נפח תא מטען במכונית בעלת 5 דלתות

quick155

New member
נפח תא מטען במכונית בעלת 5 דלתות

מציעים לי מהעבודה יונדאי איוניק 1.6 ליטר היברידית.

מדובר ברכב 5 דלתות וכשבדקתי באתר השוואת רכבים, מצויין שם שנפח תא המטען הוא 550 ליטר.
האם ברכבים כאלה נפח תא המטען מחושב ללא הפלטה הזו שסוגרת על תא המטען ומתרומת עם הדלת, וכך היצרן למעשה כולל גם את הנפח שמעליו עד החלון?

בסך הכל חשוב לי תא מטען גדול ונוח.
החלופות האחרות הן טויוטה קורולה, או יונדאי I35 אלנטרה.

"על הנייר" לאיוניק יש את תא המטען הגדול ביותר,
וזה נראה לי קצת מוזר.
מישהו מכיר, התנסה בשני סוגי הרכבים (איוניק וטויוטה לדוגמא) ויכול לחוות את דעתו בנושא זה.

תודה
 

ANZ1

New member
יש לך טעות

נפח תא המטען של האיוניק : 443 ליטר
550 ליטר זה אם אתה מוריד את המכסה שמפריד את תא המטען וממלא עד התקרה,
כך שלאיוניק יש את תא המטען הכי קטן בן השלושה,
אבל נפח תא מטען לא בהכרח אומר הרבה,
צריך לבדוק את צורת תא המטען, לכל רכב יש צורה אחרת.
כמו שאומרים, הגודל לא קובע.
 

quick155

New member
תודה על התשובה המהירה, בדיוק מה שרציתי לדעת, את הנפח האמיתי

אבל מהנתונים שלך נראה שהנפח דיי קרוב לשתי האחרות... 443 ליטר לעומת 452 ו- 458...
אני אני מניח שאצטרך להחליט על בסיס פרמטרים אחרים.

אגב מה היית ממליץ מבין השלושה.
איוניק
לנטרה I35
טויוטה קורולה SUN

דלק על חשבון החברה.
עושה המון נסיעות (עבודה) יחסית כ- 40 אלף ק"מ בשנה.
משפחה עם שני ילדים.
הגובה שלי 185 ס"מ (אם זה פרמטר חשוב)
באופן עקרוני אף פעם לא ממש הרגשתי חוסר נוחות (גב, נוחות מושב וכד') במגוון הרכבים עליהם נסעתי, כנראה שאני פחות רגיש....

חשוב לי:
בטיחות,
נוחות בפנים הרכב מבחינת אבזור,
תאורה במושב האחורי לילדים
אם יש שקעי טעינה מאחור- מעולה
מיזוג טוב, אין לי מושג עד כמה בקרת האקלים משמעותית.

כיום נוהג במיצובישי לנסר ספורטבק.
תא המטען יחסית קטן עבורי
מבחינת נוחות נסיעה אולי מעט רועש אבל סה"כ אין לי טענות מיוחדות.

ושוב תודה
 

enigo

New member
האיוניק מנצחת בבטיחות

ויש לה את תא המטען הכי נוח להעמסה בזכות הדלת החמישית
 

quick155

New member
עוד רכב התווסף למשוואה הונדה סיוויק 1.6 אלגאנס

בהנחה שאני לא לוקח את היונדאי ההיברידית.

איזה רכב עדיף? (בהתאם לפרמרטים שציינתי קודם)
קורולה
אלנטרה
או הסיוויק
 

ANZ1

New member
הדירוג שלי

1. סיביק
2. אלנטרה
3. איוניק
4. קורולה.

הקורולה זה הרכב הכי זקן, כבר הוצג מחליף, וגם כשהוא היה צעיר זה היה רכב מגעיל לנהיגה.
הסיביק הכי צעיר , הכי מרווח , הכי יפה לדעתי , חבל שזה עם המנוע למדינות עולם שלישי ולא המנוע טורבו , אבל גם לאלנטרה ולקורולה יש מנועים ישנים.
 

ANZ1

New member
אגב הסיביק גם יותר בטוחה מהקורולה

לפי אתר טויוטה ישראל, בקורולה מותקנות 4 מערכות בטיחות אקטיביות
מערכת Toyota Safety Sense כוללת התראה לפני התנגשות (PCS), התראת סטייה מנתיב (LDA), סיוע בזיהוי תמרורים (RSA) ואלומה גבוהה אוטומטית (AHB).

אותם מערכות יש גם בסיביק 1.6,
בשתי המכוניות אין מערכות בטיחות אקטיביות אמיתיות, כמו תיקון סטייה מנטיב, זיהוי ועצירה בנסיעה אחורה ובלימה אוטונומית (בקורולה יש רק מערכת שמפחיתה עד 30 קמש ממהירות הנסיעה) מה שלא מונע תאונה.

זה חבל שאין את המערכות האלו, אבל ב3 המכוניות שציינת אין מערכות בטיחות חדשות,
אבל הסיביק שהוא החדש יותר מכולם יותר בטיחותי.
 

enigo

New member
לא יודע איפה קראת - אבל בסיוויק סדאן מותקנת מערכת מובילאי

לפי האתר של הונדה ישראל, בעוד בקורולה מדובר במערכות מקוריות. יש הבדל.
והפחתה של 30 קמ"ש ממהירות התאונה יכול בקלות להיות ההבדל בין לצאת מהאוטו קצת מזועזע ועם ריח של אבק שריפה, לבין פינוי באמבולנס ושבוע "נופש" בבית החולים הקרוב.
ואגב, מאיפה הנתון של 30 קמ"ש? באתר טיוטה ישראל לא ראיתי מספר, ובאחד האתרים הגדולים מדברים על בלימה אוטונומית עד 80 קמ"ש (אך לא ברור אם במהירות זו נמנעת תאונה או רק שהמערכת פעילה).
 

enigo

New member
מכיוון ששמת בטיחות גבוה במדרג

הקורולה לדעתי. למיטב זיכרוני בגרסת הסדאן של הסיוויק אין אבזור בטיחות מתקדם, אם כי דיברו בזמנו על להוסיף, אז צריך לבדוק.
אם הוסיפו - אז הסיוויק לפני הקורולה. האלנטרה נחמדה, אבל אין לה שום יתרון משמעותי על הקורולה, וחסרון משמעותי בתחום הבטיחות.
 

quick155

New member
תודה על התשובות. יש לכם ידע אדיר


 
למעלה