עלויות תחזוקה בלקסוס

enigo

New member
רק שים לב שהשאלה היא לא אם הרכב יוכל לנסוע בלי המנוע החשמלי

אלא האם הרכב יוכל לנסוע בלי הסוללה.
והתשובה היא, בכל המכוניות שהזכרת (חוץ מהקלריטי - שהיא רכב תא דלק אם אני זוכר נכון) כן. מנוע הבנזין יניע את הגנרטור שיזין את המנוע החשמלי. הסוללה לא משחקת כאן תפקיד.
אני רק רוצה להדגיש שהאמירה הזו היא לגבי ההיתכנות העקרונית - הניחוש שלי הוא שמחשב הרכב לא יאפשר נסיעה, או יאפשר רק נסיעה מוגבלת, במצב שבו הסוללה מנותקת.
 

eladts

New member
לקלריטי יש כמה גרסאות

היברידית plug in, חשמלית מלאה ותא דלק. בכולן יש סוללה ובכולן היא הכרחית. מערכת המתח הגבוה ברכב חשמלי או היברידי לא יכולה לעבוד בלי הסוללה בכלל, בדיוק כמו שמערכת ה-12V ברכב רגיל לא יכולה לפעול בלי מצבר. המערכת פשוט לא בנוייה לזה. גם כדי להניע את מנוע הבנזין יש צורך בסוללה, אין מתנע 12V.
 

enigo

New member
בעניין ההתנעה אתה צודק - אבל בהנחה שמתגברים על הנקודה הזו

הרכב יכול לנסוע.
אגב, מניסיון - רכב רגיל יכול לעבוד בלי סוללת 12V. לפחות חלקם. יצא לי לנתק מצבר ברכב פועל יותר מפעם אחת, והרכב לא כבה.
הדיון התחיל מהשאלה מה קורה אם לא מחליפים סוללה תקולה ברכב היברידי. ברוב המקרים הסוללה לא "מתה" לחלוטין, אלא מספר תאים בה מפסיקים לתפקד כראוי. אני יכול להגיד שבאוריס היברידית, כאשר המחשב התריע על תקלת מצבר צריכת הדלק עלתה, אבל מעבר לזה הרכב נסע די כרגיל. אולי קצת פחות נמרץ.
 

selalerer

New member
מהרבה בחינות אני גם חושב שעדיף סנטה פה חדש, אבל זה דבר אחר

אי אפשר להשוות את איכות הנסיעה. נהיגה עליו זה פשוט הרבה יותר כיף ונעים (גם לנוסעים)
&nbsp
&nbsp
 

ANZ1

New member
DS7 חדשה, יוקרתית יותר משתיהן, נוחה יותר משתיהן

באותו גודל, עם יותר אבזור יוקרתי, עם הרבה יותר אבזור בטיחותי,
אחת מהמכוניות הכי נוחות שיש,
עולה 240 אלף חדשה
אין שום סיבה לקנות את הלקסוס,
אין לי שום בעיה עם לקסוס, מי שרוצה לקנות לקסוס חדשה, יש כמה דגמים נהדרים,
אבל לשלם 200 אלף שח, ולקבל רכב ישן, שלדעתי האישית הוא גם אחת המכוניות הכי מכוערות שיוצרו ב10 השנים האחרונות,
זאת קניה טיפשית,
מי שרוצה לקסוס, שיוציא 360 אלף שח ויקנה את הדגם החדש מהניילונים,
אחרת אין שום סיבה לקנות את הרכב הזה.
זאת דעתי
הוא כמובן יקנה את מה שהוא רוצה.
 

enigo

New member
יש כמה סיבות לקנות את הלקסוס - מוניטין האמינות, למשל, או

שמירת ערך (בהנחה שהרכב בן חמש באמת עולה 200,000 ש"ח, כמו שאמרת, זו שמירת ערך מעולה עבור רכב פרימיום).
הם גם לא בדיוק באותו גודל (ה-RX ארוך יותר ב-20 ס"מ וגבוה יותר ב-6 ס"מ, אבל צר יותר ב-2 ס"מ) ויש הבדל עצום בהספק - 299 כ"ס לעומת 180 כ"ס (דיזל. לא כולם אוהבים לתדלק בסולר או את הצליל של מנוע דיזל).
בקיצור - ה-DS7 רכב מרשים, וללא ספק תמורה טובה לכסף (כשמתייחסים למחיר קניה. צריך עוד לחכות ולראות מה הפחת שלו). אבל זה לא אומר שאין סיבות לבחור בלקסוס.
 

ANZ1

New member
זה אחד הרכבים שמאבד את המחיר הכי מהר בישראל

הרכב היה חדש במחיר 460 אלף שח,
הוא נמכר היום בן 4 במחיר 170 אלף שח,
(זה מה שפותח השרשור כתב מוכרים כרגע)
תחשב מה ירידת הערך
אני אעזור לך, 22 אחוז כל שנה.
 

הנשוי

New member
שאלות המשך.....

קראתי את מה שכתבת והמלצת
הכוונה לקנות לקסוס פרימיום טק בת 4 שנים ב 170 אלף. 50 אלף פחות מהסנטה פה שגם לא הדגם המאובזר ביותר וגם מתחלף הדגם ב 2019 ו200 אלף פחות מחדש
איבזור בטיחותי אקטיבי חשוב לי מאוד לכן רוצה לדעת מה חסר בתחום הבטיחותי בלקסוס 2014
לגבי הסוללה ואמנם צפויות לי עוד למעלה מ 6 שנים שקט בנושא. אבל בכל זאת שואל. על איזה סכום מדובר במקרה של החלפת סוללה
ושאלה לגבי עלויות אחזקה. בסקאלה בין טיפול ב טויוטה וטיפול בוולוו/פולקסווגן למה לצפות ?
 

ANZ1

New member
מה ? בטיחות אקטיבית ?

אין מערכות בטיחות אקטיביות בלקסוס RX מודל 2014
אתה מדבר על תקופה אחרת, לא רק על לפני 4 שנים,
אלא על רכב שתוכנן לפני 10 שנים,
יש לו כריות אוויר וABS שום מערכות בטיחות אקטיביות.
זאת אחת הסיבות שאין שום סיבה לקנות את הרכב הזה,
זה רכב מאד ישן.
כל רכב חדש במחירים של 170-200 אלף שח יהיה ב10 רמות יותר בטיחותי, יותר אמין, יותר איכותי.
אני לא מוצא שום יתרון לרכב הזה על כל קרוסבאובר בינוני,
אני במקומך הייתי או מוסיף קצת יותר , וקונה DS7 / פיגו 5008 / סקודה קודיאק / קיה סורנטו חדשים או בני שנה (אם אתה לא רוצה להוסיף עוד)
הם כולם יהיו יותר טובים בכל פרמטר שהוא מהרכב הזה,
היתרון היחיד שיש לרכב הזה ,זה השם לקסוס,
ולהבין כמה הרכב מאבד במהירות מהמחיר שלו,
הרכב כשהיה חדש, עלה 460 אלף שח, עברו 4 שנים, הוא איבד כמעט שני שליש מהמחיר שלו.

לגבי הבטריה, בממוצע בארצות הברית הבטריה מחזיקה 9-12 שנה, בישראל בגלל מזג האויר, כנראה שזה קצר בכמה שנים, ברכב בן 4 הבטריה לא תחזיק עוד 6 שנים, אל תהיה מופתע אם עוד 4-5 שנים תצטרך להחליף אותה,
כמה זה יעלה ? בארצות הברית אומרים שעלות החלפה של הבטריה פלוס עבודה מדובר על 7000-10000 דולר, בישראל אני מניח שזה יעלה 50 אלף שח.
 

enigo

New member
נוחות, איכות גימור וביצועים עדיפים

הנה שלוש סיבות לקנות את הלקסוס. מלבד ה-ds, שדומה ללקסוס בנוחות ומתקרב באיכות הגימור, השאר אפילו לא קרובים.
 

The S t i g

New member
יש פה התנגשות רצונות

אם הדבר הכי חשוב זו בטיחות אקטיבית בסכום הזה תמצא מלא רכבים שיאכלו בלי מלח את הלקסוס, לדוגמה קיה ספורטג (גם בלימה וגם תיקון נתיב אוטומטי, אני מהמר שאין בלקסוס מהשנה הזו)
אין ספק שהלקסוס תהיה זריזה יותר מפוארת יותר ועוד אבל בסכום הזה לחפש מקסימום מערכות בטיחות (ובטח אקטיביות) - רק דברים חדשים.
 
למעלה