נורת צק אינג׳ן דולקת בשברולט אפלנדר

הנשוי

New member
נורת צק אינג׳ן דולקת בשברולט אפלנדר

כנראה בעקבות תידלוק בתחנת דלק אירעית נדלקה הנורה
מאז תדלקתי בתחנה הרגילה שאני מתדלק ושמתי גולד לייבל
האם הנורה אמורה להיכבות כאשר המערכת תיתנקה
האם ניתן לאפס אותה לבד ?
 

חן 1111

Active member
אם התקלה שגרמה לנורה לדלוק כבר לא קיימת

אז הנורה תכבה אחרי מספר מחזורי נסיעה. אם אחרי כמה ימים עם נסיעות היא עדיין דולקת, סימן שהתקלה עדיין קיימת ותצטרך ללכת למוסך שיאבחן את זה.
 

enigo

New member
מנסיוני זה משתנה מרכב לרכב

בסיס שהיתה לי, זה עבד כמו שאמרת. בקסארה פיקסו (עקרונית אותו מנוע כמעט) הייתי צריך לכבות את הנורה בעזרת חיבור למחשב
 

חן 1111

Active member
מה שמשתנה זה מספר מחזורי הנסיעה הדרושים וגם ההגדרה

של מחזור נסיעה. בדרך כלל מדובר על מספר מסוים של נסיעות שכל אחת כוללת התנעה, עבודה עד להתחממות, המשך עבודה זמן מסוים, והדממה. אז לפעמים קורה שתקלה שקורית פעם ביומיים לעשירית שנייה גורמת לכך שהנורה דולקת כל הזמן כי בכל פעם זה מתחיל לספור מחדש. ייתכן שזה תלוי גם בסוג התקלה. לדוגמה תקלות שמשפיעות על זיהום אוויר נחשבות חמורות יותר ותקלות שגורמות נזק, כמו זיופי מנוע, נחשבות הכי חמורות, אז ייתכן שהנורה לא נכבית כדי לוודא שהנהג ילך למוסך לבדוק את זה.
 

enigo

New member
הנורה נשארה כמה חודשים

לא נדלקה שוב אחרי האיפוס (בקסארה פיקסו). בסי5 היא כבתה לבד אחרי התדלוק הבא.
כך שלמרות מה שאתה אומר בהחלט נשמע הגיוני, הוא פשוט לא מסתדר עם העובדות במקרה הזה - אלא אם היה צירוף מקרים ממש מיוחד.
 

חן 1111

Active member
משונה. גם לי יש עכשיו קסארה פיקאסו, וכשהנורה נדלקת

בגלל תקלה רגעית, היא נכבית תוך יום בערך. לעומת זאת בסוזוקי היא יכולה לדלוק יותר משבוע, אם כי ייתכן שזה בגלל שהתקלה מופיעה שוב במהלך הזמן הזה.
 

enigo

New member
תלוי איזו נורה ומה הסיבה

במקרה בשני המקרים שלי הנורה נדלקה אחרי תדלוק בתחנה אחת בראשון, כך שהסיבה ברורה.
 

חן 1111

Active member
אנחנו מדברים על נורת check engine

ואם משהו בדלק גרם להידלקות הנורה, אז הגיוני שהיא לא תכבה כל עוד הדלק הפגום נמצא עדיין במיכל. אתה יודע איזה קודי תקלה היו?
 

enigo

New member
כאמור, הנורה דלק כמה חודשים

גם הרבה אחרי שהדלק הגרוע נגמר.
לא זוכר היום את קוד התקלה, אבל בזמנו בדקתי מה הקוד ודיברתי עם חבר במחלקה הטכנית של היבואן, שאישר שהסיבה היא קרוב לוודאי דלק. בסי5 לא בדקתי קוד, אבל הוא נעלם אחרי התדלוק הבא, כך שגם שם הסיבה היא קרוב לוודאי הדלק.
אגב, אותו חבר הוא זה שהסביר שבחלק מהדגמים נוריות כבות לבד, ובחלק צריך לכבות אותן ידנית.
 

הנשוי

New member
המשך לבעיה

בעודי מחכה שהנורה תיכבה בזכות בנזין נקי וגולד לייבל. התחילה תופעה חדשה. בזמן נסיעה שעון החום עולה ויורד בצורה קיצונית ומהירה בין רבע לשלושת רבעים. ברגיל תמיד היה על חצי עם עליה מינורית וחזרה לחצי
בנוסף שמתי לב שמתחת לאוטו יש סימני נזילת שמן
האם הדברים קשורים אחד לשני ?
מה זה יכול להיות ?
 
למעלה