כיבוי מנוע עזרה בבקשה

כיבוי מנוע עזרה בבקשה

שלום לכל חברי הפורום
רציתי בבקשה את עזרתכם בבעיה שקרת לי כמה פעמים בודדים
יש לי תופעה שקורה לי פעם בהרבה זמן..כשאני מניע את הרכב לאחר לילה למשל מעביר להילוך D בעצירה ראשונה כשעוד המנוע קר הרכב נכבה.קשה להדליק שוב את הרכב יש סטרטר ארוך ולא מניע בדקה הראשונה ואז מניע..וזה לא חוזר על עצמו..ליפני חודש קרה לי שוב אבל איך שעברתי להילוך הרכב נכבה במידית..זה לא קורה כל הזמן בכלל בפעם הראשונה לא התיחסתי והיום לאחר חודש זה שוב קרה..
יש לציין הטורים בסדר הרכב נוסע מעולה ואין בעיות מיוחדות
מדובר במזדה לאנטיס שנת 2000 אוטומט.
אשמח ליעוץ בתקלה.תודה רבה
 

חן 1111

Active member
אם זה פעם בחודש, זה לא נורא

קודם כל, האם עשית טיפול תקופתי בזמן (בעיקר החלפת פלגים)?
האם אתה מתחיל לנסוע מיד אחרי ההתנעה? אולי כדאי לתת לו לעבוד דקה.
תנסה לבדוק אם זה קשור למזג האוויר. האם זה רק כשקר במיוחד, או ההיפך, כשקר זה לא קיים?
לא הבנתי מתי נכבה. כשאתה מעביר ל-D, או בעצירה הראשונה?
 
קודם כל תודה

התכוונתי שזה קרה רק שהמנוע ר לחלוטין לאחר לילה לדוגמא..בפעם הקודמת זה קרה כשהעברתי לD המנוע כבה..אתמול לאחר חודש הנעתי העברתי ל D נסעתי 2 מטר עצרתי והמנוע כבה..הנעתי ואז הכל בסדר..
 

חן 1111

Active member
לא ענית אם החלפת פלגים בזמן

וגם האם זה התחיל פתאום או היה כל הזמן.
עוד מעט חורף, תבדוק אם הבעיה נעלמת במזג אוויר קר במיוחד. יש תופעה כזאת.
 

חן 1111

Active member
אז זה לא זה...

אני לא הייתי נוגע בינתיים. אני מנחש שכשיהיה קר יותר הבעיה תיעלם. יש תופעה כזאת.\
אם אני טועה והבעיה תחמיר, הייתי בודק את לחץ הדלק ומסנן הדלק. אולי גם מנקה מזרקים או שם תוסף.
 
תודה אגב

מסנן דלק אורגינל הוחלף ליפני 25k..
מה שכן ליפני שבועים שמעתי בעליות מעט צילצולים ואז מלאתי דלק 98 הצילצולים נעלמו ב98 אחוז..
אולי באמת אני צריך לשים תוסף.
יש לך המלצות?!
האם לאחר התוסף אני צריך להחליף שמן ?!כך שמעתי פעם..
האמת השמן די חדש הוחלף שלשום מסוג אג'יפ 10/40.תודה
 

חן 1111

Active member
לדעתי בשלב זה אתה לא צריך לעשות כלום

רק לעקוב. לא יזיק לדעת אם זה מחמיר או לא ואם זה קשור למזג האוויר או למשהו אחר, לפני שמוציאים כסף לפי ניחושים.
 


 

selalerer

New member
יש הרבה אפשרויות

יכולים להיות דברים שעובדים קצת פחות טוב מבדרך כלל וכשהמנוע חם הוא מסתדר איתם אבל כשהוא קר זה מספיק בכדי לחנוק אותו
&nbsp
ניצוץ חלש
- אולי אלטרנטור
- אולי קוייל
- גם בטרייה לפעמים נותנת תופעות כאלו (לא יודע למה)
&nbsp
מנוע חנוק קצת
- פילטרים שלא הוחלפו (שמן, אוויר, דלק)
- פיח במנוע
- קצת בוצה במנוע
- טורים מכוונים נמוך מידיי
- חיישן חמצן לא נותן קריאה נכונה ולא נכנס מספיק אוויר
&nbsp
זה רק ככה כמה דברים שעלו לי לראש, בטח יש עוד סיבות שיכולות להיות
 
אתה רק תקל על האיתור והכיס שלך

אם תחכה שהבעיה באמת תהיה מהותית. כפי שחן כתב, לא רואה סיבה לטפל בזה עכשיו.
 

© DrorZi

New member
מעניין אם זה כי זו תופעה של לנטיס או שפשוט לנטיס זה

הרכב הכי נפוץ ששרד את השנים האלה ולכן אני שומע את זה רק על לנטיס, אני מכיר עוד מקרים כאלה על לנטיס מהשנים האלה, כל מיני החלפות וניקוי חישנים לא תמיד פתר את הבעיה, לא יכול להצביע בדיוק מה פותר אותה.
 

חן 1111

Active member
היתה תופעה כזאת גם בדגמים מסוימים של פיג'ו סיטרואן

וגם במזדה וגם במיצובישי, גם כשהמכוניות היו חדשות. המחשב לא היה נותן תערובת נכונה בטמפרטורות ביניים. בקיץ ובשיא החורף לא היתה בעיה.
הפיתרון שמצאנו היה להוסיף נגד לחיישן טמפרטורת המנוע, כדי שהמחשב יחשוב שהמנוע יותר קר ממה שהוא באמת. אבל צריך לבנות מעגל שמנתק את זה לפי זמן או טמפרטורה, אחרת המחשב מכייל את עצמו להתנגדות החדשה והבעיה חוזרת.
 
כשאתה מתניע מנוע קר

הסל"ד צריך להיות לפחות, בוא נגיד, 1500. שים לב שזה קורה כל פעם לפני שאתה מתחיל לנסוע כי זה חשוב לדעת כדי לפתור את הבעיה. סל"ד נמוך במצב הזה יגרום לכיבוי המנוע.
 
מה שחשוב

זה מה שקורה ביום התקלה ולא מה שקורה בד"כ. תמשיך לעקוב כל בוקר, תקשיב לרעשים ותחפש מה חריג ביום התקלה. כל פיסת מידע עוזרת לאתר את התקלה.
 
חברים עידכון חדש

היום נסעתי אם הרכב הניע הכל רגיל..אני נוסע בשכונה ליפני צומת אני מאט את הרכב לוקח שמאלה נותן גז..פתאום שוב הרגשה של גהוק כזה קפיצה של הרכב בקטנה הרגשה שהרכב שוב נכבה לשניה ונדלק..מיד הענים שלי על הלוח מחוונים אני רואה שמד מהירות והסלד נוחתים ונדלק לי נורת מפתח בצבע אדום ונכבה. ושוב הכל חוזר לעצמו הרגשה מגעילה כזו ליסוע עם הרכב..מחר אלך לבדוק מחשב..מה נראה לכם?? תודה מראש
 
למעלה