שאלה בקשר לשליטה על מערכת בקרת שיוט אדפטיבית

שאלה בקשר לשליטה על מערכת בקרת שיוט אדפטיבית

שלום,
קיבלתי רכב חדש ועל אותה הידית מתפעלים גם מערכת בקרת שיוט רגילה,גם הגבלת מהירות וגם בקרת שיוט אדפטיבית.
לגבי בקרת שיוט אדפטיבית, אני אמור להגדיר איכשהו באיזה מרחק הוא מתחיל להאט? מה בדיוק אני אמור להגדיר? האם ההגדרות האלה הם תוך כדי נסיעה בדיוק כמו בקרת שיוט רגילה או שאפשר כשהרכב עומד (שלא כמו בבקרת שיוט רגילה) ב-P?
בנוסף שאלה קצת מביכה :) מה ההבדל בין אור נמוך לאור יום? כשלמדתי לתאוריה לפני 15 שנים לא זוכר שהוזכר כזה אור :) ברכב הנוכחי זה האור שנדלק כשלא הדלקתי אף אור ורק הנעתי את הרכב.. האם זה קיים בכל הרכבים והאם זה מספיק בחורף כדי לא לקבל דוח או שחייב אור נמוך ואור יום לא מספיק?
 

enigo

New member
נתחיל מהסוף, דווקא. אור יום לא היה קיים לפני 15 שנים, ולכן

לא הופיע בתאוריה. לא שזה אומר שהיום הוא כבר מופיע - התוכן בלימודי התאוריה מתעדכן לאט...
אור יום לא עונה על הגדרת החוק להדלקת אורות בחורף - כי מדובר רק בתאורה קדמית, ומאחור לא דולק כלום.
בדרך כלל שולטים במרחק תוך כדי נסיעה. אני לא זוכר כרגע מכונית שבה אפשר לשלוט במרחק כאשר מערכת השיוט האדפטיבית לא פעילה - והיא לא פעילה ב-P מטבע הדברים. בדרך כלל שינוי המרחק הוא עניין קל ופשוט, הדורש לחיצה על לחצן יעודי ונגיש, כך שאין בעיה לעשות זאת תוך כדי נהיגה. בדיוק כמו שינוי מהירות השיוט בבקרת שיוט רגילה. בכל מקרה, אם לא תגדיר כלום אז המערכת פשוט תשתמש בערך ברירת המחדל שלה (בדרך כלל המרחק המקסימאלי).
 
בקרת שיוט אפדטיבית מופעלת בנפרד מבקרת שיוט?

אני מניח שתנאי להפעלתה הוא כמובן הפעלת בקרת השיוט. אבל השאלה היא אם צריך להפעיל אותה בנפרד או שהיא מופעלת ברגע שבקרת השיוט מופעלת? בנוסף מה בדיוק מגדירים בה ? פשוט מסמנים לה מרחק שממנו היא נכנסת לפעולה וכשהמרחק מגיע לזה היא מאטה עד אשר המרחק גדל ויכולה שוב להאיץ? האם זה בדרך כלל על ידי אותה ידית כמו בקרת השיוט? אני ממש מתקשה עם העובדה שהעמיסו כל כך הרבה אפשרויות על ידית אחת ,שאני ממש מבולבל למרות שאני קורא את המדריך למשתמש (חשוב לציין שלא תמיד במדריך המקשים/ידיות זהים לרכב שלי אחד לאחד).
לגבי אור יום.. הבנתי שזה לא מספיק ולא נכנס לתאוריה (; סתם שאלה. זה אור שלא היה קיים במכוניות שיוצרו לפני חמש עשרה שנים?
 

enigo

New member
אכן, לא היה קיים במכוניות לפני 15 שנה. המקור, אם אני זוכר

נכון, הוא בתקינה אירופאית מתחילת העשור. אבל לא חותם על זה.
לגבי בקרת שיוט - בדרך כלל אפשר גם להפעיל בקרת שיוט רגילה ולא אדפטיבית. השאלה למה...
 
אני די בטוח שאפשר בקרת שיוט ללא אדפטיבית

מניח שהמקרה השני בלתי אפשרי...
אשמח להעלות יותר מאוחר תמונת מסך מהפאנל של הרכב שקשור להגדרות של הבקרת שיוט אדפטיבית.. אולי מישהו יוכל להגיד לי במה מדובר?
פשוט מתקשה להפעיל אותה.
&nbsp
תודה
&nbsp
 

selalerer

New member
אור יום זו לא איזו טכנולוגיה מסובכת פשוט שאלה של תקנות

אבא שלי קנה רכב שהביאו בייבוא אישי מקנדה לפני בערך 15 שנה והיה בו אור יום. אני מניח גם שבקנדה שבה המזג אוויר יותר חורפי (אפור) זה יותר נדרש מבארץ.

זה פשוט מבזבז אנרגיה. אולי היום עם הנורות לד זה צורך פחות אנרגיה אז אם העלות אפסית עדיף שיהיה ליתר ביטחון גם אם זה לא כזה משמעותי רוב השנה במדינה חמה
 

enigo

New member
משמעה בסופו של דבר דלק. זה מקור האנרגיה ברכב שאינו נטען

 

selalerer

New member
אם אתה משתמש ביותר חשמל, האלטרנטור צריך לייצר יותר חשמל

האלטרנטור מונע על ידי הרצועה שהמנוע מסובב וגורם למנוע לעבוד קשה יותר ולבזבז יותר דלק
 

חן 1111

Active member
הפרש אפסי. אני נוסע כל הזמן עם אורות דולקים. יום, לילה, קיץ

חורף...
הפנסים הסטנדרטיים צורכים משהו כמו 130 וואט. זה אולי 0.2 כוח סוס. לא ממש משמעותי.
נניח שבשיוט הכי רגוע הרכב מנצל חצי מההספק שלו, נגיד 50 כוח סוס, אז ההשפעה של הפנסים תהיה 0.4 אחוז.
 

enigo

New member
בשיוט רגוע הרכב מנצל פחות

מחצי מההספק ברכב מודרני. וכשזוחלים בפקק, ההספק הנדרש לתנועה אפילו נמוך יותר. כך שאורות דולקים כל הזמן מגדילים את צריכת הדלק באחוזים שלמים. לא יודע להגיד אם אחד, שניים, שלושה או יותר. אבל לא שברי אחוזים. לפחות לא ברכב בגודל משפחתי.
 

חן 1111

Active member
נכון, בגלל זה כתבתי 50 כוח סוס. זה חצי מההספק

ברכב של 100 כ"ס, ושליש במקרה של 150 כ"ס. אז בשיוט ובפקק מנצלים פחות מזה, ובנסיעה מהירה, ספורטיבית או בעליות מנצלים יותר מזה, ובנסיעה בלילה ממילא צריך אורות. אז לדעתי הממוצע די תואם את החישוב שלי.
 

enigo

New member
נתקלתי לאורך השנים בכל מיני מספרים לגבי צריכת ההספק בשיוט

מטבע הדברים הנתון הזה לא קבוע לכל סוגי המכוניות - וכמובן שגם ההגדרה של "שיוט" היא לא משהו מוחלט.
אבל בכל המקרים היה מדובר על נתון נמוך משמעותית מ-50 כ"ס במכוניות סופרמיני ומשפחתיות. יותר בכיוון 20 כ"ס, שזה בערך 15KW. האור הראשי (יחד עם האור האחורי) צורך בערך 150W נטו - צריך להוסיף לפחות 10% על כך כדי להגיע לברוטו (צריכת האנרגיה של האלטרנטור). כנראה יותר.
משמע בשיוט מדובר על כאחוז אחד מצריכת האנרגיה. בזחילת פקקים צריכת הדלק לשעה קטנה משמעותית - בעוד צריכת ההספק לתאורה נשארת זהה, משמע ההשפעה על צריכת הדלק גדלה.
וחזרנו למה שאמרתי - ההשפעה על צריכת הדלק היא בתחום של האחוזים השלמים, לא שברי האחוזים.
 

חן 1111

Active member
באמת תלוי מהי הגדרת שיוט

אם שיוט זה במהירות 80-90, אתה צודק.
אבל שיוט היום זה יותר במהירויות של 120-130. תדמיין רכב משפחתי עם מנוע של 50 כוח סוס, ועם מזגן, אז זו תהיה כמעט המהירות המקסימלית שלו, אז אם ככה זה ההספק שנצרך במהירות הזאת.
 

enigo

New member
לא בטוח שאני מסכים. 306

1400 שהיתה לי פעם, שכחדשה מנועה הפיק 75 כ"ס (ואצלי היא היתה משומשת למדי) היתה מגיעה לאזור ה-160 קמ"ש בכביש מישורי. אפילו קצת יותר. משמע ב-120 קמ"ש נדרשו לה פחות מ-50 כ"ס. אבל מה שחשוב לזכור הוא שברוב המקרים המהירות הממוצעת לאורך זמן של רכב באזור המרכז נעה סביב 40 קמ"ש, ולכן זה הבסיס לחישוב.
 

WarDog

New member
ה"אור יום" בחורף תלוי ברכב הספציפי

יש כאלו שכן מדליקים את התאורה האחורית בנוסף ל"יום" ויש כאלו שלא.
 

enigo

New member
או. קי, לא הכרתי. עד כמה שאני זוכר

התקן האירופאי מדבר רק על תאורה קדמית.
 
למעלה