לא ממש מדויק. האיכויות של "מורשי יבואן" לא תמיד כאלה גבוהות.
"מורשי יבואן" הם לא תמיד טובים יותר אך תמיד יקרים יותר, ואני לא חושב כי תוספת התשלום הזו תמיד מוצדקת.
"מורשי יבואן" נהנים מהכנסה כמעט קבועה מבעלי רכב חדש למשך תקופת האחריות עקב החשש (הלא מוצדק) כי טיפול במוסך מורשה משרד התחבורה גורם לאיבוד האחריות ואחרי שהם מורגלים למחירים המוגזמים הם ממשיכים לטפל שם מחוסר ידע...
קודם כל, לא תמיד "מורשי יבואן" משתמשים במוצרים האיכותיים ביותר (אך מחייבים את התשלום כאילו הם כן) ושמן מנוע הוא דוגמה נפוצה. ראיתי דוגמאות לכך ששמן המנוע בו משתמשים ב"מורשי יבואן" הוא שמן זול ורגיל בזמן שמחירו הנקוב ללקוח הוא כשל שמן איכותי.
בדרך כלל תוכל לבחור במוסך רגיל את סוג החלף בו ישתמשו, מקורי, OEM או תחליפי ולשלם בהתאם (אם לא, חפש מוסך אחר) בזמן שב"מורשי יבואן" יחיבו אותך ברכישת חלק מקורי גם אם אין צורך בזה. מצתים היא דוגמה נפוצה ולא חסרים חלקים אחרים ששימוש ב OEM משמעו שימוש בחלף מקורי אך ללא הלוגו של היצרן על הקופסה.
להזכירך, אנחנו חיים במאה העשרים ואחת. מוסך איכותי שמתמחה ברכב שלך יכול לרכוש את הסקאנר המקורי מיצרן הרכב ולהתחבר לבסיס הנתונים שלו כדי לזהות תקלות ולהריץ תסריטי בדיקה. מכונאים איכותיים לא נמצאים אך ורק ב"מורשי יבואן" (אם בכלל...). מניסיוני, ישנם מוסכים איכותיים ברמת "מורשי יבואן" במחיר נמוך יותר.