום הישראלי. האגדה מספרת שהציעו ליבואן לעשות ריקול (אז עוד לא היה המושג) ולהחליף את החלק בחלק מתכת בצורה יזומה ועלות נמוכה יחסית, והוא סירב "כי זה יוציא למכוניות שם של בעייתיות"...
 

חן 1111

Active member
לא. זאת הבעיה הקטנה. היתה שם סדרה של בעיות

שהם בהדרגה תיקנו ושיפרו, שנבעה מזה שיצרן הרכב חטף מהם את הגיר לפני שהם סיימו את הפיתוח. עוד בעיה היתה שבדגמי דיזל אוטומטיים היצרן לא הסכים להתקין מזגן, והוא ידע למה, אז היבואן הישראלי קנה אותם והתקין מזגן מקומי, ובדגמים האלה היו הכי הרבה בעיות.
 

enigo

New member
המגאן מהדור שהזכרת אכן בעייתית

ואפילו אנשי רנו הודו בזה, בפומבי. אבל זה לא רלוונטי לדיון על הסי3, בדיוק באותה מידה שהמנועים המחורבנים של יונדאי ישנות, שהיו עשויים ברזל באיכות נמוכה, לא רלוונטי לדיון על איוניק, נגיד.
 
למעלה