זוג צמיגים חדשים, לבקש שירכיבו מקדימה או מאחור?

dayoogla

New member
זוג צמיגים חדשים, לבקש שירכיבו מקדימה או מאחור?

הי,
צריך להחליף זוג צמיגים, זכור לי שיש כלל שעדיף שהחדשים יהיו מאחור. האם זה נכון?
הרכב הוא פיג'ו 2008 אם זה משנה וזוג הצמיגים שנשאר הוא במצב בינוני, אין הצדקה להחליף.
 

חן 1111

Active member
זה ויכוח ישן, גם כאן בפורום.

בדרך כלל מקובל לשים את החדשים מקדימה, מכיוון שהצמיגים הקדמיים נשחקים יותר מהר, וגם מכיוון שהם נושאים בעומס העיקרי של הבלימה. זה בהנחה שהאחוריים רק ישנים, אבל תקינים (ואם לא, אז צריך להחליף גם אותם).
בדרך כלל המלצות היצרנים הן לעשות רוטציה תקופתית כדי שהשחיקה תהיה אחידה. ברוטציה אתה למעשה מעביר את הצמיגים האחוריים, הפחות שחוקים, קדימה.
 

איתי ג

New member
אני קורא כבר שנים על רוטציה

אבל מעולם לא ביצעתי אותה ברכביי. כל כמה זמן/קיולמטראז' נהוג לבצע רוטציה? הרכבים במשפחתנו נוסעים 10-15 אלף ש"מ בשנה והצמיגים בד"כ מוחלפים עקב יובש לאחר 4-5 שנים ולא עקב שחיקה, כך שייתכן ולא הגענו לנסועה בה זה עושה הבדל.
 

חן 1111

Active member
בדרך כלל היצרנים ממליצים כל 10-15 אלף ק"מ אם אינני טועה

השחיקה תלויה בהרבה גורמים. המהירויות, מצב הכבישים, אופי הנהיגה, מצב הרכב, וגם סוג הרכב. אתם עושים ק"מ נמוך, אז זה פחות קריטי. גם אני בדרך כלל לא עושה רוטציה יזומה, אבל כשיש פנצ'ר אז באותה הזדמנות מעבירים לי את הצמיגים הפחות שחוקים קדימה, היותר שחוקים אחורה, והכי שחוק עובר להיות ספר.
 

enigo

New member
להתקין מלפנים

העניין של להתקין מאחור היה נכון בעידן שקדם לבקרות היציבות, וגם זה היה נתון לדיון. היום עדיף חד משמעית להתקין צמיגים חדשים מלפנים, על הציר שאחראי להיגוי ולעיקר הבלימה.
 
למעלה