התיעצות בדבר ג'יפונים פנאי

התיעצות בדבר ג'יפונים פנאי

הי,
הגיע הזמן להחליף את המאזדה CX5 מהעבודה. המועמדת הטבעית היא CX5 חדשה. סך הכל הייתי מרוצה ממנה.

1. מישהו שמכיר את שתיהן יכול/ה להשוות את הדגם הישן לנוכחי? פשוט הליסינג ייקר אותה מאד יחסית למתחרות. הפרש של כ 400 שקל בחודש יחסית לקיה ספורטאז'. בדור הקודם ההפרש היה הרבה יותר קטן.

2. מישהו יודע למה פיז'ו 3008 כל כך זולה ביחס למתחרות? יש איתה בעייה כלשהי?

3. בעיקרון אני יכולה לקבל כמעט כל רכב מהקטגוריה פרט לכמה דגמים שחסרים כרגע במלאי בחברת הליסינג (שני דגמים של סקודה, יונדאי טוסון ועוד משהו ששכחתי, נדמה לי איזה מיצובישי אבל ממילא אני לא אוהבת מיצובישי). יש בקטגוריה רכבים עדיפים על המאזדה ששווה לי לשקול? חשוב לי בעיקר נוחות, בטיחות ושתהיה יפה אבל זה כבר עניין של טעם. לא חשוב לי צריכת דלק ותקלות ולא מושב אחורי.
 

ANZ1

New member
תשובות

1. מבחינה מכאנית הCX-5 הקודם והנוכחי זה אותו רכב בדיוק, אותה שלדה, אותם מנועים, אותו גיר וכו.
זה רק עיצוב אחר ועוד קצת תוספות כמו הוספת בידוד כי הדגם הקודם היה מאד רועש.
2. הפיזו 3008 לא יותר זול מהמתחרים, תשווי אותו לדגמים מקבילים ותראי שזה באותו סכומים, תשווי אותו לגיפונים עם הנעה קידמית, ומנועים מקבילים.
3. המזדה הוא רכב נהדר אם את נוסעת בכביש, אין לו יכולת שטח, ובכל מקרה בדגמים שאת מסתכלת יש רק הנעה קידמית ומנוע לא הכי חזק, ה2 ליטר, אולי בסכום הזה את יכולה לקבל דגמים אחרים עם מנועי טורבו יותר חזקים מבית פיגו או פולקסווגן.
4. כתבת בהודעה אחרת על הטויוטה ראב4, היתרון של הראב4 זה שקל מאד למכור אותו והוא שומר על הערך, אני זוכר שאני מכרתי ראב4 תוך יומיים,
אבל חוץ מזה אין לו שום יכולת שטח (בניגוד למה שכתבתם),
אבל בתכאלס מה שחשוב זה איזה רכב עושה לך את זה מבחינת עיצוב חוץ, פנים ושם.
 
זה בליסינג לכן לצערי רוב הדברים שכתבת פחות נוגעים לי

התמחור של הליסינג לא תואם את המחירון שלהם. למשל CX5 מתומחר בכ400 שח לחודש יותר מהספורטאז'. על פני 3 שנים זה 14,500 ש"ח, די הרבה. למה? כל מיני הנחות שהליסינג מקבלים וצרכנים לא.

לא כתבתי בשום מקום שיש ל CX5 יכולת שטח. כבר נתקעתי איתו שהייתי צריכה חילוץ כשבאתי עם הגלשן לחוף בית ינאי. כתבתי על הראב 4 שיש לו יכולת שטח מפתיעה ונסענו איתו במקומות שג'יפאים מומחים הרימו גבה אבל שטח היה בעיקר קטע של הגרוש שלי (והיה ממש מומחה בזה).
 

enigo

New member
מכיוון שרק שבוע שעבר טיילתי

באזור חורשן עם חברים עם ראב4, נדמה לי 2011,כולל מעלה מסלע אחד - נראה לי שאני לא מסכים עם הקביעה שלך. גם פורסטר עלה את אותו מעלה, וגם הוא נזקק לכיוון וקצת סלילה כדי לעלות - בניגוד לכל שאר רכבי השטח ה"אמיתיים" שהיו שם.
כך שהראב4, לפחות מהדור ההוא, נמצא באותה קטגוריה של הפורסטר, ושניהם לא ממש רכבי שטח.
 

enigo

New member
אם לא חשוב מושב אחורי, למה לא ללכת

על קטגוריה אחת למטה?
ובפער המחיר הזה, הייתי לוקח את הפיג'ו - לא חושב שיש להם גרסאות "ליסינג" ערומות לגמרי, אבל ביקור קצר בסוכנות אמור לסגור את הפינה הזו.
ואם נוחות - בדקי האם יש פורד קוגה בליסינג. אבל במקרה שלו חשוב לברר איזו רמת אבזור בדיוק מקבלים, כי יש פערי אבזור גדולים בין הבסיסית לשניה (שהיא כבר מספקת).
 
תשובות

הי,
תודה על המידע.

יש פורד קוגה, ככלל אצבע, כל הרכבים מגיעים בגרסת האבזור הבסיסית ביותר שמוכרים לציבור הרחב + כמה אמצעי בטיחות שמרכיבים בעצמם בליסינג כמו מצלמת רוורס, חיישני חניה וקודן. הקוגה עולה בערך כמו כל העדר, רוב הרכבים בקבוצה עולים בערך אותו דבר, הבדלים של כמה עשרות שקלים לחודש למעט כמה חריגים לכאן ולכאן.

שאלתי עכשיו את קצין הרכב לגבי הפיג'ו, אומר שהתחילו לייבא לא מזמן דגם חדש עם מנוע חסכוני במיוחד בלי לפגוע בביצועים וזה מאפשר להוזיל אותו משמעותית. מסתבר שהמחירון בחברה מתייחס גם לצריכת הדלק ולא רק לעלות הליסינג. למדתי משהו. הוא מנסה לתאם לי נסיעת התרשמות אבל זה לא פשוט כי עוד לא קיבלו כאלה, אין עדיין לאף אחד בחברה.

נכון שהייתי יכולה להסתדר עם מכונית יותר קטנה אבל התרגלתי לאלה. אני אוהבת את הישיבה הגבוהה, חוסר הצפיפות. כשאני נוסעת במשפחתיות, שלא לדבר על הקטנות, מרגיש לי קצת קלאוסטרופובי. מניחה שאוכל להתרגל במידת הצורך אבל מעדיפה לשלם עוד קצת ולהרגיש נוח. מההנאות הקטנות בחיים.
 

ANZ1

New member
מבין האפשרויות שכתבת

נראה שהדגם הפשוט של המזדה הוא הכי הרבה רכב, והכי הרבה מאובזר מכל שאר הרכבים ברמות האבזור הנמוכות והוא הכי פחות נראה ליסינגי,
זה מה שאני הייתי לוקח בן האפשרויות,
 
תודה


 
אגב, גם הפיג'ו 3008 נראית מצויין ולא צורחת "ליסינג"

כמו כל הדגמים של קיה למשל.
 

enigo

New member
לא הצעתי שתעברי למכונית מיני

אלא למכונית פנאי קטנה יותר כמו ארונה או c3 קרוסאייר
 
סורי, את שתי אלה לא מכירה אבל כן יש כמה מועמדות קטנות

עשיתי עכשיו סיבוב בחניון עם הקצין רכב. יש בחניון שלנו די הרבה קיה נירו וגם טויוטה CHR שנראית כמו חללית. הקיה ממש משעממת ולא באה בחשבון אבל הטויוטה מצאה חן בעיני והיא יחסית לא יקרה. אבל הישיבה נמוכה. אהבתי מאד גם פיג'ו 2008 אבל שוב, אם אבחר בה אוותר על הגובה
גם די הרבה סוזוקי ויטארה שלא מזכירה בכלל את הדגמים הקודמים ונפסלה. הוא הראה לי גם תמונות של שברולט טרקס שנראה נחמד בתמונות וממש זול, כמו ה 2008. צריך לזכור שבדגמים אלה גם השווי מס הרבה יותר נמוך כך שהחסכון משמעותי. סך הכל הוא לא מבין מה אני רוצה מהחיים שלו ולמה אני לא לוקחת ספורטאז' "כמו כולם". היות ואני אוהבץ מאזדה, תיאורטית יש גם מאזדה cx3, אחות קטנה של cx5, אבל הזהיר אותי שהיא ממש קטנה, לא לתת לשם לבלבל אותי, שהיא דומה מבחינת מרחב למאזדה 2 ולא למאזדה 3.



בקיצור, ההחלטה רק הסתבכה. אם קודם התלבטתי בין 2 דגמים, עכשיו אני מתלבטת בין שתי קטגוריות.
 

enigo

New member
הוא צודק לגבי המאזדה cx3

הסי3 איירקרוס יחסית גבוה ממה שאני זוכר. יותר מה-2008 בוודאות. גם מאובזר די טוב. שווה ללכת לראות.
 
שאלת המשך לגבי פיג'ו 3008 - תודה לעונים


עשיתי היום נסיעה בפיג'ו 3008 והתרשמתי לטובה. האבזור סביר והמנוע הקטן מרגיש מאד נמרץ בסביבה עירונית. עיצוב הפנים מאד מרשים וההגה הייחודי נוח מאד. הנוחות של המתלים הפתיעה לרעה. אולי היו לי ציפיות גבוהות מדי כי פעם מכוניות צרפתיות נחשבו לשיא הנוחות. בפועל הוא קצת פחות נוח מה CX5. אבל אי אפשר להתעלם מהתמורה למחיר המצויינת ואני נוטה להזמין אותו.

אשמח לדעתכם אם יש לי סיבה לדאוג בגלל המנוע הקטן על רכב גדול. האם זה לא מקור לצרות? האוטו מליסינג אז עלויות הטיפולים והתיקונים ככל שיהיו לא חלים עליי, השאלה אם יש סכנה ממש להיתקע איתו בשלושת השנים הראשונות שבהן הוא ברשותי. או שבשטח יותר משופע מסביבות כפר סבא-רעננה הוא יתקשה בעליות. במיוחד שפיג'ו יצרן שלא רכש מוניטין מי יודע מה בתחום האמינות, וזה כמובן ניסוח עדין.
 

ANZ1

New member
פיגו 3008 יותר אמין ממותגים יפנים

אם נסתכל על נתוני אמינות,
למשל הסקר הבא שנערך השנה בבריטניה הגדולה על אמינות מכוניות,
פיגו 3008 נמצא 3 בדירוג גיפונים משפחתיים אמינים,
מקום ראשון קיה ספורטאז ומקום אחרון ניסאן.
אבל ההבדל בכמות התקלות בן הפיגו למקום ראשון הוא פחות מאחוז יותר תקלות.

https://www.whatcar.com/news/2018-what-car-reliability-survey/n17816

את כמובן יכולה לשלם יותר ולקחת רכב עם מנוע יותר גדול או חזק,
אבל כמה שאני זוכר, אין עליות דרמטיות בן רעננה לכפר סבא
אם היית נוסעת כל יום תל אביב ירושלים אז אולי זה היה חלש מדי,
אבל בדרך שאת נוסעת, יש בעיקר פקקים במישור.

אבל מעניין מה ההבדל מה שאת "יודעת" לגבי נוחות או אמינות ולגבי המציאות,
שכבר מזמן אין לה קשר, היום למשל רכבים גרמנים נמצאים אחרונים במדדי אמינות, מכוניות מרצדס ואאודי מככבות עם מיליון בעיות.
 
אני גרה בתל אביב ועובדת ברעננה, נכון, מישור

אבל אני נוסעת לכל מיני מקומות לבקר חברים או לנופש, חרמון, רמת הגולן, ים המלח, מכתש רמון, תמנע...


אני לא יכולה לשלם לשלם יותר ולקבל מנוע גדול יותר. בליסינג זה לא כמו שלקוח נכנס לסוכנות ובוחר מה שהוא רוצה. יש רשימת דגמים וזהו. הרשימה סגורה אחרי מו"מ בין החברה לחברת הליסינג. אצלנו המצב עוד יחסית טוב, יש כאלה שמקבלים לבחור בין 2-3 דגמים או שלא יכולים לבחור כלל. אצלנו יש כמה עשרות דגמים שזה נחשב מצויין. אבל זה הדגם היחיד של 3008, עם מנוע 1200 טורבו.
 

ANZ1

New member
תראי

מצד אחד זה לא המנוע הכי חזק, הרי לרכב יש גירסא עם מנוע 1.6 טורבו 180 כוח סוס,
מצד שני, את יכולה לקרוא הרבה כתבות של אנשי מקצוע שבחנו את הרכב עם המנוע הזה, או יש הרבה יותר מבחנים של האופל גראנדלנד שזה אותו רכב עם אותו מנוע ואותו גיר רק עם עיצוב אחר,
אבל הוא נמצא יותר זמן בישראל לכן יש הרבה יותר מבחנים איך נוסע הרכב עם המנוע הקטן.

https://wheel.co.il/פיגו-3008-טורבו-1-2-ליטר-מבחן-דרכים/

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5198744,00.html

https://www.youtube.com/watch?v=DJzjoNhK6EQ

https://www.youtube.com/watch?v=1GOt6JK_nJg
 
למעלה