מובילאיי / איוואקס בעד ונגד

מובילאיי / איוואקס בעד ונגד

מי התקין ?
על מה אתם ממליצים ?
בעד ? נגד ?
ההבדלים בין המערכות ?
האירו עינינו
 

M o l

New member
היה לי מובילאיי ברכב הקודם ומאוד לא נהנתי ממנו

המון התראות שווא (על שמירת מרחק) והסטריה מיותרת. מניסיוני, מערכות מקוריות עושות עבודה טובה יותר משמעותית.
עם איוואקס אין לי ניסיון.
 

ANZ1

New member
מה המטרה ?

אם המטרה היא כסף, לקבל חזרה מה שמשלמת מדינת ישראל למי שמתקין מערכת בטיחות, אז תתקין את המערכת הכי זולה.
אם המטרה היא בטיחות תקנה רכב עם מערכת בטיחות אקטיבית שמותקנת על ידי היצרן, ולא את תתקין שטות כלשהוא,
כל המערכות הישנות דור 1 שרק מצפצפות לא שוות כלום, הם רק מציקות,
ולא נכון להגיד את שם החברה, זה לא אומר כלום, למוביילאיי יש מערכות דור 1 ועד מערכות דור 4, המערכות הכי חדשות של מוביילאיי הם רכבים אוטונומים מלאים, ששולטים בכל חלק ברכב ולוקחים אותך מנקודה A לנקודה B.
כך שאין שום טעם לקרוא למערכת בשם החברה המייצרת.
 

enigo

New member
ביום שבו מובילאיי תציע מערכות ברמה 4

להתקנה כמוצר אפטרמרקט, למה שאמרת תהיה משמעות. אבל כרגע היא מציעה להתקנה רק מערכות התרעה - בדיוק כמו כל האחרות - שנבדלות אחת מהשניה בפרטים קטנים יחסית .
דווקא בצד של אייווקס ההבדל בין המערכות יותר משמעותי, עם טכנולוגיה שונה - רק מצלמה בבסיסית, לעומת מצלמה ורדאר בבכירה.
יצא לי לנסוע פעם ברכב עם המערכת הבסיסית של אייווקס - תפקדה הרבה פחות טוב מזו של מובילאיי. אם כבר להתלבט, הייתי מתלבט בין מובילאיי למובון.
 

eladts

New member
מוצר אפטרמרקט מסחרי יכול מטבעו להיות רק רמה 1

כדי להיות רמה 2 או יותר, על המערכת להיות מסוגלת להתערב בנהיגה. להפעיל בלמים, לסובב את ההגה וכו׳. זה לא משהו שמתקין מקומי יכול להתקין תוך רבע שעה.
 
מערכת מיותרת לדעתי

ההתראות גובלות בהיסטריה וכשמתחילים להתרגל לצפצופים, רמת העירנות פוחתת ממילא
 

em28

Well-known member
ההבדל בין המובילאיי למערכת אקטיבית הוא הבדל של שמיים וארץ

נהגתי ברכבים עם מובילאיי - אחרי התרגלות קצרה מפסיקים להתייחס להתראות.
ברכב החדש (ספורטאז) מותקנות מערכות בטיחות אקטיביות (בלימה וסטיה מנתיב),
ההבדל הוא בין מערכת מציקה למערכת מצילה.
אם השיקול הוא ההחזר הכספי זה דבר אחד, אבל אם השיקול הוא בטיחות נטו - הייתי מוותר על המובילאיי.
 

ANZ1

New member
מצחיק

המערכת האקטיבית בקיה ספורטאז שלך היא מערכת של מובילאיי,
ולכן מה שכתבת זה שטות, חוסר הבנה בסיסי שניסיתי להסביר
יונדאי וקיה עובדים עם מוביילאיי,
מהדגמים הפשוטים עד דגמים נוכחים עם בלימה אוטנומית ועד דגמים עתידים של רכבים אוטנומים מלאים שיכללו 12 מצלמות ,מכמ ולידר,
חברות הרכב לא מייצרות מערכות בטיחות (פרט לטסלה וסובארו) הם קונות אותם מספקים בנלאומים שמוכרים לכולם, רוב יצרני הרכב בעולם עובדים עם מוביילאיי בהתקנת המערכות האקטיביות שלהם.
בדיוק כמו שכריות האויר, מערכות החשמל או הצמיגים נקנות מספקים גנרים שמוכרים לכולם, כמו שחלק הולך וגדל של חברות קונה אפילו את תיבות ההילוכים מספקים בנלאומים, זה רק עניין שחברות יקנו גם את המנוע או מערכת הבטריות ורק יתעסקו עם עיצוב,
אפשר לדבר על מערכת אקטיבית מול פסיבית, אבל השם של החברה המספקת לא אומרת לך כלום.
 

enigo

New member
סובארו לא מייצרת את המערכת בעצמה

היא מיוצרת על ידי קונטיננטל.
טסלה פיתחה את המערכת עם מובילאיי. אבל המערכת של מובילאיי היתה רק בסיס - והם החליפו אותה במערכת של חברה אחרת אחרי שהם הסתכסכו.
גם בהרבה מקרים אחרים היצרנים לא קונים "מערכת מדף" בתחום הזה, אלא עושים הליך של פיתוח משותף.
 

eladts

New member
מה שיש בטסלות היום זה מערכת שכולה פותחה ע״י טסלה מאפס

ברמת התוכנה. בדיוק עכשיו הם מתכננים להוציא עדכון תוכנה שיאפשר יציאה במחלפים ומעבר בין נתיבים אוטונומי. יש גם אפשרות להדיר את האגרסיביות של מעבר הנתיבים, ובטסלה כמובן קראו להגדרה האגרסיבית ביותר Mad Max. בשנה הבאה הם מתכננים עוד דור, עם מעבד שתוכנן על ידם במיוחד לצורך נהיגה אוטונמית ואינו מוצר מדף, אחרי שהם הגיעו למסקנה שמוצרי מדף אינם מספיק חזקים בשביל נהיגה אוטונומית מלאה.
 

enigo

New member
אם מה שאתה אומר נכון, אז

זה צריך להיות מדאיג מאוד עבור מובילאיי ושאר חברות ה-adas. אם חברה לא גדולה במיוחד מצליחה לעשות תוך שנתיים-שלוש את מה שלקח למובילאיי 20 שנה, אז האחרונה בבעיה.
 

ANZ1

New member
כן ולא

אם יש לך או למישהו אחר יכולת כספית לגייס כמה עשרות מהנדסי פיתוח מחברות מתחרות, אתה יכול לפתח תוך שנתיים שלוש כל מוצר חדש ומתחרה שאתה רוצה,
פורסייט, סטראט אפ קטן ועני פיתח מערכת דור 3 של מערכת מתחרה למוביילאיי,
חברת HMD קנתה את השם של נוקיה ממיקרוסופט, גייסה כמה עשרות מהנדסים ותוך שנה הוציאה לשוק שורה של טלפוני אנדרואיד חדשים,
התעשיה האוירית של ישראל החליטה לפני כמה וכמה שנים להתחיל לשגר לווינים, מאפס, אי אפשר היה "לגנוב" מהנדסים וידע מהמתחרים, ועדיין תוך כמה שנים בודדות ישראל בנתה ושיגרה שורה של לווינים.
הנכדים של בעלי חברת הרכב בוגוורד הגרמנית, החליטו להחיות את החברה, ותוך שנתיים הוציאו שורה של מכוניות נוסעות ונמכרות כשהם מגייסים מהנדסים בסין ויכולת ייצור בסין, עוד שנתיים ימכרו אותם גם באירופה ובישראל.
https://www.borgward.com/
ויש אין ספור דוגמאות,

אבל זה לא מטריד את החברות הקיימות, פורסייט לא תפריע למוביילאיי ואינטל הבעלים, נוקיה לא מזיזה לסמסונג, בוגוורד לא מענינים את פוולסווגן למרות שלפני 60 שנה הם היו יותר גדולים.

אי אפשר לבנות שם, מוניטין, תשתיות שיווק ויצור בשנתיים.

מצד שני גם יש דוגמאות לחברות חדשות שקמו ותוך זמן קצר הרגו את הדינוזארים הקיימים.
 

enigo

New member
מכיר את פורסייט - המערכת שלהם

עדיין רחוקה מלהיות בשלה. בתחום הספציפי הזה ה"פיין טיונינג" הנדרש כדי להביא מערכת לרמת ביצועים ואמינות טובה מספיק הוא ארוך ואיטי, משום שהוא דורש הרבה ניסויי שטח ותכנות במקביל. למובילאיי לקח כמה שנים טובות לעבור ממערכת שעובדת די טוב, למערכת שעובדת טוב מספיק לטעמם של יצרני הרכב.
אז נכון, תמיד לוקח יותר זמן לפרוץ דרך מאשר ללכת בדרך שמישהו כבר סלל, אבל עדיין.
והדוגמאות מתחום הטלפונים והמכוניות לא רלוונטיות משתי סיבות - אלו שני תחומים עם שפע רכיבי מדף והמון בעלי ידע מצד אחד, ואין דרישות מינימום לבשלות/איכות מצד שני. בתחום הרכב, לשם דוגמא, יש חברות שמתמחות ביצירת אבות טיפוס - מרגע שתיתן להם עיצוב, תוכל לקבל מכונית נוסעת בתוך חודשים ספורים.
 

salachshabati

New member
ועדיין אין לישראל יכולת שיגור לווינים "כבדים"

לבנות לווין הרבה יותר קל מאשר לשגר אותו לחלל בהצלחה.
&nbsp
רוב הלווינים משוגרים במיקור חוץ.
 

ANZ1

New member
גם לאף אחד אחר בעולם אין יכולת כזאת שתתאים לישראל

מעבר לעובדה שישראל לא צריכה יכולת לשגר לווינים כבדים, כי היא צריכה רק פעם בשנתיים שלוש לשגר לווין תקשורת אחד גדול שהוא אזרחי, ובשביל זה אין צורך לפתח משגר,
ומעבר לעובדה שישראל לא ניסתה מעולם לבנות משגרים גדולים, כך שזה לא אומר שהיא לא יכולה היא לא ניסתה.

ישראל נמצאת במצב ייחודי שלא קיים אצל אף מדינה אחרת שמשגרת לווינים,
היא לא יכולה לשגר לווינים מזרחה ביחד עם תנועת כדור הארץ, ולכן היא המדינה היחידה שמשגרת לווינים מערבה, מה שמצריך הרבה יותר אנרגיה, ויכולות.
גם לאף מדינה אחרת בעולם אין יכולת לשגר לווינים כבדים מערבה.

וזה לא קשור לטכנולוגיה או יכולת, רק לגאוגרפיה, מבחינת טכנולוגיה, ואם לישראל היה רצון כזה ואם ישראל היתה נמצאת במזרח אסיה ולא במערב, היא היתה יכולה לבנות משגרים גדולים.
 

WarDog

New member
לא מדויק,

היכולת של לשגר לווין "קל" מערבה נגד כיוון סיבוב כדור הארץ שקולה (בערך) ליכולת לשגר לווין "כבד" מזרחה.
 
למעלה