אפשר את דעתכם על השברולט טראוורס החדש?

skickers

New member
אפשר את דעתכם על השברולט טראוורס החדש?

אני צריך מכונית גדולה. אהבתי מאד את הקיה סורנטו, גם ערכתי נסיעת מבחן, אבל מבחינת גודל מה שאני באמת צריך זה הקרניבל. בהמשך הגעתי לשברולט טראוורס ועל פניו אני מקבל שילוב של מרחב הקרניבל עם תכונות 4x4 של הסורנטו שמאפשרות נהיגה בשבילים. אין כוונה לרדת ממש לשטח. הסתדרתי עד היום עם 2x4. נהגתי בטראוורס, הופתעתי קצת לרעה מהנוחות, הרבה יותר נוקשה ממה שציפיתי, אבל המושבים הנוחים מפצים עלז ובכל מקרה אפשר לחיות עם איכות הנסיעה. חשובה לי גם האמינות. בעייתי מבחינתי אם האוטו מושבת או לא אמין ואי אפשר לסמוך עליו. צריכת הדלק הגבוהה ברורה לי.

דעתכם?
 

ANZ1

New member
המלצה אחרת לגמרי

תראה מוכרים כרגע 3 דגמים של הטרוורס עם ההנעה הכפולה,
במחירים 305 אלף , 330 ו360 אלף.
במחירים האלו אתה יכול לקנות 2016 אאודי Q7 או וולו XC90 2016
רכבים בני שנתיים, יש מקרים שאני חושב שלא שווה לרדת בשנתון כדי לקבל יוקרה,
אבל במקרה הזה הוולו והאאודי נמצא 5 רמות מעל השברולט והקיה מכל בחינה,
אלו רכבים הרבה יותר נוחים, נוסעים הרבה יותר טוב בכביש, נוסעים הרבה יותר טוב בשטח, הרבה יותר בטוחים, הרבה יותר מאובזרים.
ואפשר לפי יד 2 למצוא רכבים בני שנתיים שזה מעט מאד,
אם אני במקומך, במקום לקנות שברולט טרוורס חדשה,
הייתי קונה אאודי Q7 או ווולו XC90

אגב
1. אם אתה מעוניין ברכב עם הנעה כפולה אז הקיה אין לו כזאת אפשרות רק השברולט
2. גם לשברולט אין באמת יכולת שטח
3. יש כמה רכבים עממים מענינים בקטגוריה, אבל משום מה לא מביאים אף אחד מהם מישראל, יש את המזדה CX-9 , את הסובארו אסנט , את פוולסווגן אטלס, את ההונדה פיילוט
לא ברור למה לא מביאים את כל הקטגוריה לישראל, ישראלים אמורים להיות עם הרבה ילדים
 

enigo

New member
ל-XC90 החדש יש יכולת שטח עלובה במיוחד, כתוצאה ממערכת בקרת

משיכה לא-מתפקדת ומהלך מתלים קצרצר. מספיק שקע קטן בשביל ושיפוע קל כדי שהרכב יעצר במקום ויפרפר בחוסר אונים. הנ"ל נכון ללפני שנתיים כשיצא לי לנהוג ברכב, יש מצב שמאז עשו עדכון תוכנה למערכת.
בנוסף, הרכב לא מעודן באופן מפתיע - תכונה שמשותפת להרבה וולוואים עם מנוע ה-4 צילינדר החדש, אם כי נראה שהם שיפרו את העניין בשנה האחרונה.
ובכל מקרה, שתי המכוניות האירופאיות - שהן אכן ברמה גבוהה בהרבה מבחינת איכות תא נוסעים ויכולת דינמית - מציעות חלל פנימי קטן יותר מאשר הטראוורס. למי שרוצה נפח מקסימאלי, הן לא באותה ליגה.
כל הדגמים שציינת בהמשך הם דגמים המיועדים לשוק האמריקאי, מה שאומר שמבחינת רוב היבואנים הם דורשים מאמץ לוגיסטי חריג כדי להביא אותן ארצה - או שזה פשוט לא אפשרי מבחינתם. וכשכל השוק הזה מסתכם בכמה מאות כלים בשנה, כנראה שזה פשוט לא שווה את המאמץ.
 

ANZ1

New member
לא נכון

לוולו (וגם לאאודי) יש מוד של אופ-רואד, שמבטל את כל הבקרות לכביש,
שמגביה את הרכב למרווח גחון הרבה יותר גבוה מרכבי שטח קשוחים, ויש להם הנעה כפולה, שיקחו את הרכב למקומות הרבה יותר קשים ממה שהשואל רוצה.
אפשר להתווכח, אבל יותר פשוט להראות, הנה מבחנים שבודקים את הוולו בשטח, במקומות שונים שכולם יותר ממה שהשואל ייקח אותם.

https://www.youtube.com/watch?v=lTP8MKJQY0Y
https://www.youtube.com/watch?v=bPHVK7ad0oU
https://www.youtube.com/watch?v=rl0iQybJQsE
https://www.youtube.com/watch?v=c6keeSyo07Y&t=
ולגבי רכבים שרק לשוק האמריקאי, את המזדה CX-9 כנראה מוכרים בכל מדינה בעולם פרט לישראל, תבדוק באתרים של מזדה בכל העולם ותראה שהרכב נמכר
 

enigo

New member
שאלה - חוץ מלראות סרטונים, נהגת ב-XC90? ירדת איתו לשביל?

היית איתו במצב של הצלבה?
כי אני עשיתי את כל אלו. גם עם הקודם. וגם עם ה-XC60 הישן והקודם. וגם עם ה-XC70.
אבל אם אתה מתעקש על סרטונים, הרי שבסרטון השני, בערך ב-8:20, אפשר לראות את מערכת בקרת המשיכה הלא מתפקדת, כשגלגלים מסתחררים להם עד עשן מבלי שהיא תתערב ותנתב כח לגלגלים האוחזים. זה מוזר, כי בדורות הקודמים היא עבדה טוב, אפילו מאוד.
אגב, באותו סרטון בולטת מאוד בקטע הסלאלום בעיית הריסון של ה-XC90 החדש. האוטו ממש מקפץ שם בצורה לא מרוסנת. לא שזה רלוונטי מאוד לנהיגה יומיומית, אבל בתמרון חירום זו עשויה להיות בעיה.
 

ANZ1

New member
אז אולי תלך ללמוד לנהוג בשטח ?

כי אפשר להביא 100 מבחנים שונים שאנשים שונים נוהגים בשטח הרבה יותר קשה ממה שאתה כנראה נהגת, והם דווקא הצליחו,
אז כנראה שהנהג היה לא משהו,
כי הדבר היחיד שלמדנו ממה שכתבת, זה שאתה לא הצלחת לנהוג בשטח ואחרים מצליחים.
אני לא נהגתי בשטח עם הוולו, כמו ש99 אחוז מהבעלים שלו לא יחשוב לעשות,
אבל כמו שכתב השואל הוא רק מתכוון לנסוע בשבילי קקל מסודרים שבהם לא תהיה כל בעיה לוולו, או לפורד פוקוס של ליסינג.

אגב, באופן מעניין הוולו XC90 שאתה קוטל, זכתה כמעט בכל תחרות בעולם וקיבלה את הפרסים של רכב השנה כמעט בכל מדינה ובכל קטגוריה מתאימה, כולל בישראל
https://www.auto.co.il/article/125678

http://www.cartube.co.il/חדשות-רכב/מכונית-השנה-2016-של-אמריקה-וולוו-xc90-והונדה-סיוויק-סדאן

https://www.volvocars.com/us/cars/new-models/xc90/awards
 

enigo

New member
זה בסדר, אני שלם לחלוטין עם היכולת שלי בנהיגת שטח

העובדה שאתה אפילו לא מצליח להבין את מה שאתה רואה בסרטונים, ומביא סרטונים שלא קשורים לבעיה שציינתי כהוכחה לזה שאני טועה, מוכיחה בעיקר עליך. בתור מי שעף על הפורסטר בגלל יכולת השטח שלו, אני חושב שזה די משעשע.
ה-XC90 זכה בפרסים על דברים שלא קשורים ליכולת השטח. ממש לא קשורים. בעיקר בזכות העיצוב של תא הנוסעים (בהחלט מיוחד וחדשני), טכנולוגית הבטיחות (המכונית הראשונה שהציעה מוד נהיגה אוטונומי - גם אם מוגבל לפקקים בלבד) והעובדה שמדובר במכונית שמסמנת דרך חדשה מבחינת וולוו תחת הבעלות החדשה. והדברים הללו נוטים להיות משמעותיים בבחירה לתארי COTY למינהם.
אבל במבחנים ברחבי העולם, לפחות במדיות רציניות, הוא קיבל ביקורת רבה על העידון והנוחות (ספיגה די מפתיעה לרעה של שיבושים קטנים). אנשים התלהבו בהתחלה מתא הנוסעים הדיגיטאלי - עד שהם קלטו שזה בעצם לא כל כך נוח להתחיל לתפעל טבלט תוך כדי נסיעה כל פעם שרוצים לשנות משהו. גם המנועים מאוד מרשימים על הנייר - עד שאתה קולט של-T6 מייצר רעש וויברציות שממש לא מתאימות למעמד ולמחיר.
וכן, גם בקרת המשיכה שלו הרבה פחות טובה מאשר בדורות הקודמים, ולא טובה בפני עצמה. האם אפשר עדיין לנסוע איתו בשטח? כן. מה זה בדיוק מוכיח? כלום. אנשים עושים מסלולים קשים יותר עם פרייבטים באירועי הגרוטראלי בארץ ואירועים מקבילים בעולם.
ואם אתה משתמש בטיעון שהשואל בסך הכל רצה לנסוע בשבילי קק"ל, הרי שירית לעצמך ברגל - את זה גם הטראוורס עושה (כולל בגרסת ה-2X4 ברוב המקרים והמצבים), אז בשביל מה העלית את יכולת השטח כטיעון מלכתחילה?
 

skickers

New member
תודה, הוולוו לא עמד על הפרק לרגע

יש אולי בכ"ז דיעה על הטראוורס? לפחות ברמה של השוואה לפורד אקספלורר 2*4 של לפני 5 שנים (הרכב הנוכחי שלי). תודה מראש.
 

The S t i g

New member
כמה דברים

אם הסתדרת עם 2X4 אז כל 4X4 גרוע ככל שיהיה יביא אותך לפחות לאותו מרחק לפי התרחישים שאני מצליח לחשוב עליהם
אם אקספלורר היה טוב, אז למה לא לעבור לאקספלורר 4X4?
ואם נוח לבן בטראוורס אז נשמע שזה שיקול ראשון ועיקרי ברכב ונשמע שהוא יתאים לך.
 

skickers

New member
המושבים בטראוורס בשורה האמצעית יותר נוחים מאשר באקספלורר

יש שני מושבים נפרדים ועם אפשרויות לכוון המשענת. נראה שהסידור הפנימי כזה שמרווח הרגליים עדיף. מעבר לכך האקספלורר התייקר באופן יחסי.

עוד לא שללתי לגמרי את הקיה קרניבל כשהוויתור היחיד הוא על היכולת להתנייע קצת מעבר לאספלט כך שגם האופציה של 2x4 עדיין על השולחן.
 

The S t i g

New member
נדמה לי שזה נקרא "כסאות קפטן" (המושבי אמצע בטרוורס)

לפי מה שאתה מתאר ואיך שאני מבין זה נשמע כרכב הכי מתאים.
 

skickers

New member
מהבחינה הזאת, של סידור הפנים + 4x4 אתה צודק

כאילו נתפר לדרישות שלי. קצת חושש משברולט כי היה לי בעבר קרוז מהעבודה, מודל 2009 או 2010, כבר לא זוכר, והיו איתו די הרבה בעיות. אמנם ההוא הגיע מהמפעל שלהם בדרום קוריאה ועברו מאז 8-9 שנים אבל זה השאיר לי שריטה קטנה בקשר לשברולט.
 

© DrorZi

New member
כן, הקרוז הזו שרפה אצל רבים בעיקר את הדגם אבל גם כתם על החבר

ה
 

skickers

New member


אז לא להשליך על כל החברה? אני קורא ביקורות אמריקאיות על אמינות, סך הכל די מקום טוב באמצע.
 

enigo

New member
הקרוז ההיא, וגם הסוניק מאותן שנים, היו חריג לרעה. זה לא

ששברולט הפכה מאז למופת אמינות, אבל היא בהחלט בתחום המקובל. לא הייתי חושש בהיבט הזה.
לדעתי האישית רכב מרווח יותר ונוח יותר מהאקספלורר, עם ביצועים דומים בסך הכל, אבל איכות פלסטיקה לא מרשימה - אם כי לא יודע למקם אותה מול האקספלורר. אבל זה משהו שקל להתרשם ממנו באולם התצוגה.
 

skickers

New member
תודה

פחות מתרשם מפלסטיקה וכדומה, רואה את ההבדל בין נניח שברולט למרצדס אבל לא דקויות בין שברולט לפורד. אבל כאמור, זה משהו שפחות מדבר אליי.

ההתרשמות שלי בכל הנוגע לנסיעה, הנוחות די דומה. קצת פחות מתנדנד מהפורד אבל גם יותר מרגישים שיבושים קטנים באספלט. הנהיגה יותר נעימה, ההגה יותר מדוייק כזה ופחות מורגש הגודל. יש אפילו תחושה שנוהגים באוטו יותר קטן כשבפועל הוא יותר גדול.
 
לא יודע עד כמה הניסיון שלי שווה משהו אבל...

אני נוסע בשבי אימפאלה שקניתי מהליסינג, הייתה אצלי וכשעזבתי את החברה, ביקשתי לרכוש אותה מהליסינג. לא בדיוק עילוי מוטורי אבל מאד נוחה לי מבחינת הישיבה בפנים (דווקא הנסיעה הרבה פחות חלקה מהמצופה אבל מי כבר נוסע במדינת הפקקים של השרון?). מבחינת הישיבה בפנים, זאת המכונית הכי נוחה שהייתה לי. לעניינך, היא אמנם חדשה, בת 4, אבל לא היו איתה שום תקלות, אפילו לא נורה שרופה. סך הכל אני מרוצה ולא הייתי מהסס לקנות שוב שברולט.
 

skickers

New member
נושא המרווח בפנים קריטי

הבן שלי סובל מבעייה בברכיים ולמרות 6 ניתוחים לאורך השנים, עדיין יש לו קשיים ניכרים. יש לו כאבים נוראיים אם נאלץ לשבת בברכיים כפופות. ברכב גדול הוא יכול למתוח רגליים. גם יותר קל לו להיכנס, להתיישב ולצאת.

בנוסף, עם 4*4 אפשר להגיע לכל מיני מקומות נחמדים לתצפית או פיקניק, מקומות שקשה לו מאד להגיע ברגל. שוב, הכוונה לא להיכנס לעומק השטח אבל ביערות למשל יש דרכי אפר שלרוב עושים ברגל.
 

ANZ1

New member
תבדוק את הקרייזלר פסיפיקה

הוא יותר מרווח ויותר נח ויותר מפואר מהקיה
וגם לו יש גרסאות עם כורסאות קפטן
 

skickers

New member
אבדוק

די מוזר, לא זוכר שראיתי אפילו אחד על הכביש בארץ.
 
למעלה