אודה לדעתכם על סובארו XV

Age Enhanced

New member
פרט לדגמים הספורטיביים, סוברו לא הצטיינו אף פעם בביצועים

והיו לי כמה וכמה מהם לאורך השנים. אבל ה XV שנהגתי בו כבר בעייתי, על גבול הלא נעים. כששאלתי את הבחור מהסוכנות שבא איתי למה העסק לא זז, אמר שזה בגלל תיבת ההילוכים שמכוונת לחיסכון בדלק


אין לי בעיה לקנות כבר עכשיו את השני ליטר ואף את הפורסטר, לא צריך לחסוך לזה. פשוט עניין של החלטה, כמה מוצדק להוציא על 4 גלגלים. מה שנקרא "תקציב גמיש". אגב, בדיוק מסתכל עכשיו על הפרוספקט וההבדל בין ה 1.6 ו-2.0 לא כזה גדול (מבחינת ביצועים). כנראה שלא מצדיק את ההפרש במחיר.
 

חן 1111

Active member
איפה אתה רואה שאין הבדל גדול בביצועים?

לפי הפרוספקט יש הבדל עצום. משהו כמו 40 כוח סוס על אותו משקל בערך. וגם על הכביש ל-2.0 ליטר יש ביצועים סבירים, אפילו טובים, וה-1.6 עגלה.
 

חן 1111

Active member
אז ממש לא הבדל קטן.

כמו שכתב ANZ, התאוצה 0-100 של 1600 היא בערך 14 שניות, שזה עגלה, ושל ה-2.0 היא 10.4 שניות, שזה סביר לגמרי.
 

Age Enhanced

New member
אולי היה סביר לפני עשור, היום משפחתיות מאיצות למאה בפחות

בסדר, אני מודה שאני לא מחפש להתחרות בה במירוצים, לא בשביל זה אני קונה סובארו. אבל קשה לומר בימינו שזה "סביר לגמרי" לדגם החזק. אני צריך להסתכל על הפורסטר החדש. קראתי עליו קצת ועל פי הביקורות אולי שווה את ההפרש. כי אני מחזיק מכוניות הרבה זמן, 10 שנים נניח, אז אם מחלקים את ההפרש על פני התקופה הזאת, זה לא נורא. גם השוק שלהן כמשומשות חזק. כבר "נרשמו בתור" לפורסטר שלי. כנראה שאמכור אותה מעל המחירון.
 

ANZ1

New member
השוואה לא פיירית

ה xv מגיעה עם הנעה כפולה , מרווח גחון גדול ומבנה מוגבה,
כל אלו מאיטים את הרכב.
האימפרזה שהיא אחות נמוכה של הxv מאיצה ב9.8 שניות למאה.
ואם היתה גירסא עם מנוע 2 ליטר והנעה קידמית הוא היה מאיץ בעוד שניה פחות וזה יותר מהר ממכוניות משפחתיות אחרות.
אתה רוצה מרווח גחון והנעה כפולה אתה משלם בתאוצה.
 

חן 1111

Active member
אבל היא לא בדיוק משפחתית.

קח אימפרזה 2.0, תקבל תאוצה יותר טובה. קח סובארו BRZ, עוד יותר טובה. אבל בין הג'יפונים 4X4 זו תוצאה מקובלת, אפילו טובה.
 

ANZ1

New member
הXV עם מנוע 2 ליטר נוסע יפה מאד

נהגתי גם עם הXV הישן וגם על החדש עם מנוע 2 ליטר
ושניהם נוסעים בסדר גמור
עוד 42 סוסים, עוד 5 קגם ופחות 4 שניות מאפס למאה זה מאד משמעותי,
למרות אגב, שבכל פורום של חובבי סובארו בעולם כולם רוצים ומבקשים XV עם מנוע טורבו,
אבל המציאות היא שמי שקונה סובארו לא רוצה לקנות סובארו עם מנוע חזק,
גם בדגם הקודם של הפורסטר היה מנוע 2 ליטר עם 250 / 300 כוחות סוס, רק שמעטים קנו אותו.
הגיפונים של סובארו זה רכב למשפחות מטיילות עם כלב וילדים, ולא חובבי חרקות, אלו קונים STI
הפורסטר עם המנוע 2.5 ליטר מאיץ מאפס למאה ב9 שניות, זה לא מטוס,
אבל זה מהיר לגיפון משפחתי.
תבקש נסיעת מבחן על הXV עם המנוע 2 ליטר ותראה שהוא מגיב אחרת לגמרי.

אגב, אני משער שאם תבדוק בחברות ליסינג או תחכה קצת, תמצא גם XV עם מנוע 2 ליטר בהנחות משמעותיות,
וגם מליץ לך לעשות נסיעת מבחן על הפורסטר החדש, ותראה שהוא גם הרבה יותר חזק ומהיר, אבל הוא גם הרבה יותר איכותי ומעוצב,
אבל מה שאני לא מבין, אם אתה קונה רכב ל10 שנים, כמו הנוכחי,
למה לקנות חדש ? הרי בכל מקרה רק בשנה הראשונה הוא יהיה חדש, אחר כך יהיו 9 שנים של רכב משומש,
קנה היום רכב יותר גדול עם יותר יכולות בן שנתיים שלוש.
 

Age Enhanced

New member
דווקא xv עם מנוע ה 2.5 של סובארו היה יכול להיות ממש נחמד

אבל אין. או שלא מיבאים לארץ שזה בערך אותו דבר. וצריך לבחור ממה שיש.

אם קונים או לא, זאת גם שאלה של מחיר. למשל הייתה תקופה כשסיטרואן ופיג'ו מכרו במקביל אותו מנוע (1.2) גם טורבו וגם אטמוספרי בהפרש מחיר קטן מאד, משהו כמו 5 אש"ח, וכמעט כולם קנו רק את הטורבו החזק. כשאני קניתי את הפורסטר, הייתה גם גרסת טורבו שעלתה 80 אש"ח יותר. אז לא פלא שלא הייתה להיט מכירות.
 
למעלה