לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
3719337,193 עוקבים אודות עסקים

פורום מכוניות

שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007
הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:
 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.
דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.
* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש
דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו
* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.
* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).
* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)
* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו
* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)
* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.
* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)
* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.
* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.
* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.
***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:
* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)
* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין
* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה
* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)
* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)

הנהלת הפורום:

אודות הפורום מכוניות

שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007
הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:
 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.
דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.
* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש
דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו
* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.
* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).
* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)
* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו
* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)
* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.
* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)
* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.
* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.
* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.
***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:
* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)
* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין
* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה
* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)
* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)
x
הודעה מהנהלת הפורום
גולשים חדשים? אנא קראו את חוקי הפורום ("אודות הפורום והנהלתו" פה מעל)
גולשים חדשים מתבקשים לקרוא את הודעת המנהל על מנת לוודא כי הם מכירים את נהלי הגלישה בפורום
המשך >>

לצפיה ב-'למי שתהה /תהתה לגבי צריכת דלק קיה ריו'
למי שתהה /תהתה לגבי צריכת דלק קיה ריו
02/08/2018 | 23:23
20
125
ממדידה שעשיתי- הריו החדשה עושה בנהיגה רגועה בכביש מהיר / בין עירוני- כמעט 17  ק"מ לליטר וזה אחרי נסיעה לא מאד ארוכה כך שאולי אפילו יותר.. מי יודע.
אז בסופשים או בערבים זה נתון בהחלט נחמד.. 
 
בעיר זה אחרת כמובן.  עוד לא נסעתי מספיק כדי לדעת. עד כה היה לי משולב כ 13 .התחושה שלי שברמזורים ובתוך העיר היא קצת זללנית.ויחד עם זאת, זה לא דיזל ולא גיר רציף
 
 
 
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'נראה שננעלת על עניין הגיר הרציף'
נראה שננעלת על עניין הגיר הרציף
02/08/2018 | 23:46
19
76
הוא לא ערובה לצריכת דלק נמוכה. יש לו יתרון פוטנציאלי בתחום, אבל לא תמיד הפוטנציאל ממומש. סובארו אימפרזה דור קודם, למשל, לא הצטיינה בתחום צריכת הדלק למרות תיבה רציפה. הקורולה גם היא לא אלופת צריכת הדלק בתחום המשפחתי.
מכוניות >>
לצפיה ב-'בסופר מיני שנהגתי עליהן עם הרציף'
בסופר מיני שנהגתי עליהן עם הרציף
02/08/2018 | 23:55
18
79
בהחלט יש הבדל..סוויפט, היגניס, יאריס , שברולט ספארק, גאז אם אני זוכרת נכון גם כן רציפה. יתכן ויש עוד סיבות כמו המשקל הנמוך של חלקן ויש עוד רכבים שזה לא הועיל אבל המטרה של הרציף היא בראש ובראשונה לטפל בנושא הזה ושל זיהום האוויר .תקן אותי אם אני טועה בעניין המטרה של הגיר הזה
 
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'את טועה לגבי מטרת הגיר'
את טועה לגבי מטרת הגיר
03/08/2018 | 08:43
17
70
שימי לב שהוא פופולרי כמעט בלעדית במכוניות יפניות, בעוד שגם האירופאים דוחפים חזק מאוד את עניין הפחתת המזהמים וצריכת הדלק. אז למה הם לא משתמשים בתיבות רציפות?
תיבה רציפה מתאימה יותר לסגנון נהיגה מסוים, שאופייני יותר ליפן, ופחות יעילה ומתאימה בסגנון ותוואי הנסיעה באירופה. מבחינת יעילות וצריכת דלק.
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'אז מהי מטרת הגיר? '
אז מהי מטרת הגיר?
03/08/2018 | 12:10
16
63
 מכוניות יפניות יש לא מעט גם באירופה .... לידיעתך. .
 
ולא בכל היפניות יש רציף. ויש מכוניות שיש גיר רציף ולא תרגיש בו כמעט. 
גיר רציף לפחות על פי החברות השונות שהייתי אצלם ולפי הכתוב בא מסיבות שמניתי. אשמח לקישור למה שאתה טוען שהיא הסיבה שלא ברור מהי.
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'נתתי לך תרגיל היגיון פשוט - אם לתיבה רציפה יש יתרון משמעותי '
נתתי לך תרגיל היגיון פשוט - אם לתיבה רציפה יש יתרון משמעותי
03/08/2018 | 13:02
15
65
בצריכת דלק, איך זה שכמעט ולא משתמשים בו באירופה, אזור בו יש תשומת לב ציבורית אדירה לנושא החיסכון בדלק? למה באירופה פוגשים בעיקר תיבות רובוטיות מסוגים שונים או פלנטריות?
באנגלית אומרים "מילים הן זולות", ומילים בעלוני/אתרי שיווק זולות במיוחד.
הסיבה העיקרית לחיבה שיש ליפנים לתיבה רציפה הוא שהיא מתאימה יותר לנסיעה פלגמטית ופקוקה כמו שנפוצה ביפן, ועבור מי שאינם חובבי נהיגה (והיפנים לא נחשבים לאומה של חובבי נהיגה). בתנאים כאלו היא מספקת התנהלות חלקה ונינוחה מאוד.
אבל גם האירופאים (או יותר נכון חברות הרכב האירופאיות) היו מוכנים לוותר על תחושת החיבור הישירה יותר שנותנות תיבות הילוכים עם גלגלי שיניים אם זה היה נותן להם שיפור משמעותי בצריכת הדלק. וב"משמעותי" אני מדבר גם על 5% (את תופתעי לגלות כמה משאבים חברות רכב מוכנות להשקיע כדי לקבל חסכון בסדר גודל כזה בצריכת הדלק). העובדה שהם לא עברו כולם לתיבות רציפות היא ההוכחה הכי טובה שיש לכך שהיתרון, לא כזה גדול - אם בכלל.
מכוניות >>
לצפיה ב-'כל אחד מוצא את הדרך שלו לצמצם זיהום אוויר וצריכת דלק'
כל אחד מוצא את הדרך שלו לצמצם זיהום אוויר וצריכת דלק
03/08/2018 | 14:26
14
16
לצפיה ב-'אם לגיר רציף היה יתרון של '
אם לגיר רציף היה יתרון של
03/08/2018 | 17:30
13
59
ממש - היית רואה מעבר גורף לטכנולוגיה הזו, ולא רק באזור אחד.
ככה זה עובד בהנדסה. אלא אם מול היתרון עומדים חסרונות משמעותיים שדורשים פשרה מוגזמת.
מכוניות >>
לצפיה ב-'לא מדויק. יש יתרון קטן לגיר רציף יחסית לגיר פלנטרי 6 הילוכים'
לא מדויק. יש יתרון קטן לגיר רציף יחסית לגיר פלנטרי 6 הילוכים
03/08/2018 | 20:27
9
96
לא מדויק. יש יתרון קטן לגיר רציף יחסית לגיר פלנטרי 6 הילוכים
 
לפי אתר ממשלתי אמריקאי , החסכון בדלק יחסית לגיר פלנטרי של 4 הילוכים הוא:
2% לגיר פלנטרי 6 הילוכים
3%-4% לגיר פלנטרי 8 הילוכים
3%-4% לגיר רציף, יותר במצבי עצור \ סע ופחות בשיוט בכביש מהיר
3%-4% לגיר אוטומטי מצמד כפול  Dual clutch transmissions
 
לרכב משפחתי בארץ נניח שלתיבה הפלנטרית יש 6 הילוכים, ומכאן שגיר רציף  חסכוני יותר בעוד 1% - 2%.
 
ברכבי סופר מיני יש פחות מאשר 6 הילוכים בתיבה פלנטרית, ולכן בהשוואה התיבה הרציפה חסכונית בהפרש גדול יותר.
 
גם אצל יצרני רכב קימים שיקולים שהם לא תמיד שכלתנים. ההיסטוריה שלהם מראה שגם כאשר טכנולוגיה טובה יותר אומצה ע"י רוב יצרני הרכב, המעבר ארך שנים לא מעטות שבמהלכם  ניתן היה להגיד שהטכנולוגיה לא באמת טובה כי עובדה שלא כל היצרנים עברו לטכנולוגיה החדשה. לדוגמא- המעבר מהנעה אחורית להנעה קדמית, המעבר מגל זיזים תחתון לגל זיזים עליון.
 
הנטיה היא להניח שכעבור זמן, כשנצילות ואורך החיים של התיבה ישתפרו עוד, היצרנים יעברו לתיבה הפשוטה יותר שפוטנציאלית זולה יותר ליצור- התיבה הרציפה.
 
מענין שבגיר האוטומטי שבטויוטה אוריס 2019 , בתחילת הנסיעה המהלך הראשון הוא ישיר (כמו בגיר ידני) ורק אח"כ  נכנס לפעולה הגיר הרציף. היתרון לפי היצרן:

Having a launch gear facilitates improved transmission efficiency in lower gear ratios where belt efficiency is typically poor
Another benefit of the launch gear is a reduced input load. This enables the size of both belt and pulley components to be reduced
 
 
 
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'שמת לב שלא באמת סתרת שום דבר ממה שאמרתי, נכון? '
שמת לב שלא באמת סתרת שום דבר ממה שאמרתי, נכון?
03/08/2018 | 21:58
8
38
הבדל של 1% הוא לא יתרון חד-משמעי, גם לא יתרון של 2% - זה פער קטן מספיק כדי שהתוצאה הסופית תהיה תלויה בתכנון הספציפי - משמע יכול להיות גיר פלנטרי 6 הילוכים שיעיל יותר מגיר רציף (ויכול גם להיות מצב שיש הבדל של 3% או 4% לטובת הרציף).וזה עוד לפני שנגענו בהערה לגבי זה שהיתרון הוא בעיקר ב"מצבי עצור סע" (שזה בדיוק מה שהצגתי כסיבה לכך שהתיבה הזו פופולרית ביפן). תיכף נחזור להערה הזו.
הבדל כזה הוא גם בטח לא משהו שמבדיל בין רכב חסכוני לרכב לא חסכוני - ולהזכירך, זה מה שהתחיל את הדיון (ההערה שהרכב שלה לא חסכוני כמו רכב עם תיבה רציפה. כאילו שסוג התיבה הוא הפרמטר העיקרי).
בנוסף - באוטו הספציפי שלה יש תיבה פלנטרית עם שישה הילוכים. למען האמת, יש מעט מאוד רכבי סופרמיני בארץ כיום עם תיבת ארבעה הילוכים (אני מצליח לחשוב כרגע רק על יונדאי I20, וגם זה עומד להשתנות לפי השמועות).
 
אני אשמח ללינק לגבי מה שכתבת לגבי היאריס, נשמע מסקרן. אני לא מצליח להבין איך המנגנון הזה עובד - האם יש חיבור ישיר כלשהו שעוקף את התיבה הרציפה, כך שהכח לא יעבור דרך הרצועה? גם לא ברור לי איך מסתדרת האמירה בציטוט שהבאת, לגבי "יעילות נמוכה של התיבה הרציפה ביחסי העברה נמוכים" עם האמירה לפני כן על זה שהתיבה הזו יעילה בעיקר במצבי עצור-סע (שבהם, מטבע הדברים, מבלים הרבה ביחס העברה נמוך).
בקיצור, אשמח ללינק למקור כדי לקרוא את כל ההסבר.
מכוניות >>
לצפיה ב-'הגבתי לטענתך הלא מדויקת ש "אם לגיר רציף היה יתרון של ממש - '
הגבתי לטענתך הלא מדויקת ש "אם לגיר רציף היה יתרון של ממש -
05/08/2018 | 01:43
7
26

הבדל של 1% עד 2% בצריכת הדלק לטובת הגיר הרציף הוא כן יתרון חד משמעי. האם ההבדל הזה משמעותי מספיק כדי שיצרני הרכב יעברו מגירסאות אחרות של גיר אוטומטי לגיר הרציף? לא בטוח. כמו בכל שינוי, יתכנו שיקולים נוספים, למשל אורך חיים של הגיר.
 
כתבת "גם לא יתרון של 2% - זה פער קטן מספיק כדי שהתוצאה הסופית תהיה תלויה בתכנון הספציפי ".
האם יש לך סימוכין לכך?
 
המקור לפערים האלה הוא אתר ממשלתי אמריקאי, שעד להוכחה אחרת נחשב בעניני כאתר אמין שמשקף נכון את המצב.
(ככתוב קודם
https://www.fueleconomy.gov/feg/tech_transmission.shtml#collapse-cvt )
האם בעתיד סוגי הגיר האוטומטי השונים ישתפרו ופערי צריכת הדלק ביניהם ישתנו? יכול להיות, אבל הפערים הנוכחים הם ככתוב באתר האמריקאי.
 
כתבת "הבדל כזה הוא גם בטח לא משהו שמבדיל בין רכב חסכוני לרכב לא חסכוני - ולהזכירך, זה מה שהתחיל את הדיון ".
הגבתי לטענתך הלא מדויקת  ש "אם לגיר רציף היה יתרון של ממש - היית רואה מעבר גורף לטכנולוגיה הזו" ולא להתחלת הדיון.
 
להלן שוב הקישור לגבי הגיר האוטומטי של אוריס 2019:
https://newsroom.toyota.co.jp/en/toyota/21904446.html
 
כתבת: "איך מסתדרת האמירה בציטוט שהבאת, לגבי "יעילות נמוכה של התיבה הרציפה ביחסי העברה נמוכים" עם האמירה לפני כן על זה שהתיבה הזו יעילה בעיקר במצבי עצור-סע (שבהם, מטבע הדברים, מבלים הרבה ביחס העברה נמוך)"
מסכים איתך שזה מוזר, ובמיוחד ש 2 המקורות הם אתרים רצינים.
 
בחיפוש מצאתי מאמר  https://www.nap.edu/read/21744/chapter/7
שטוען כי:
Driveline losses, which include the transmission, differential, and final drive gear, consume 5 to 6 percent of the energy input to the vehicle. Transmission losses alone consume approximately 4 percent of the energy. Since engine losses are approximately 70 percent
 
יתכן שהכוונה היא שביחס העברה נמוך היעילות של הגיר הרציף עצמו היא פחות טובה, אבל הגיר הרציף מאפשר למנוע לפעול בטווח יעיל יותר כך שההפסד של חלק מה 4% של הגיר קטן ביחס לשיפור הגדול בהפסדי המנוע שהם 70%.
מכוניות >>
לצפיה ב-'לא סתם התנסחתי כמו'
לא סתם התנסחתי כמו
05/08/2018 | 06:40
6
28
שהתנסחתי, וכתבתי "יתרון של ממש" ולא רק "יתרון". שיפור של אחוז עד שניים, ורק במתאר נסיעה מסוים, הוא לא "יתרון של ממש". שמעתי טענות לחסכון דומה בדלק עם המעבר לתאורת לד במקום להט, למשל. על תריסים לסגירת הגריל (כדי לאפשר חימום מהיר יותר של המנוע) שמעתי טענה לחסכון של 3-4 אחוז בצריכת הדלק בתנאים מסוימים  (כנראה במזג אוויר קר, במתאר עירוני). שמעתי טענות על חסכון של כ-4% גם עם המעבר למשאבת מים חשמלית ומעגל קירור מפוצל. על הגה כח חשמלי טוענים שהוא חוסך עד 5% בצריכת הדלק במתארים מסוימים. מערכת עצור סע אמורה, לפי הטענות, לחסוך כשבעה אחוז מצריכת הדלק בעיר.
מערכות עצור סע הפכו לחובה. הגאים חשמליים הם כמעט סטנדרט. השאר נפוצים אבל רחוקים מלהיות הכלל. למה? התשובה נמצאת בהגדרה לחסכון משמעותי".
לגבי האוריס - אנסה להתעמק בהמשך.
מכוניות >>
לצפיה ב-' יתרון של 1% או 2% הוא יתרון חשוב, שממש לא קל להשיג אותו'
יתרון של 1% או 2% הוא יתרון חשוב, שממש לא קל להשיג אותו
05/08/2018 | 22:10
5
24

יתרון של 1% או 2% הוא יתרון חשוב, שממש לא קל להשיג אותו. ההתקדמות בטכנולוגיה בד"כ באה מצירוף של גורמים שכל אחד מהם מפיק עוד טיפה, כמו במקרה זה.
 
יתכן שמקור הטענות לחסכון בדלק במקרים שהבאת (הגה חשמלי, עצור סע וכו') אינו אוביקטיבי או אולי עיתונאי שמשתמש בנתונים לא בדוקים. לעומת זאת, הטענה לחסכון של עוד 1% או 2% היא של אתר אינטרנט ממשלתי אמריקאי שאמור להיות אמין.
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'אמור היא מילה יפה. אומרים שיש נהר בסין בשם הזה...'
אמור היא מילה יפה. אומרים שיש נהר בסין בשם הזה...
05/08/2018 | 22:30
4
43
ברגע שהאתר הזה מכליל על טכנולוגיה שלמה, המשמעות היא שאלו מספרי אצבע, הערכה גסה, ולא יותר. אין דין תיבת ששת ההילוכים של מאזדה3 כדין תיבת ששת ההילוכים של סילברדו. אין דין תיבה רציפה "קלאסית" כדין תיבה רציפה עם חלוקה ליחסי העברה קבועים מראש. ומה לגבי תיבה רציפה עם שרשרת חוליות במקום רצועה?
וכאשר למספרי האצבע הללו עוד מוסיפים סייג לגבי "במתארי נהיגה מסוימים", המשמעות היא שבחיים האמיתיים ההבדל כנראה אפילו קטן יותר.
אבל גם במקרה הדרמטי ביותר, הבדל של 2% - זה לא מה שהופך רכב ל"חסכוני", וזה לא משהו שיוצר הבדל משמעותי מבחינת הצרכן. וזה ההקשר הנכון למושג "משמעותי" בדיון הזה, שהתחיל כזכור ב"התחושה שלי שברמזורים ובתוך העיר היא קצת זללנית.ויחד עם זאת, זה לא דיזל ולא גיר רציף" (אני מקווה שאתה מסכים איתי שתיבה רציפה לא יכולה לעמוד ברמה אחת עם דיזל בדיון על חיסכון).  
ולעניין שיעורי החסכון הנטענים לגבי רכיבים אחרים, אני מפנה אותך שוב למבחן התוצאה - הגאים חשמליים הפכו לסטנדרט דה-פקטו, למרות שהם פחות מהנים/מתקשרים וכו'. תיבות רציפות - לא. וזה למרות שהן זולות יותר ליצור וקטנות יותר. לא גורם לך לתהות למה?
מכוניות >>
לצפיה ב-'מבחן התוצאה פועל במעבר לרכיב עם יתרונות רבים וחסרונות זניחים'
מבחן התוצאה פועל במעבר לרכיב עם יתרונות רבים וחסרונות זניחים
<< ההודעה הנוכחית
07/08/2018 | 10:44
3
36
לגיר הרציף יש יתרונות אמיתים שבינתיים הם לא גדולים (שיפור בצריכת הדלק, כנראה עלות היצור) ויש לו גם חסרונות לא קטנים:
-ראינו שטויוטה משפרת ע"י הוספת הילוך ראשון שנכנס לפעולה קודם ורק אחריו הגיר הרציף.
-הונדה – בשונה מיצרני רכב אחרים, הגיר הרציף פועל דרך ממיר מומנט.
http://www.topgear.com/india/honda/review-honda-city-i-vtec-cvt/itemid-51
- אאודי הפסיקה שימוש בגיר רציף לאחר יותר מ 10 שנים של שימוש בו, זאת בסמיכות זמנים מחשידה לאחר שביה"מש בארה"ב הורה לאאודי לפצות בעלי רכבים על תקלות בגיר הרציף
- (ברמת שמועה) יש יותר תקלות בגיר רציף מאשר בגיר פלנטרי.
 
אחוז השיפור בצריכת הדלק בגלל הגיר הרציף הוא קטן, אבל אבל היצרן מתאמץ כדי להשיג שיפורים קטנים כאלה, כפי שרואים בטבלה שבקובץ המצורף, בה רשומים שיפורים אפשרים  בגיר ותרומתם באחוזים לשיפור צריכת הדלק.
 
מקור הטבלה הוא בסימוכין לאתר הממשלתי האמריקאי שקודם ציטטתי ( אמנם Prepublication copy) בשם :
 
Cost, Effectiveness and Deployment of Fuel Economy –Technologies for Light-Duty Vehicles
Prepublication copy
/www.autonews.com/assets/PDF/CA100105618.PDF
Page 312
 
עוד מידע מענין ממקור זה:
Page 303
 CVTs have had higher losses than automatic transmissions.  Some estimates  have indicated that CVT efficiencies may be approximately 89 percent, whereas an automatic  transmission could range from 90 to 96 percent, depending on the extent of the high efficiency gearbox  technologies incorporated.  Similar to automatic transmissions, CVTs can benefit from a reduction in  losses.  Major power losses occur with the hydraulic pump and the belt, in approximately equal  proportions.  Pump losses have already been reduced in CVTs with marginal control of the hydraulic  pressure that provides adequate clamping pressure for the pulleys while still having adequate reserve  pressure required for rapid downshifts.  Further reductions in pumping losses can be achieved with a  variable displacement hydraulic pump or a dual cavity pump. 
 
יתרון בולט של הגיר הרציף הוא שבכל מהירות ועומס של הרכב , המנוע פועל בסיבובי מנוע אופטימלים. עם התקדמות תכנון המנועים, יתכן שתחום סיבובי המנוע האופטימלים יתרחב ואז היתרון היחסי של הגיר הרציף יקטן.
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'אז הסכמנו על זה שמדובר בשיפור קטן (ואולי אפילו קטן מאוד '
אז הסכמנו על זה שמדובר בשיפור קטן (ואולי אפילו קטן מאוד
08/08/2018 | 17:39
2
10
במצבים מסוימים).
ובהודעה (המעניינת מאוד. כשמגיע פרגון אז מגיע) בעצם פירטת את מה שאמרתי כמה הודעות למעלה, שהנתונים שאותו משרד נתן הם "מספרי אצבע", והבדלי תכנון וביצוע בין תיבות הילוכים באותה טכנולוגיה יכולים להיות אחראים להבדל משמעותי ביעילות (כמו שנראה שטוענים הנתונים בטבלה שהבאת כאן - אבל היא חתוכה אז קשה להבין בדיוק).
לדוגמא - יש תיבות פלנטריות עם ממיר "חופשי" מאוד. אפשר להרגיש שכששמים גז, הסל"ד עולה מהר ורק אחרי זה מגיעה התאוצה, ובכל שינוי קל במצב הדוושה מחט הסל"ד עולה או יורדת למרות שהמהירות לא השתנתה. לעומת זאת יש תיבות פלנטריות שבהן ממיר המומנט בכלל נעול רוב הזמן, והתגובה לדוושת הגז ישירה כמו ברכב ידני. רק בלחיצה חזקה על הדוושה ממיר המומנט נפתח, וגם אז הוא פחות אלסטי.
וזה יכול להיות משמעותי מאוד לצריכת הדלק - בשברולט קפטיבה, למשל, הממיר ננעל רק ב-110 קמ"ש, ולכן שיוט ב-110 קמ"ש חסכוני יותר מאשר שיוט ב-100 קמ"ש (נבדק בעזרת מחשב הדרך, בשיוט של כמה ק"מ בכל מצב על כביש 6. לא בדיוק סטנדרטים מדעיים, אני יודע, ועדיין).
לסיכום:
-תיבת הילוכים משפיעה על צריכת הדלק.
-לתיבה רציפה יש יתרון פוטנציאל על תיבה פלנטרית שישה הילוכים, אבל מדובר באחוזים בודדים במקרה הטוב (וגם זה כנראה רק בתנאים מסוימים), ולכן אי אפשר לשים אותה על אותו "מדף" כמו מנוע דיזל.
- תיבה רציפה היא לא עירבון לרכב חסכוני. לא חסרות דוגמאות (ג'וק, אימפרזה דור קודם ועוד).
מכוניות >>
לצפיה ב-'השיפור בצריכת הדלק בגיר רציף הוא אכן קטן עד קטן מאוד, אבל עד'
השיפור בצריכת הדלק בגיר רציף הוא אכן קטן עד קטן מאוד, אבל עד
10/08/2018 | 14:32
1
9
ניתן לראות את הטבלה במלואה במקור, כפי שכתבתי:
מקור הטבלה הוא בסימוכין לאתר הממשלתי האמריקאי 
Cost, Effectiveness and Deployment of Fuel Economy –Technologies for Light-Duty Vehicles
Prepublication copy
/www.autonews.com/assets/PDF/CA100105618.PDF
Page 312
 
השיפור בצריכת הדלק בגיר רציף הוא אכן קטן עד קטן מאוד, אבל עדיין מובהק, כלומר נכון להגיד שרכב עם גיר רציף יהיה חסכוני יותר מאשר למשל רכב עם גיר פלנטרי 6 הילוכים, כמובן בתנאי שבשני המקרים  הרכב יתוכנן וייוצר כראוי.
 
ברור שהחסכוניות של דיזל גדולה בהרבה ושגיר רציף אינו ערובה לחסכוניות, אם התכנון או היצור לא כראוי.
 
ותודה על הפרגון
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'הטבלה הזו, כאמור, בעייתית כאשר מנסים לדון ברכב ספציפי משום '
הטבלה הזו, כאמור, בעייתית כאשר מנסים לדון ברכב ספציפי משום
10/08/2018 | 16:18
4
שהיא טבלת כללי אצבע. היא גם רק מדברת על הפוטנציאל של תיבה רציפה - הדרך למימוש ארוכה ולא תמיד פשוטה.
בכל מקרה, גם אם מתייחסים למספרים בטבלה כלשונם, מדובר בהבדל של אחוז עד שניים - בעוד שבדיזל מדברים על הבדל של 20%. אחוז או שניים הוא הפרש שאנשים לא שמים לב אליו בחיים האמיתיים - בניגוד להבדל בצריכת הדלק מול מנוע דיזל. וזו הנקודה שניסיתי להבהיר לפותחת השרשור - זה שלאוטו יש תיבה רציפה לא מבטיח שהוא יהיה חסכוני, ובטח ובטח זה לא משפיע בסדר גודל של מנוע דיזל, כמו שאפשר להבין מההודעה שלה.
מכוניות >>
לצפיה ב-'כמה דברים לגבי אם היה יתרון היו עוברים'
כמה דברים לגבי אם היה יתרון היו עוברים
03/08/2018 | 22:17
2
39
1. חווית הנהיגה כמו שאמרת מעט פחות חלקה ולחלק זה מפריע. בטח לפריקים של נהיגה (שכולם בסוף עומדים בישראל בפקק באיילון אבל חפיף). לכן לא כל המותגים רוצים לעבור לזה. זה יכול להסביר למה לא כולם עוברים.
2. דבר נוסף-  חלק שמו מנוע אחר יותר חסכני בסופר מיני. חלק מתמודדים בדרכים אחרות כשהמנוע לא הוחלף  למשל הקטנת משקל רכב והנושא הזה.
 
בקיצור, התשובה הזו ספציפית שלך לא מסבירה את הנושא
 
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'לנושא צריכת הדלק אין יעד קשיח, שהחברות יכולות לבחור איך '
לנושא צריכת הדלק אין יעד קשיח, שהחברות יכולות לבחור איך
03/08/2018 | 22:51
34
לעמוד בו. יש דרישה להיות כמה שיותר חסכוניים (יש תקן זיהום אוויר - זה עניין אחר). כך שזה לא או משקל קל או תיבה רציפה. או מנוע חסכוני או תיבה רציפה, אלא "גם וגם" - אם אפשר.
אם היה יתרון משמעותי - כזה שאשכרה משנה לאנשים כשהם מגיעים לתחנת הדלק (להבדל של אחוז, אפילו שניים, רוב האנשים בכלל לא ישימו לב), היו עוברים לתיבה הרציפה על אפם ועל חמתם של חובבי הנהיגה. כמו שעברו להגאים חשמליים בגלל חסכון בדלק ואפשרות קלה יותר לכייל אותם להתנהגות שונה בעיר ומחוץ לעיר (ובהמשך אפשרות לשלב בהם מערכות שמירת נתיב).
מכוניות >>
לצפיה ב-'היתרונות של גיר רציף הן לא כל כך בצריכת הדלק'
היתרונות של גיר רציף הן לא כל כך בצריכת הדלק
05/08/2018 | 06:54
41
כי מנועים מודרניים נהנים מגרף נצידות די שטוח בטווח הסל"ד האפקטיבי.
 
לגירא רציף יש יתרונות אחרים שהם זול יותר לייצור, העברה חלקה לחלוטין של הילוכים (אינסוף יחסי העברה ולכן המעבר חלק) והגודל הפיזי. כל המנועים היותר חסכוניים לא קשורים כי גם במנוע החסכוני וגם במנוע האלכוהוליסט הגיר יתן את אותו אחוז שיפור או הרעה.
 
שימי לב שבנתונים שהובאו מדובר על 1-2% שזה אומר שבמקום 15 קמ"ל תקבלי 14.85. לא משהו מורגש בכלל ושמתקזז בקלות בהפרשי התנועה בדרך.
 
בכל מקרה יחידת כוח היא מערכת שלמה שיש לה כניסה שהיא דלק ויציאה שהיא גלגלים. כל מה שביניהם הוא מכלול שצריך להתייחס אליו כאל מכלול אחד כי יש חשיבות גדולה הרבה יותר לסימביוזה בין המרכיבים מאשר לכל רכבי בנפרד.
מכוניות >>

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ