חגורת בטיחות , שאלת תם / קונספט !

yossik111

New member
חגורת בטיחות , שאלת תם / קונספט !

חגורת בטיחות , שאלת תם / קונספט !
שלום לכולם !
השאלה שלי לא נועדה להטיף נגד השימוש בחגורת הבטיחות , ממש לא (אני אישית מקפיד להשתמש בה שאני נוסע (כנהג בוודאי) ברכב פרטי ומבקש מהנוסעים "שלי" לחגור ) .
האם במהירות ממש נמוכה (כ 30 עד 40 קמ"ש ) ברכב פרטי , יעילה ? , בכול מצב ? , יש מצבים שבמהירות זו , עלולה להזיק ?
בהנחה שכול שאר הרכבים בכביש נוסעים פחות או יותר באותה המהירות ( מדובר בקטע כביש "שכונתי" ) .
תודה מראש לעונים .
יוס.
 

enigo

New member
נשאל אחרת - למה שלא תהיה יעילה?

ואוסיף לך פרט מידע חשוב - בלי חגורת בטיחות, גם תאונה במהירות 30 קמ"ש יכולה להרוג. במיוחד בכלי רכב ישנים שבהם כרית האוויר מופעלת במלוא העוצמה בכל מצב.
 

yossik111

New member
לא עלולה להווצר סיטואציה שבה חגורת בטיחות יכולה לעכב

חילוץ נוסע ?
או לדוגמא שהנוסע , הלא חגור , טוב שלא היה חגור כי אחרת היה נמעך נניח עקב פגיעת רכב אחר בו מצד אחד ומצד שני החגורה (שעדיין אוחזת בו ) ?
בשני המקרים שציינתי , זה נכון אומנם גם למהיריות גבוהות , אבל בקטע של עלות / תועלת סיכון / סיכוי וכ'ו , שאלה מה "כדאי" / נכון וכ'ו .
 

ANZ1

New member
גם יכול להיות שהבן שלך שיושב מאחורה יעוף קדימה ויהרוג אותך

אז לא לנסוע עם הבן שלך ?
יש אין סוף אפשרויות למות,
אבל באופן חד משמעי שאין שום נתון אחר חייבים לנסוע עם חגורת בטיחות,
בתאונה צידית, לחגורה אין תפקיד בכלל,
אבל בתאונה קידמית, חגורה יכולה רק להציל אותך.
 

yossik111

New member
יכול להיות גם שאסטרואיד גדול דיו בדרך לכאן ואז אין טעם

לדיון הזה בכלל ...
מדובר כאן על סבירויות (כפי ששאלתי) , הסבירות שב 30 / 40 קמ"ש הבן שלי יעוף עלי ויהרוג אותי , לדעתי , זניח ( לעומת הסבירות נניח של כשל בפתיחת / חילוץ נוסע חגור ) .
בכול מקרה , הבנתי את השורה הסופית , תודה !
 

ANZ1

New member
אתה סותר את עצמך

אם זאת תאונה במהירות נמוכה שאין נזק, אין שום בעיה לצאת מהרכב,
וכמו שאמרו לך ברוב התאונות כרית האוויר תפתח וחגורת הבטיחות תציל אותך מפגיעה שלה קרוב מדי.
 

yossik111

New member
אם לא תכניס לי מילים לפה ("שאין נזק" ) אזי תמצא שאין כאן שום

סתירה . ("אין נזק" , בהגדרה , מייתר את השימוש בחגורת הבטיחות) .
שוב (ושוב ) דברתי על סבירויות .
הבנתי את הרציונל בפתיחת כרית האוויר – משכנע דיו - טעון "מנצח" .
 

enigo

New member
אין בעיה לחתוך חגורת בטיחות

לכל איש בכוחות חירום יש סכין מתאים.
אם המעיכה בפגיעה מהצד כל כך עמוקה כמו שאתה מתאר, הבנאדם כנראה מת בלי קשר לחגורה.
 

yossik111

New member
לעומת זאת גורם הזמן הוא בהרבה מקרים חרום כנ"ל

הוא קריטי , כך שחילוץ מוקדם (מיידי והעברה ברכב פרטי / אמבולנס לבית חולים לדוגמא , או פעולות החייאה וכ'ו (לעומת הזמן שעובר עד שמכבי אש לדוגמא מגיעים ופועלים )) של הנפגע יכול להבדיל בין חיים ומוות .
 

enigo

New member
בתאונה חמורה מספיק כדי לתקוע

את המנגנון של חגורת הבטיחות כנראה שעדיף שלא יגעו בפצוע אנשים לא מקצועיים (ולאלו יש סכין מתאימה). וזה אם מתעלמים מכך שבמכוניות מודרניות, עם מנגנון פירוטכניקה בחגורה, החגורה רפויה לחלוטין לאחר תאונה (היא נמתחת בתאונה, ואז משתחררת לכל אורכה). כך שאין בעיה להוציא פצוע.
המצבים בהם חגורה יכולה להחמיר את הפגיעה קיימים - למשל מצב שבו בעקבות תאונה הרכב עולה באש, וללא חגורה האדם היה עף מהרכב. אבל אלו מקרים נדירים מאוד. לעומת הסיכוי לנזק חמור יותר בהיעדר חגורה - גם במהירות נמוכה - מדובר בסיכוי אפסי.
 

enigo

New member
ואם הבן שלך יעוף עליך בארבעים

קמ"ש, עלול להיגרם לך נזק עבד אפילו אם הוא רק בן שש או שבע.
 

yossik111

New member
מסכים , אך (ולעתי כאמור ולהתעלם כרגע מהטעון של כרית האוויר)

מבחינת סיכון / סיכווי וכ'ו הבעתי את דעתי בענין .
שוב , טעון פתיחת כרית האוויר הוא טעון מנצח למה כן כדאי לחגור חגורת בטיחות גם במהיריות נמוכות .
תודה לכולם על ההתייחסיות לפוסט .
 

WarDog

New member
ילד זה כבר משהו "ענק", גם מכסה של עט יכול להרוג כאשר הוא עף

כל דבר שלא "קשור" בתוך חלל הרכב יכול להרוד בזמן תאונה.
&nbsp
&nbsp
 

WarDog

New member
החגורה יעילה בכל מצב שיש בו מהירות מטיחה מסוימת לחגורה

זאת הסיבה שאם מושכים חזק מדי את החגורה כדי לחגור היא "נתקעת".
&nbsp
לא פעם יצא לי למתוח את החגורה למצב של עצירה גם במהירות של של פחות מ15 קמ"ש (ענין של עוצמת בלימה).
&nbsp
המצבים היחידים שבהם היא "מזיקה" זה אם הרכב הפוך ואתה "תלוי" עליה(יש לחץ מסוכן על הכתף והצוואר) אבל אם הייתה בתאונה שבה הרכב התהפך אז החגורה היא ב95% מהזמן מה שהציל אותך ממוות.
 
למעלה