מה דעתכם על סיאט איביזה

פנומן 72

New member
מה דעתכם על סיאט איביזה

קיבלתי את המלצתכם מלפני מספר ימים ללכת על מאזדה 2. ראיתי את הרכב והוא קצת קטן למשפחה עם שני ילדים קטנים, וחשבתי ללכת על משהו טיפה מרווח יותר. משהו בסגנון סיאט איביזה.
יש לי נסיון דל, שלא לומר מר, עם רכבים אירופאים. גם הזהירו אותי מספר אנשים שמדובר ברכב עגלה ולא ידידותי, אבל זה היה יותר בדגמים של 2010+ אני לא יודע אם משהו השתנה. האם מדובר ברכב אמין שכדאי לקנות ? (2015)
ועוד שאלה חשובה...
ניסן מיקרה שהיתה לי היתה 1200 סמ"ק עם 80 כ"ס.
לאיביזה יש רכב 1000 סמ"ק עם 115 כ"ס.
נפח מנוע וכח מנוע זה לא משהו שהולך יחד ?
 

enigo

New member
נפח מנוע והספק הולכים עקרונית יחד - אבל זה יותר כמו עקרונות

של פוליטיקאי מאשר כללים במדע. לא מאוד קשיח.
מראשית ההיסטוריה המוטורית היו הבדלים משמעותיים בהספק הסגולי של מנועים, כך שמנועים קטנים הפיקו הספק גבוה יותר ממנועים גדולים מהם. מרגע שהטורבו נכנס לתמונה, העסק התחרבש לחלוטין בכל הנוגע לקשר בין נפח להספק.
דוגמאות? ב.מ.וו ו-וולבו מציעות כיום מנועי שני ליטר מוגדשים עם הספק זהה לזה שהציע מנוע שלושה ליטר מוגדש של ב.מ.וו רק לפני כמה שנים - ודומה להספק של מנוע חמישה ליטר אטמוספרי של מרצדס מתחילת האלף.
אז מנוע ליטר עם טורבו שמפיק הספק יותר גבוה ממנוע 1.2 ל' אטמוספרי זה לא גליק כזה גדול.
לגבי האיביזה - שים לב שבדור שאתה מדבר עליו היא לא נמנית על המרווחות בקטגוריה. גם היא עלולה להיות קצת צפופה. מבחינת אמינות - למנוע הזה לא יצא מוניטין אמינות גרוע כמו לקודמו, ונראה שגם תיבת ההילוכים אמינה יותר מאשר זו שהותקנה בשנתונים מוקדמים יותר. אבל - וזה אבל משמעותי - להחליף בה מצמדים (שזה חלק נשחק) עולה הרבה מאוד כסף. ממה שהבנתי האופציה הזולה היא סביב 5000 ש"ח. במוסכי היבואן דורשים בערך פי 3. ואם אתה קונה רכב בן 3-4 שנים, עם 60-80 אלף ק"מ, ומחזיק בו עוד כמה שנים - יש סיכוי לא רע שההחלפה תגיע בקדנציה שלך.
האם בתקציב הזה אתה יכול להשיג 208 עם מנוע 1.2 ל' מוגדש? אם כן, זו אופציה לא רעה בכלל, וגם האמינות די טובה לפי סקר JD בבריטניה. איזה מודל ג'אז אתה מקבל בתקציב של 50 אלף?
 

פנומן 72

New member
תודה על התשובה המפורטת

שמתי לב במפרט של האיביזה שהוא נחשב לקטן יחסית. ממש כמו מאזדה 2 וזה נראה לי מוזר כי חיצונית הוא נראה גדול יותר. בביקורות שכתבו אנשים עניין הצפיפות מאחור חזר על עצמו כך שנראה שאין הבדלים תהומיים ממנו למאזדה 2, חוץ אולי מזה שהצורה של האיביזה יפה יותר ...
קראתי גם על עניין המצמדים והגיר הרובוטי (DSG) וכמו שהבנתי החל משנת 2015 הבעיה של החלפת המצמדים והטיפול בגיר נפתרה ואין עוד בעיות כאלה. בכל אופן אם אני אקנה זה יהיה רכב סביב ל-40K ק"מ. בכל זאת 3 שנים, אני לא מצפה שמישהו חי בתוך האוטו...
208 שכתבת אתה מדבר על פיג'ו ? כי אני לא חושב לקנות מכוניות צרפתיות. שוק חלש ואמינות נמוכה לדעתי. מההונדה ירדתי.
 

enigo

New member
התקלות בגיר נפתרו - לא השחיקה הטבעית

אולי לא צריך להחליף מצמדים מוקדם - אבל צריך. ואני לא יודע מה אורך החיים שלהם, אם כי אני מניח שהממוצע הוא יותר ממאה אלף ק"מ. אבל זה הימור.
רכב 2015 הוא כבר כמעט בן ארבע, והנסועה השנתית נעה בדרך כלל בין 15 לעשרים אלף. יש כמובן כאלו שעשו פחות - אבל המחיר יהיה בהתאם.
לגבי הפיג'ו - שוק חלש משרת אותך כקונה רכב משומש (זול יותר או לחלופין חדש יותר) ולגבי האמינות - למה להסתמך על דעות כשיש נתונים? נכון, סקרי האמינות הללו קצת בעייתיים בגלל הבדלים במבחר הגרסאות ושקלול לא ברור של אלמנטים שונים. אבל אם הרכב קיבל ציון יותר גבוה מיאריס, אז כנראה שהוא לא אסון מבחינת אמינות, איך שלא תסתכל על זה...
 

פנומן 72

New member
נתת עוד רעיון

יש לו נתונים מבטיחים, אפעס הביקורות ביד2 לא מהללות.
כנראה שזה ענין של מזל...
&nbsp
 

oscars

New member
יש לי איביזה. הוא קטן כרכב משפחתי

רכב מהנה לנהיגה, אבל לא הייתי קונה אותו כרכב משפחתי כי הוא קטן מדי.
גם לא כדאי ללכת על רכב בקטגוריה סופר מיני כרכב משפחתי, אלא לקנות רכב יותר גדול, אפילו מיד שניה.
אני ממליץ על סקודה אוקטביה כרכב משפחתי אולטימטיבי. גדול מרווח וחסכוני
 

פנומן 72

New member
כן ולא

כל אחד מגדיר את מנעד המשפחתיות.
למשל בעבר היה לי את הפיאט פונטו גרנדה שדי דומה לאיביזה, אולי טיפה גדול יותר, והוא היה מאוד מרווח לטעמי. הייתי קונה שוב אם היו ממשיכים לייצר.
האיביזה נראה לי תמיד כרכב יחסית גדול, עד כמה שהצ'בק יכול להיות גדול, והאוקטביה ספייס גדול מדי.
 

enigo

New member
צודק, אין שום בעיה להסיע גם

ארבעה מבוגרים בסופרמיני מודרנית, לפחות ברובן. נכון שהן קצת פחות מרווחות ממשפחתית קומפקטית, אבל משפחתית פחות מרווחת ממשפחתית גדולה ("מנהלים"), שפחות מרווחת ממכונית סלון וכן הלאה.
ההבדל העיקרי הוא בנפח תא המטען, שיהיה צפוף אם צריך להוביל עגלה ותיק חיתולים. אבל כשהילדים גדלים - הבעיה הזו נעלמת.
 

em28

Well-known member
הכל שאלה של פשרות: מרווח מול כסף, נפח מנוע מול צריכת דלק וכו

הגבולות בין הקטגוריות השונות די מטושטשות כיום - לך תגדיר איפה עובר הגבול בין הסופר מיני לקומפקטיות.
ואם במרכב אולי אפשר לתת בהן סימנים, נפח מנוע שקושר בעבר לקטיגוריות מסויימות (1.6-אוטומט-סדאן) הפך להמלצה לא מחייבת.

בגרסאות קודמות של הסיויק האצ'בק היא ישבה על השלדה של הג'אז, בניגוד לגרסת הסדאן.
זה עושה את הג'אז קומפקטית או את הסיויק סופר מיני ?
הגאז מגיעה עם מנוע 1.2 ל', הסיויק עם מנוע 1.0 - מי פה הסופר מיני ?
 

enigo

New member
יש מקרים שהגבול מטושטש

אבל בג'אז - סיוויק הוא דווקא די ברור. הבדל בהיצע המנועים, רוחב ובסיס גלגלים.
 
למעלה