רוצים לקנות אאוטלנדר 7 מקומות- מה חשוב לדעת?

רוצים לקנות אאוטלנדר 7 מקומות- מה חשוב לדעת?

ראינו אאוטלנדר 2015, דיזל, 250,000 ק"מ ב-100,000 ש"ח. המחירון שלה 125 אלף, ובגלל הקילומטרים הורידו במחיר. זה יד 1.
היא טופלה היטב ובמצב טוב.

מבחינתנו השקעה ברכב היא להרבה שנים (הרכב האחרון איתנו כבר למעלה מ-10 שנים). ולכן אנחנו מוכנים לשלם הרבה כסף (יחסית למה שתכננו) בהנחה שהרכב יחזיק לפחות ל-8 שנים.

האם כדאי ללכת על העסקה הזו?
האם זה רכב אמין שיחזיק הרבה שנים ובלי הוצאות חריגות ומיותרות?

אם החלטנו שכן- מה הצעד הבא? לקחת את הרכב למוסך מטעמנו? מה צריך לבדוק?
 
אנחנו נוסעים בערך 20,000 בשנה.

וטעיתי בהודעה שלי- הרכב שראינו עשה 150,000 ק"מ ולא 250 כמו שרשמתי.
 

ANZ1

New member
האם כדאי ללכת על העסקה הזו? לא

רכב בן 3 שעשה 250 אלף קילומטר ?
זה קילומטראז סביר לרכב בן 15 לא לרכב בן 3
או למונית , זה פי 5 מרכב ממוצע,
הוא עשה יותר מחצי מהחיים שלו ב3 שנים
אם המחירון שלו הוא 125
אפשר בקלות למצוא רכב אחר באותו שנתון שעשה 25 אלף בלבד, ולהתמקח ולהוריד 10 אחוז מהמחירון כך שהפער במחיר לא שווה את מה שאתם מקבלים שזה רכב הרוס, אי אפשר לנסוע 250 אלף קילומטר ושזה ישאר "חדש"
או עדיף לקנות רכב בשנה אחת יותר זקן אבל לא קרעו אותו.
אני הייתי מוכן לקנות רכב כזה אם היו מורידים 40 אחוז מהמחירון.
לפי יד 2 יש 300 אאוטלנדרים בשנתון 2014-2015 סביר ש299 מהם יותר טובים מהרכב הזה.
 

ANZ1

New member
עדיין אני לא מבין

מתוך 300 אאוטלנדרים מודל 2014-2015 שמוצעים כרגע למכירה
למה בחרתם את הרכב הכי הרוס ?
או שהסתכלתם רק על הרכב הראשון ברשימה ?
גם 150 אלף זה המון,
לא צריך להתרגש מהורדה של 20 אחוז מהמחירון,
כל בעל רכב אחר שירצה למכור את המכוניות שלו יוריד 10-20 אחוז פחות מהמחירון.
המחירון זה אפילו לא המלצה,
ולא הסתכלתי על כל ה300 רק על 2 אבל היה להם 50-70 אלף קילומטר.

ובכלל, אם אתם רוצים רכב ל8 שנים, למה לקנות רכב בן 3 ?
תקנו רכב בן 4-5 במחיר של 70-90 אלף,
ישאר לכם כסף בכיס, ותוכלו להחליף את הרכב עוד 4 שנים,
אם אתם לא נוסעים הרבה, אני היתי קונה בנזין ולא דיזל, נראה שיש הרבה יותר היצע, לכן המחיר יהיה יותר נמוך.
 

enigo

New member
אאוטלנדר רכב מבוקש יחסית, כך שלא בטוח שהוא נמכר ב-10-20%

פחות מהמחירון.
אבל מסכים שהרכב הספציפי הזה לא מומלץ. אומנם הדיזל מאובזר ברמה גבוהה יחסית - כמו הבנזין הכי מאובזר, אם אני זוכר נכון - אבל בנסועה שנתית של 20,000 ק"מ, עוד עשר שנים הוא כבר יגיע ל-350,000 ק"מ, והפוטנציאל לתקלות יקרות הוא גבוה.
עדיף לקחת אאוטלנדר בנזין שנפוץ בהרבה ויהיה זול משמעותית (כי הוא היה זול יותר כחדש, ובעיקר כי יש אפשרות לבחור ברמת אבזור נמוכה יותר. אגב, ברמות האבזור הבכירות הוא מגיע עם מערכות בטיחות מתקדמות, אם אני זוכר נכון, כך שאולי כן שווה להתאמץ ולקנות רכב מאובזר).
אם בכל זאת רוצים דיזל - הנסועה היא על הגבול שמצדיק את זה - ממליץ לבדוק גם את האופציה של קיה קארנס. רמת אבזור די פשוטה בדיזל, אבל מכיוון שזה "מיניוואן" ולא "ג'יפ" יש סיכוי טוב למצוא אותו במחיר נמוך משמעותית.
 

חן 1111

Active member
לא נשמע לי עיסקה טובה. בגלל הק"מ והמחיר כמובן

הייתי קונה אותו בחצי מחיר. לא יותר.
זה ק"מ של רכב בן 12, לא בן 4. זה אומר שכמה שהוא לא יהיה אמין, יהיו במשמרת שלך המון תיקונים שקשורים לגיל הרכב, כמו שיפוץ גיר, החלפת כל מיני גומיות ופלסטיקים, רדיאטורים, מנגנונים שונים, וכדומה.
בוא נסתכל על זה אחרת, במחיר הזה אתה יכול לקנות מודל 2013 בערך, אולי אפילו 2014, עם מקסימום 100 אלף ק"מ, ותיהנה מאמינות הרבה יותר טובה.
 
תודה. לא יודעת אם ראית, אבל תיקנתי ל-150,000 ק"מ.

רשמתי בטעות 250, אבל בעצם יש לרכב 150,000 ק"מ.
הרכב מטופל ושמור היטב (אנחנו מכירים את הבעלים).
 

חן 1111

Active member
אוקיי, הרבה יותר טוב, אבל עדיין זה ק"מ של רכב בן 8

כפול מהסביר.
עדיין במחיר הזה אתה יכול לקנות רכב 2013-2014, שיהיו לו רק 80 אלף.
 
לפי מה שאני רואה ביד 2- הרוב זה אאוטלנדר 5 מקומות

אנחנו מדברים על אאוטלנדר 7 מקומות.

ביד 2, רוב הרכבים משנת 2012-2015 עם 7 מקומות, אין להם ק"מ נמוך. מינימום 100,000.
אני כן רואה שם רכבים עם 150,000 ק"מ ומעלה ושנתון 2013 במחיר של 75 אלף ש"ח הכי נמוך.
רכב עם 110 ק"מ, 2014 במחיר של 85,000.
רכב עם 103 ק"מ, 2013, במחיר של 85,000 ש"ח.

בהנחה שנצליח להוריד את המחיר ל-90 אלף. העסקה תהיה יותר משתלמת?
 

ANZ1

New member
אני עדיין לא מבין למה

האאוטלנדר זה רכב יחסית צפוף ל7, אפשר להכניס 7, אבל הרבה מקום ואוויר לא יהיה,
בנוסף הוא די איטי וחלש, גם כשנוסעים בו רק 2 אנשים ולא 7 עם ציוד, נסעתי חצי שנה עם אאוטלנדר כזה.
הנה שורה של רכבים לדעתי יותר טובים,
סיטרואן גראנד פיקאסו, אפשר לקנות במחיר שלכם רכב בן שנה, מודל 2017 שנסע 20 אלף ק"מ, או פחות, יש כמה כאלו למכירה, או עם מנוע 1.6 טורבו בנזין חזק או 2 ליטר דיזל,
או ניסאן אקס טרייל מודל 2016 שהוא גם יותר חדש, גם יותר מרווח, הרבה יותר מאובזר ויוקרתי וגם יותר גיפ,

העובדה שמישהו שאתם מכירים מוכר את הרכב שלו, זה לא סיבה לבחור ברכב הזה, האאוטלנד הוא לא רכב רע, והוא רכב יחסית אמין, אבל הוא גם מאד פשוט, חלש ודי צפוף.
ואפילו באאוטלנדרים למכירה, יש הרבה רכבים יותר טובים,
כתבת שאין, אבל בחיפוש קצר של מעט רכבים, מצאתי כמה רכבים עם 7 מקומות ופחות מ100 אלף קילומטר,
אם אתם רוצים שמישהו יגיד לכם לכו תקנו ורק יתן לכם אישור, אתם לא צריכים אישור, לכו תקנו, אבל זאת לא קניה טובה.
 
אני מודה לך על התגובות

לגבי סיטרואן פיקאסו, שמענו מחברים שיש להם רכב כזה שהוא מבלה יחסית הרבה במוסך, למרות שהוא חדש.

את הניסן אני לא מכירה, אבל אברר ברצינות.

מישהו שאנחנו מכירים וסומכים עליו מוכר את הרכב, ומוכן גם לרדת לקראתנו במחיר, ואני רוצה לברר אם זה באמת כדאי לנו או שלא. גם תנאי התשלום נוחים יותר מאשר אם נקנה מכל אדם פרטי אחר.
כרגע יש לנו 4 ילדים, ויצא לנו לנסוע באאוטלנדר ולא הרגיש צפוף, וגם הנהיגה הייתה נעימה עד כמה שזכור לי.
ברור שאני לא רוצה אישור סתם, אם נגיע למסקנה שזו באמת לא קניה טובה אז לא נקנה.

התגובות שלכם עוזרות לי לעשות קצת סדר בנושא ובסוף נגיע למסקנה.
 

enigo

New member
איזה מודל הפיקסו שלהם? הדור הקודם (עד 2015 אם אני זוכר נכון)

באמת בעייתי. החדש אמור להיות טוב בהרבה.
אם זה החדש - אשמח לשמוע באילו תקלות הם נתקלים (יש מקרים שבהם "מבלה הרבה במוסך" נגרם בגלל התקנות מקומיות מחורבנות).
 

enigo

New member
אני מניח שלא ניסית מעולם לשבת בשורה השלישית של האקסטרייל

אחרת לא היית טוען שהוא מרווח יותר מהאאוטלנדר. השורה השלישית בו מתאימה רק לילדים בטווח הגילאים הצר שבין "יודעים לחגור לבד בבוסטר" ל"עוד לא התחילו את גיל ההתבגרות". מושב אחורי צפוף יותר אפילו מהמקובל בקטגוריה.
בנוסף - האקסטרייל גם פחות חזק מהאאוטלנדר. נכון שהכח מגיע בסל"ד נמוך יותר, ולכן זמין יותר (אני מדבר על הגרסה הנפוצה - דיזל 130 כ"ס), אבל האאוטלנדר חזק יותר, הן בתאוצה מהמקום והן בתאוצות ביניים.
הוא גם פחות טוב בשטח מהאאוטלנדר, אבל זה משהו שאפשר לפתור בקלות עם צמיגים קצת יותר קרביים (האקסטרייל מגיע עם צמיגי כביש נטו, האאולנדר מגיע עם צמיגים בעלי נטיית שטח קלה).
אבל אם בתקציב שלהם באמת אפשר למצוא גרנד-פיקסו דיזל בן שנה וחצי-שנתיים (לשים לב רק שמדובר בדור הנוכחי) אז זו באמת אופציה עדיפה כמעט מכל בחינה.
 

חן 1111

Active member
ברור שב-90 אלף העיסקה יותר משתלמת, ועדיין...

הייתי קונה את ה-2013 עם ה-103 אלף ק"מ, בהנחה שהיא שמורה באותה מידה. גם תקבל רכב שבו כל המכלולים המכניים חדשים יותר, וגם תחסוך 15 אלף שקל.
עכשיו תחליט אתה איזה מחיר יפתה אותך לקנות רכב זהה שיש לו עוד 50 אלף ק"מ, רק בגלל שבסעיף שנת הייצור ברישיון כתוב 2015...
 

enigo

New member
בדרך כלל הייתי מסכים איתך, אבל המקרה של האאוטלנדר שונה

משום שזה רכב שכל הזמן עבר שינויים, לפעמים קטנים (תוספת פתח מיזוג לשורה השניה, מערכת בידור שונה) ולפעמים גדולים יותר (תוספת מערכות בטיחות מתקדמות וכו').
לכן לפני שמחליטים אם עדיף רכב 2013 עם 100,000 ק"מ או רכב 2015 עם 150,000 ק"מ, צריך לבדוק ספציפית את המפרט בכל שנה.
 

חן 1111

Active member
נכון, לא רק באאוטלנדר. גם זה נתון שצריך להיכנס לשיקולים

אני אישית נוטה לזלזל בתוספות אבזור, אבל זה נתון שכל אחד צריך לשקלל לפי מידת החשיבות של זה אצלו.
 

enigo

New member
זה מסביר את האיגניס...


אבל יש כאלו שמערכת מולטימדיה עם ניווט, למשל, חשובה להם - והעלות לא מבוטלת להתקין לבד. ויש דברים שבכלל אי אפשר לבד, כמו פתחי מיזוג לשורה השניה.
 
למעלה