עלויות תחזוקה בלקסוס

הנשוי

New member
עלויות תחזוקה בלקסוס

שלום
חשבתי לקנות ג׳יפ לקסוס היברידי rx450 בן 4 -5 שנים
מה עלי לצפות מבחינת עלויות התחזוקה של הרכב הנ״ל ?
האם נורמליות או חריגות ?
 

enigo

New member
נורמליות ביחס לרכב של מותג פרימיום. משמע יותר מאשר רכב מקביל

של מותג עממי, לפחות בדרך כלל. שים לב שגם צמיגים יהיו יקרים יותר מהמקובל במכונית נוסעים עממית, בשל מידתם - אבל זה כבר לא קשור למותג הרכב.
מצד שני, ללקסוס יצא שם של אמינות טובה מאוד, מה שרומז שכנראה תיתקל בפחות "הפתעות" לא נעימות. אבל קח בחשבון שהפתעות במותגי יוקרה הן בדרך כלל יקרות מאוד.
אבל מה שהכי כדאי לך לעשות הוא במקום להסתמך על "כללי אצבע" - פשוט ליצור קשר עם מוסך היבואן ולבקש עלויות טיפולים. אם מסרבים לתת משום מה, פשוט תשיג מספר של רכב מהסוג הרצוי ובקש הצעת מחיר לטיפול מסוג מסוים, ואחרי זה צלצל שוב, אם מספר של רכב אחר, ובקש הצעת מחיר לטיפול מסוג אחר. אבל אני מקווה שהיבואן לא יאלץ אותך לנקוט בשטויות האלו ופשוט יתן את המידע.
 

ANZ1

New member
אני רק לא מבין למה

אם נסתכל במחירון של לקסוס RX בן 4-5
נראה שהרכב יעלה 170-200 אלף שח,
ואני מניח שמי שקונה רכב כזה, ילך כבר על דגם מאובזר, ויותר יקר,
אתה מקבל רכב מאד מאד ישן
הוא לא רק היה 4-5 שנים על הכביש הישראלי,
זה רכב שפותח לפני 12 שנה,
זה טכנולוגיה עתיקה, בכל בתחומים, בטיחות, נוחות , כח, צריכת דלק,
זה רכב ישן איך שלא תסתכל על זה, זאת בעצם טויוטה ישנה עם סמל קצת יותר נחשב.
למה לשלם 200 אלף שח על טויוטה ישנה ?
במיוחד כשמדובר על רכב היברידי בן 5 עם בטריה ענקית, אם תהיה בעיה עם הבטריה, תצטרך לשלם על בטריה חדשה כמו חצי רכב.

אני במקומך הייתי מוסיף 10 אלפים שח, וקונה סנטה פה חדשה מהשקית,
מוכרים סנטה פה אפס קילומטר מליסינג, ב210 אלף שח, ואני משוכנע שעם דיון סוער מול היבואן, אפשר להוריד אותה גם לכיוון של 200.
כי הדגם לפני החלפה,
אתה מקבל רכב שהוא באותו גודל, רק חדש ולא בן 4 , ובטכנולוגיה של דור אחד קדימה.
עם אמינות של רכב חדש, עם אחריות בלי כאב ראש לבעיות, ובלי עלויות של רכב יוקרה.
כך שאתה יכול גם לקנות את הדגם המאובזר של הסנטה פה באותם עלויות שיעלה לך הלקסוס אחרי כמה שנים של טיפולים / ביטוח / צריכת דלק מאד גבוהים.
זה מה שאני הייתי עושה,

https://www.carcost.co.il/deals/deal/1849/יונדאי-סנטה-פה-פרימיום-2400-4X4-אוטומטי-5-דלתות-2018
 

enigo

New member
הלקסוס חסכוני יותר מהסנטה פה

ומבחינת רמת תא הנוסעים, הנוחות והשקט הוא עדיף.
אני בספק אם ה-rx תוכנן לפני 12 שנים. נשמע אורך חיים גדול מדי לרכב כיום.
 

ANZ1

New member
הוא יותר מ12 שנה

1. הדגם שהוא מתעניין בו, כבר מזמן לא נמכר או מיוצר,
ב2016 לקסוס יצאו עם דגם חדש לגמרי
https://www.netcarshow.com/lexus/2016-rx_450h/
2. הדגם שהוא מתעניין בו ה RX450H מיוצר מ2010
https://www.netcarshow.com/lexus/2010-rx_450h/
הוא הוצג לעולם ב 2008
והוא מבוסס על דגם קודם מ 2005
https://www.netcarshow.com/lexus/2005-rx400h/

ולגבי צריכת דלק, בטריה בת 5, איבדה כבר חלק מהנצילות שלה,
ומה שנשאר זה מנוע 3.5 ליטר בנזין שאוכל דלק.
אגב, אורך החיים בטריה כזאת הוא כנראה 9 -12 שנים,
אבל בישראל החמה , הוא כנראה קצר יותר,
מה שאומר שאם הוא קונה את הרכב, עוד כמה שנים הוא יצטרך לשלם על בטריה חדשה, או לזרוק את הרכב לפח, זה מוסיף הרבה מאד לעלויות

https://www.quora.com/How-long-can-...at-is-dealer-replacement-cost-for-the-battery
 

enigo

New member
עכשיו הבנתי, חשבתי שאתה מדבר על

הנוכחי. כן, כשקונים רכב משומש הוא מיושן יותר, ללא ספק - אבל סע ב-rx, אחרי זה סע בסנטה פה, ותבין שזה לא אותו דבר, גם כשמשווים משומש לחדש. האם זה שווה את פער המחיר/גיל? זו תמיד השאלה בנוגע לקניית מותג פרימיום. לא רק ברכב.
לגבי הסוללות, הסטטיסטיקה לגבי פריוס ישנות היא שרובן המוחלט עדיין עם הסוללה המקורית, ואלו מכוניות שכבר עברו את גיל עשר. אז ממש לא בטוח, ואפילו לא בסבירות גבוהה, שהוא יצטרך להחליף סוללה.
וכל זמן שהסוללה תקינה, ה-rx יהיה חסכוני יותר מהסנטה פה בנזין, במיוחד בעיר/פקקים.
 

salachshabati

New member
שאלה, מדוע אי אפשר לנסוע ללא סוללה ברכב הייברידי?

הרי היא פעילה רק במהירות נמוכה.
&nbsp
האם מנוע הבנזין לא יכול להכנס לפעולה במהירות נמוכה?
&nbsp
זה כמובן נשאל מדוע חייבים להחליף סוללה או לזרוק את הרכב.
 

ANZ1

New member
תלוי ברכב הספציפי

לדוגמא יש מכוניות היברידיות, שכשאתה נוסע רברס זה רק על ידי המנוע החשמלי,
ויש מכוניות שההילוך הראשון הוא רק חשמלי,
אתה מתחיל לנסוע על חשמל, ורק אם אתה מגביר מהירות מנוע הבנזין מופעל,
כך שאם הבטריה מתה,
הרכב לא ייסע בכלל, או רק קדימה מהילוך שני.

ובכלל, ברכבים היברידים אין מנועים רגילים, אלו מנועים שמיועדים לרכבים היברידים,
אני מניח שרכב כזה בלי בלי הבטריה, גם יהיה חלש, וגם יצרוך הרבה דלק.
 

enigo

New member
ברמה העקרונית, כל המכוניות ההיברידיות שאני מכיר יכולות לעבוד

ללא סוללה. הסוללה היא רק "באפר" שמאפשר לצבור חשמל מבלימה או לתת תוספת כח בתאוצה (כל תאוצה, ממש לא רק במהירות נמוכה). גם במצבים שרק המנוע החשמלי מניע - אין בעיה שמנוע הבנזין יפעיל את הגנרטור שיפעיל את מנוע החשמל, ולא משנה אם נוסעים קדימה או אחורה.
אבל - יש סיכוי גבוה שמערכות הבקרה של האוטו לא יאפשרו נסיעה במצב כזה, או לכל הפחות ידליקו נורות אזהרה במצב כזה (מה שעקרונית לא מאפשר לעבור טסט). כמובן שעבודה במצב כזה גם תפגע מאוד בצריכת הדלק ובביצועים.
 

salachshabati

New member
מניסיונך, האם תאוצת הביניים משמעותית טובה יותר ברכב הייברידי

סה"כ המנוע החשמלי שם די קטן. כמו כן האם אפשר לסמוך על תוספת הכח בעקיפה?
 

enigo

New member
טובה יותר ממה? ביחס לרכב ההיברידי כשהסוללה ריקה? כן

ביחס ל-C63 AMG? לא (אלא אם זו איזו היפר-קאר היברידית)

המנועים החשמליים לא תמיד קטנים - לא פעם הם בהספק של עשרות כוחות סוס, ויש כאלו שההספק גם עובר את המאה כ"ס. ועם זמינות מומנט מעולה. בלקסוס GS450h (אותה יחידת הנעה כמו ברכב שפתח את השרשור, אם אני זוכר נכון), תאוצות הביניים לא רעות בכלל, למשל. בהונדה אינסייט, לעומת זאת, הן די עלובות.
 

boriska1

Member
enigo,הרשה לי לחלוק עליך.בסונטה ההיברידית לא ניתן לנתק את

את המנוע החשמלי.בדוק.לעומת זאת נסעתי בטויוטה היברידית קטנה,שם יש כפתור המנתק את המנוע החשמלי ונוסע רגיל.
בתי קיבלה השבוע את הסונטה ההיברידית.כמובן עשיתי סיבוב. הרכב מאובזר מאוד, מעבר לצפיפיות.מבחנת איבזור יש בה כל מה שאני יכול להעלות בדעתי,וגם דברים שלא ידעתי על קיומם.מה שאין לו,מד סיבובי מנוע.במקום זה יש מד טעינה.
לדעתי,התגובה לגז מושהית,יחסית לסונטה הישנה שלי.כלומר התאוצה לא מי יודע מה.ובהחלט יש הרגשה,אולי זה סוביקטיבי,כאילו מישהו עוזר לך לנהוג
 

enigo

New member
לא הבנת על מה מדברים

על האם רכב היברידי יכול, עקרונית לנסוע בלי סוללה חשמלית. ספציפית הסונטה, בגלל מבנה המערכת ההיברידית בה, יכולה לנסוע גם אם ינתקו את המנוע החשמלי לחלוטין. זה לא קשור לאם אפשר או אי אפשר לעשות זאת ממתג בעמדת הנהג.
 

boriska1

Member
עקרונית כן.אבל זה מצריך התערבות מכונאי מיומן ושינוי

משמעותי במנגנוני הרכב.ייתכן אפילו החלפת גיר.שלא נדבר על האלקטרוניקה..התוצאה המעשית - לא ניתן.לעומת זאת בטויוטה קטנה,לא זוכר את הדגם,יש כפתור.
 

enigo

New member
שים לב על מה היה הדיון - האם רכב היברידי שבו הסוללה שבקה

מסיבה כזו או אחרת עדיין יוכל לנסוע. במקרה של הסונטה התשובה היא כן (בהנחה שמחשב הרכב לא ימנע זאת מסיבות שונות).
 

enigo

New member
בסונטה אין שום בעיה לנסוע ללא סיוע הסוללה. רוצה הוכחה? פשוט

מאוד - מצא עליה ארוכה (נגיד סדום ערד) ושים פול גז עד שהמד יראה שהסוללה ריקה (היא לא באמת ריקה, אבל זה השלב שבו היא מפסיקה לספק כח למנוע החשמלי). האם האוטו נעצר? לא. מסקנה? הרכב יכול לנסוע ללא סיוע סוללה.
 

salachshabati

New member
מה קורה ברכב הנ"ל בתחילת נסיעה או בנסיעה לאחור?

במצב זה לאחר עצירה ווידוא שהסוללה גמורה.
 

enigo

New member
ברכב הזה יש תיבת הילוכים רגילה

כאשר המנוע החשמלי יושב בין מנוע הבנזין לתיבת ההילוכים ומוסיף מומנט כשצריך. אם אני זוכר נכון, יש מנגנון המאפשר לנתק את מנוע הבנזין מהציר, כדי לקבל נסיעה על חשמל בלבד. אבל אין שום בעיה לזנק מהמקום או לנסוע אחורה בלי סיוע חשמלי.
 

eladts

New member
זה לא נכון

יש מכוניות היברדיות בהן יש תיבת הילוכים רגילה והמנוע החשמלי מחובר במקביל אליה, אבל בהיברידיות של טויוטה, פורד ושברולט המנוע החשמלי משמש במערכת פלנטרית כחלק חיוני בתיבת ההילוכים. ללא הסוללה הרכב לא יכול לנוע אפילו מטר. באקורד ובקלריטי של הונדהמנוע הבנזין יכול להתחבר ישירות לגלגלים רק במהיריות גבוהות ומהירות נמוכה רק המנוע החשמלי מניע את הרכב, אז גם הן תלויות לחלוטין בסוללה.
 
למעלה