תגידו, מה הקטע עם ליסינג ?

פנומן 72

New member
תגידו, מה הקטע עם ליסינג ?

אף פעם לא הבנתי למה ליסינג חותך כ"כ במחיר.
אם אני קונה רכב פרטי בהלוואה מחברת ליסינג 0 ק"מ, למה המחירון מתייחס אליו כאל גרוטאה ? מה הקטע פה ?
 

ANZ1

New member
מה לא הבנת ?

חברות ליסינג קונות רכב חדש מהיבואן ב25 אחוז מהמחירון
ומוכרות לך אותו ב15 אחוז פחות, בלי שהרכב אפילו עובר דרכן,
הן מרויחות 10 אחוז בלי שעשו כלום,
היבואן מוכר עוד מכוניות,
אתה קונה ב15 אחוז פחות מהמחירון
וכולם מרוצים,
למה המחיר של רכב משומש שווה פחות מאותו רכב שנקנה דרך היבואן ? כי הרכב איבד עוד יד, אבל זה אותו רכב בדיוק,
אתה לקוח חכם ? תקנה רכב דרך הליסינג
 

פנומן 72

New member
אז מה שאתה אומר זה

שאין בעצם בעיה כלשהי בעובדה שהיד הראשונה היתה ליסינג, זו יד פיקטיבית שאף אחד לא נהג ברכב, ושאם מדובר על מכירת רכב יד2 כאשר היד הראשונה "מליסינג" זה אומר שאף אחד לא נהג ברכב חוץ מהבן אדם שאני קונה ממנו ?
זה נשמע מעניין.
אז למה התחושה היא שברגע שרואים במודעה "ליסינג" פשוט מתעלמים ממודעת המכירה ? מה נכנס בנו הפחד מהליסינג - צריך להיות פה הסבר הגיוני.
 

enigo

New member
תבדיל בין רכב שהיה באמת בליסינג - משמע שלוש שנים נהג בו

מישהו שלא ממש היה אכפת לו מהאוטו (וכן, גם לאנשים נורמטיבים אכפת פחות מרכב של העבודה מאשר מרכב פרטי) - לבין רכב שנרכש בעסקת ליסינג מימוני או אפס ק"מ. אבל קח בחשבון שכולם מנסים לטעון שזה היה ליסינג מימוני בדיוק מהסיבה הזו, ולכן צריך הוכחות - למשל לבקש לראות את החוזה המקורי עם חברת הליסינג, או לבדוק שהבעלים הנוכחי הוא הבעלים של הרכב כמעט מיום עליתו לכביש (בעסקאות 0 ק"מ).
 

skickers

New member
מילא שלנהג לא אכפת מהרכב אבל גם לחברה לא אכפת

ועושים טיפולים במוסכים סוג ז'. אולי לא כול חברות הליסינג אבל את המכוניות אצלנו בעבודה לוקחים למוסך שלא הייתי מכניס לשם את האוטו הפרטי שלי.
 

ANZ1

New member
לפני 20 שנים גם אף ישראלי לא נגע בקיה ויונדאי

והיום ?
בארצות הברית רוב המכוניות עוברות דרך ליסינג,
אבל , צריך להבדיל בן רכב ליסינג, כזה שהיה מספר שנים בבעלות חברת ליסינג ואולי שחטו את הרכב, אולי הוא היה רכב של הרבה נהגים שונים,
לבן רכב של ליסינג אפס קילומטר או ליסינג פרטי (החברה נותנת אישור שזה מה שזה) ואז זה רכב זהה לרכב שנקנה על ידי היבואן,
זה הכל עניין פסיכולוגי של לקוחות,
השלב הבא, כמובן יהיה שאנשים יפסיקו לקנות רכב, כי אין שום היגיון לקנות רכב, זה לא רכוש, זאת הוצאה שרק מאבדת מהערך, ויעברו לשכור - ליס את הרכב ל3 שנים.

ולגבי התחושה שלך, זה רק התחושה שלך, נראה לי שזה בדיוק הפוך,
רכבים שהיו בליסינג פרטי ונמכרים ב15 אחוז פחות מהמחירון, נמכרים יותר מהר מרכב שהבלעים שלו דורש מחיר מחירון,
הבעלים שלהם גם הרויח הרבה יותר, כי הוא קנה ב15 אחוז פחות מהמחירון של רכב חדש ומוכר בפחות 15 אחוז ממשומש.
 

k-don

Well-known member
אבל למה למכור ב 15% פחות רכב ליסינג "יד ראשונה"?

אםן יש לך אישור מחברת הליסינג שזה רכב שרק נרשם על החברה אבל אף אחד לא נהג עליו, אז אפשר לקבל עליו מחיר מלא.
 

em28

Well-known member
כי הפתק של חברת הליסינג לא שווה את הנייר שעליו הוא כתוב

וכל השוק יודע את זה.
נסה למכור לסוחרי רכב אם פתק של חברת הליסינג - יורידו לך 50% !
 

ANZ1

New member
שטויות, אתה הבעלים של הרכב מהיום הראשון

לא צריך שום אישור מאף אחד.
יש לך אישור ממדינת ישראל שאתה הבעלים מהיום הראשון.
 

k-don

Well-known member
אם קונים יד ראשונה מליסיניג אז בכלל לא מופיע החכר ברשיון

ומופיע רק יד ראשונה?
 

ANZ1

New member
מופיע

ברוב המקרים, רושמים את הרכב בבעלות חברת הליסינג,
ודקה אחר כך רושמים אותך כבעל הרכב,
יהיה כתוב שהבעלים הראשון של הרכב היה חברת ליסינג,
אבל כל הפעולות האלו, רישום הרכב, הבעלות הראשונה והשניה ,קורות באותו הרגע, או כמה זמן שלוקח לפקיד להקליד,
לכן ברישיון הרכב בשורה של תאריך הרישום של העלייה לכביש יהיה אותו היום שאתה נהיית הבעלים של הרכב, אבל אתה הבעלים השניים והבעלים הראשונים זה חברת ליסינג.

יש מקרים שחברת הליסינג קונה את הרכב ורושמת אותו על שמה, אבל היא מוכרת אותו כמה ימים/ שבועות / חודשים אחר כך, וגם אז,
יהיה כתוב שב7 לספטמבר 2018 הרכב עלה לכביש, וב11 לספטמבר 2018 אתה נהיית הבעלים שלו, כך שגם במקרה הקיצוני שמישהו העיר כאן , יהיה ברור שאתה הבעלים היחיד של הרכב כי הרכב היה בבעלות חברת הליסינג זמן קצרצר.
 

enigo

New member
במקרים קיצוניים עוברים חודשים, אפילו שנה, בין תאריך הרישום

לבין הקניה. המצב של ימים הוא המצב הטוב, לפחות מבחינת חברת הליסינג (כי המשמעות היא שהיא לא החזיקה מלאי לאורך זמן).
ברוב המקרים חברת הליסינג קונה סטוק של מכוניות, ועם הקבלה מהיבואן הן מקבלות רישוי, והספירה מתחילה. וכאמור, לפעמים עוברים גם חודשים עד שהחברה נפטרת מהמכוניות האחרונות מאותו סטוק. אם כי המצב הנורמלי הוא עד חודש בערך.
אבל אין בעיה להוכיח שאתה הבעלים מהרגע הראשון - מצלמים את הספידומטר עם הרשיון שעל שמך (בעסקת אפס ק"מ).
 

ANZ1

New member
כי קנית את הרכב ב15 אחוז פחות

אין בעיה להוכיח שאתה הנהג והבעלים היחיד של הרכב.
לא צריך אישור של חברת הליסינג.
תאריך העליה לכביש של הרכב ותאריך העברת בעלת הוא אותו יום.
אתה הבעלים היחיד של הרכב מיום שהרכב התחיל לנסוע.
אבל זה המשחק.
 

enigo

New member
לא תמיד נכון. בליסינג מימוני

הרכב רשום בדרך כלל על שם חברת הליסינג. בעסקאות 0 ק"מ תאריך הרישוי הוא תאריך העסקה בין חברת הליסינג ליבואן, ולפעמים עוברים כמה חודשים עד העברת הבעלות ללקוח הסופי.
 

פנומן 72

New member
למה זה בכלל משנה מתי האוטו עלה לכביש ?

מה זה משנה לי אם הוא עשה 30 אלף בשנתיים או שבשנה הראשונה שכב במחסן ועשה את כל ה-30 בשנה השניה ?
 

WarDog

New member
כי 30K בשנה זה נסועה גבוהה מהממוצע ב50%

30K בשנה זה קצת יותר מ80קמ ביום כל יום.
לפי הלמ"ס משאיות עושות פחות בממוצע מאשר רכב ליסינג (26.9K מול 29.4K וזה הממוצע)
 

ANZ1

New member
ברוכים הבאים לישראל

במדינות נורמליות
מוכר הרכב מספר לך את כל היסטורית הרכב, כולל כל שריטה וכולל כל טיפול, הוא לא מסתיר כלום, כי זה לא מוסרי ולא חוקי,
במדינות נורמליות
אדם שמחזיק רכב לא יהרוס אותו סתם, רק כי הוא לא שלו, אלא של חברת ליסינג, הוא יסע אותו הדבר כאילו הרכב היה שלו.
במדינות נורמליות
חברות ליסינג תפעולי מטפלות ברכב בדיוק בזמן ולפי מה שהוגדר בספר הרכב,
ובישראל ?
בישראל כל מי שיכול משקר, גונב, מרמה, וחברות ליסינג לא מטפלות אם הן לא חייבות.
זה הסיבה שכל אחד רוצה הוכחות מדויקות להיסטוריה ולעובדות.
ואם חסר לך שנה מההיסטוריה של הרכב, אתה יוצא מההנחה שהרכב עבר דרך 10 נהגים שהתעללו בו.
 

enigo

New member
לא יודע אילו מדינות נחשבות נורמליות

אבל מהניסיון שלי, הן כנראה לא כוללות - לפי ההגדרה שלך - את אנגליה, צרפת, ארה"ב, דרום אפריקה ועוד כמה ארצות קצת פחות גדולות ו/או מתקדמות.
 

skickers

New member
אחוז ההנחה לצרכן משתנה

לפעמים זה פחות מ 10% ואז לעניות דעתי זאת עסקה ממש לא משתלמת. לפעמים זה מגיע גם ל 20%.
 
למעלה