שאלה לגבי חיווי לחץ אויר במחשב הרכב

xfwind

New member
שאלה לגבי חיווי לחץ אויר במחשב הרכב


הלחץ בלוח חיוויי המחשב משתנה מידי פעם (אני מניח שבגלל מז"א/קור-חום ועבודת הצמיגים.
שתי שאלות: עד כמה מדוייק החיווי?
מדוע נוצרים הפרשים לא אחידים בין הצמיגים?

החיווי, אגב הוא KPA, מה שראיתי ש-90 KPA שווים ל- 13 PSI


 

ANZ1

New member
תבדוק לבד

קח מכשיר לבדיקת לחץ אוויר או כנס לתחנת דלק בשעות שונות, טמפרטורה אחרת, ולפני או אחרי נסיעה,
תראה מה המחשב אומר ומה אומרת הבדיקה.
 

enigo

New member
מניסיוני המערכות הללו בדרך כלל די מדויקות

ומכיוון שאני מניח שאין לך גישה למכשיר מכויל ברמה מדעית(המשאבות בתחנות ומדים שקונים בשלושים שקל בחנות לא עונים להגדרה) ופערים של חצי psi לכאן או לשם במילא לא קריטיים, אתה יכול להסתפק במד המובנה.
מה שכן, כמעט בטוח שאפשר להחליף את המידות בתצוגה.
לגבי הבדלים ברמת החימום של הצמיג - הבדלים ברמת הצמיג עצמו, משקל שונה על כל צמיג ולפעמים גם ניתוב של אוויר חם מהמנוע או קרבה לחלק חם כמו אגזוז.
 

xfwind

New member
מעניין. תשובה הגיונית


התעמקתי בעניין כי גיליתי בורג ("איסכורית", תודה...) בצמיג.
לא ראיתי שינוי בחיווי והנחתי שלא חדר פנימה.
נתתי לפנצ'רמעכר שיוציא ואומנם למזלי היה קצר וננעץ בחלק בשרני של הצמיג.

אבדוק איך לשנות את החיווי ל-PSI.
(למרות שהיצרן/יבואן נותן הנחיה בספר הרכב בשלושת המידות הנפוצות).
 
פעם חי לו נעץ בצמיג שלי

והוא חי שם כמה שנים טובות בשקט והוא והצמיג חיו בשלווה ובהרמוניה יחדיו.
יום אחד הגיע פנצ'ר מעכא מרושע שהוציא אותו משם.
עברו חודשים וביום קיץ חם במיוחד הצמיג התפוצץ. הוא כנראה התגעגע לנעץ.
 

em28

Well-known member
לחץ האויר בספורטאז עולה, נורת הפנצ'ר - לא נכבית

ביום הקר הזה נורת הפנצ'ר נדלקה ומחשב הרכב הראה לחץ אויר של 31 PSI בכל הצמיגים.
אחרי נסיעה עירונית לחץ האויר עלה ל-34, אבל נורת הפנצ'ר ממשיכה לדלוק.
איך מאפסים אותה ?
 

xfwind

New member
בדוק בספר הרכב. הגיוני שיהיה לזה מצב איפוס

 
למעלה