המלצה לרכס ספורטיבי קטן

איתי ג

New member
המלצה לרכס ספורטיבי קטן

שלום לחברי הפורום,
התבקשתי לייעץ לחבר הנוהג באלפא מיטו ורוצה להחליף לרכב ספורטיבי קטן (סופרמיני/קומפקטית) אחר. התקציב 150-200 אלף ש"ח. הדרישות - ספורטיבי, מהנה לנהיגה. אין דרישה לחיסכון בדלק, ומרכב של 3 דלתות לא מהווה בעיה (אבל עדיף מאוד שתהיה גם שורה אחורית ולא רודסטר). יכול בשמחה להיות אירופאי. עדיפות לחדש, אבל כנראה שניתן לשקול משומש בעל אמינות סבירה אם יש מציאה. מה דעתכם? חשבתי על 208 GTI, סיאט איביזה קופרה, אופל קורסה OPC. אנחנו מחמיצים משהו? יש מועמדות אחרות?
כדאי לפזול לסובארו BRZ? אגב הצעתי גם מיאטה אבל היעדר שורה אחורית תפיל את הבחירה בה. תודה,
איתי
 

ANZ1

New member
ידני או אוטמטי ? חצי באים רק בידני וחצי רק באוטומטי

הקטנות הספורטיביות המובילות הם פולקסווגן פולו ורנו קליאו, ומיני קופר היותר יקרה ויוקרתית אבל הם רק אוטומטיות,
האחרות רק ידניות.
בן הידניות כולן דגמים ישנים ולא ממש מענינים,
הפיגו, אופל וסובארו הם דגמים בשנה האחרונה של החיים שלהם, גם הרנו,
הסיאט לא מכונית ספורטיבית, היא מכונית ידנית חזקה, אבל לא ספורטיבית, היא לא שונה מכאנית מכל איביזה עם מנוע ליטר, רק עם מנוע קצת יותר חזק.
אני הייתי בוחר בפיגו 308 GTI ידנית אבל הוא קצת יותר גדול בקטגוריה אחרת
אבל עדיין במחיר הנדרש.
או באוטומטי אני היתי לוקח את הפולו או מחכה לאאודי A1 החדשה שכנראה תהיה גם ידנית.
 

ANZ1

New member
כדאי לברר עם היבואנים מתי יגיעו לישראל

הפורד פיאסטה ST החדשה שמקבלת בכל המבחנים בעולם את המקום הראשון
ומתי תגיע הסוזוקי סוויפט ספורט שהיא הרבה יותר זולה ומקבלת מקום ראשון במכוניות ספורטיביות זולות
 

enigo

New member
איך אתה מגדיר "מובילות"?

כי מבחינת יכולת דינמית, ה-208 נמצאת לפני הקליאו, שלה יש התנהגות כביש לא מוצלחת, עם היגוי יתר מלאכותי ולא נעים.
הפולו gti הקודמת היתה ממש לא מבריקה מבחינה ספורטיבית (ועדיין עדיפה משמעותית על הדור שקדם לה, שהיה נורא ואיום) - ונראה שהחדשה התקדמה עוד, אבל עדיין לא בטוח שהיא מצליחה להתבלט מבחינת יכולת דינמית. צריך לראות מבחנים השוואתיים בארץ כדי לדעת מה היא שווה. או לנהוג בגוף ראשון, כמובן.
וכמובן לא לשכוח שהיא יקרה משמעותית מהפיג'ו.
ל איביזה יש גרסה חזקה, עם מנוע ליטר וחצי, אם כי היא באמת לא כזו ספורטיבית או מחודדת. לגבי הסוזוקי - קודם שיביאו אותה, ואחר כך היא תהיה אופציה. ליבואן הזה יש מסורת ארוכה של הבטחות שלא קיימות בתחום הספורטיבי.
 

xrlmike

New member
ספורטיבית עם חיוך ולא סתם מהירות = הנעה אחורית וידנית

בתקציב הנתון BRZ או מיאטה מציאותי וסביר למצוא במצב מעולה
אולי לא יהיו הראשונות מול ה GTI למינהן (במצב סטוק) במבחן התאוצה אבל ישאירו את הנהג עם חיוך גדול
 

enigo

New member
אם הוט האצ' טובה לא מצליחה להשאיר

לך חיוך על הפנים בכביש מפותל, אז הבעיה היא בך, לא במיקום הגלגלים המניעים.
בהנחה שיש עוד דברים שגורמים לך לחייך חוץ מהיגוי יתר תחת כח...
 

xrlmike

New member
פיספסת - הן חלשות יחסית וזה חלק מהקסם

ולא סתם היצרניות לא מוציאות גרסאות חזקות שלהן.
זו חלוקת המשקל התגובתיות ההגה (בעיקר במיאטה) משהו שהוט האצ' יכולה לשאוף אליו במחיר שפוי. מכלול התחושות בשתיהן עדיף.
אני מעדיף סיבוב בכל רכב עם קצת פלפל מאשר לשבת ולתקתק בעבודה ואסיימו עם חיוך
אבל כשנשאלת השאלה על מה להוציא כסף כאשר המטרה היא הנאה מהנעה (בלי מגבלות שצריך להסיע ילדים) הבחירה שלי ברורה
ולשואל שיעשה סיבוב במיאטה לפני שיפסול אותה - תתפלא כמה פשרות אפשר לעשות מהסיבה הנכונה (כולל רכב נוסף להסעות
)
 

enigo

New member
ההגה? במיטה החדשה? כיתרון?!

הוא אחד הדברים הפחות מוצלחים במיטה החדשה, שספג ביקורת מכל כיוון.
היתרון העיקרי של הנעה אחורית כיום, כשכבר למדו לשלב בצורה מוצלחת היגוי והנעה על אותו סרן, הוא באפשרות להוציא זנב תחת כח ולא רק עם העברת משקל. בהנחה שלא מעניין אותך לעשות כיכרות על הצד, אין להנעה אחורית שום יתרון מובנה על הנעה קדמית בתחום ההספקים האמור.
אז אתה יכול להמשיך לדקלם מנטרות שאבד עליהן הקלח על הנעה קדמית והנאה אחורית, אבל זה לא ישנה את העובדה שאין לאמירה שלך בסיס.
גם ה-brz/got הנחמדות מאוד בפני עצמן רחוקות מלהיות מושלמות כמכונית ספורטיבית,עם לא מעט מגרעות משמעותיות.
ולכן אני אומר שוב - אם אתה לא מחייך בכביש מפותל מאחורי ההגה של האצ'בק טובה - זה לא קשור למיקום הסרן המניע.
 

xrlmike

New member
איש באמונתו והנעתו יחיה

בתחום המחיר השפוי המיאטה (NC2 במיוחד) היא הבחירה שלי, במיוחד במבחר הקיים בארץ, לא כולם חייבים חדש
מנטרות לחוד וכיף לחוד
תמשיך להאמין שאין יתרון ואני ימשיך להנות מהרודסטאר
בלי לעשות כיכרות על הצד אם כבר מדברים על דיקלום ....
&nbsp
 

enigo

New member
אז תגיד שאתה מדבר על ה-NC2. היא סיפור אחר לגמרי, ולדעתי

המוצלחת ביותר בשושלת.
אבל הכיף בה לא מגיע מההנעה האחורית, אלא מהקלילות, הקומפקטיות והישירות. שני דברים שאין להם קשר למיקום הציר המניע. לוטוס אלן II, למשל, היתה רודסטר מהנה מאוד לנהיגה - למרות שהיתה מכונית הנעה קדמית.
כאמור - היתרון העיקרי, שלא לומר הכמעט יחיד, של הנעה אחורית כיום הוא האפשרות לייצר החלקות כח. עברו חלפו הימים שבהם המהנדסים לא ידעו לשלב כח והיגוי באותו ציר בלי שיתנגשו. היום גם מכוניות עם 300 כ"ס בציר הקדמי יודעות לתת היגוי טוב.
 

איתי ג

New member
מוסיף עוד פרטים

החבר המתייעץ עמי מבקש להוסיף את הפרטים הבאים - הנהיגה שלו כוללת סיבובים (מהנים) לא מעטים, כך שיותר חשוב רכב מהנה בסיבובים מאשר רכב מאוד מהיר, וכן יותר חשובה לו תאוצה ממהירות סופית כמובן.
שוב תודה רבה למייעצים,
איתי
 

enigo

New member
הראשונה היא קרטינג שנמאס

די מהר ככלי רכב. מאוד משעשע, בעיקר בתוואי צפוף מאוד, אבל לא נוח וצפוף בצורה קיצונית.
הצרפתיה כבר עתיקה ממש, לא סתם מיושנת. מבחינה דינמית היא לא ברמה של האחות מבית פיג'ו.
אבל אם חבר שלך היה מרוצה מאלפא, אז כל אחת מהמכוניות שמנית בהודעת הפתיחה תהיה שיפור כמעט בכל תחום.
 

איתי ג

New member
תודה וחידוד

לעניין האבארת' זה גם היה החשד שלי אבל הוא יצטרך לקחת אותה לנהיגת מבחן נוספת, לא קצרה כמו הראשונה.
חידוד - האם במשפט "הצרפתיה כבר עתיקה ממש, לא סתם מיושנת. מבחינה דינמית היא לא ברמה של האחות מבית פיג'ו", הכוונה שלך לקליאו, נכון?
בהקשר הזה, נשמע שה-208 GTI תהיה עדיפה לצרכים שהוזכרו על פני ה-308GTI, בהנחה שלגודל בגאז' או מרווח בשורה האחורית אין משקל אמיתי בהעדפות. האם אכן כך?
שוב תודה,
איתי
 

enigo

New member
עניתי לשאלה על האבארט וה-ds

ולכן ה"צרפתיה" היא ה-ds בהקשר הזה.
לגבי 208 מול 308 - שאלה טובה. לכל אחת יתרונות וחסרונות, כך שזה הרבה עניין של טעם. אישית ה-208 יותר לטעמי, אבל זה גם תלוי מאוד בסוג הכביש שבו נוהגים בדרך כלל.
 

איתי ג

New member
שוב תודה! אעדכן לאחר נהיגות המבחן

מסתמן שהוא ינסה לקבל נסיעת מבחן באבארת' קבריו (לאחר שקרא את ההסתייגות) וב-208 GTI.
 

ANZ1

New member
הרנו קליאו והפיגו 208 נולדו ביחד וימותו ביחד

הרנו קליאו הנוכחית והפיגו 208 נולדו באותה שנה ב2013
ושתיהן מתות עכשיו, באפריל אמורים להציג דגמים חדשים לגמרי של שני הדגמים,
ובדרך כלל תוך כמה חודשים מציגים דגמי ספורט חדשים שלהם,
אם הוא יקנה עכשיו את ה208 או הקליאו תוך חצי שנה הוא יסע עם דגם ישן שהוחלף.
 

enigo

New member
אז מה? מי אמר שהחדשות יהיו מכוניות

מהנות יותר לנהיגה? בניגוד לתחומים אחרים כמו צריכת דלק או מרחב פנימי, זה תחום שלא תמיד המכוניות צועדות בו קדימה. ואם לשפוט לפי הסי3, שיושבת על הפלטפורמה החדשה של psa, קשה לפתח ציפיות לגבי ה-208gti החדשה.
 
למעלה