שלומות! שאלה לגבי "או דומה" בהשכרת רכב

שלומות! שאלה לגבי "או דומה" בהשכרת רכב

הזמנתי לשבוע הבא ברומא רכב מסוג מרצדס ויטו עם 7 מקומות ישיבה.
אנחנו 6 ורוצים לטייל ברכב מרווח שיכיל גם את המזוודות של כולם.
הויטו הוא המיניוואן היקר ביותר, כלומר שילמתי את המחיר המרבי,
אבל בחוזה ההשכרה כתוב "מרצדס ויטו או דומה", כשהדומה היחיד הוא פיאט דוקאטו, שעולה משמעותית פחות.
בחרתי בכוונה את הויטו כדי להרגיש כמו בפרייבט ולא כמו ברכב הסעות.

יש מצב שאגיע ויגידו לי שאין ויטו ואני אקבל את הדוקאטו ה"דומה"?
במצב כזה אני מקבל זיכוי או שאכלתי אותה עם ה"דומה" המשונמך?
 

ANZ1

New member
יש לך כמה טעויות

1. יש הרבה רכבים מקבילים שמתאימים להגדרות של "דומה" לפיגו, לפוולסווגן, פורד, רנו, קיה ואחרים יש מכוניות דומות בגודל ובקטגוריה.
2. למרצדס יש 2 חטיבות שונות, אחת זאת חטיבת יוקרה של מכוניות פרטיות,
והשניה זאת חטיבת מסחריות,
חטיבת המכוניות המסחריות מייצרת מכוניות רגילות, לא יוקרתיות, ברוב המקרים הדגמים של מרצדס משותפים לדגמים של רנו , ניסאן או פורד,
הם לא יותר יקרים ולא יותר יוקרתיים.

ואי אפשר לדעת איזה רכב תקבל, זה יכול להיות המרצדס או רכב אחר,
ושוב, לגבי היוקרתיות של הרכב זה קשור רק לרמת האבזור של הרכב המסוים ולא של המותג, כי הרכב הוא לא רכב יוקרה יותר מרכב של פיאט.
אבל אם הזמנת רכב בקטגוריה גבוהה, יש סיכוי טוב שהרכב יגיע מאובזר גבוהה גם אם לא של מרצדס.
אגב, אם מדובר על נסיעה בזמן שהוא לא השיא, אני הייתי עושה הפוך,
מזמין רכב מקטגוריה יותר זול, ומקווה שיעשו לי אפגרייד לרכב יותר שווה,
אבל ברגע שהזמנת את הרכב הכי יקר, אין למה לשדרג אותך, והנחות לא עושים להזמנות שנעשו כבר.
 
תודה. פשוט יצא לי כבר לנסוע בויטו כזה

וההרגשה היא יותר של פרייבט מאשר בדוקאטו שמרגיש... מסחרית.
הדוקאטו גם יותר גבוה ורחב, אז ירגיש פחות ידידותי לנהגים/נהגות שלנו שאינם מורגלים במסחריות,
אז מבחינתי זה יהיה בהחלט שינמוך לקבל דוקאטו, גם אם הוא מאובזר עד לגג,
כי כנראה שאהיה עליו הנהג היחיד במקום להתחלק עם עוד כמה נהגים.

בחברה בה הזמנתי (סיסילי קארס) אין היצע גדול של ואנים - רק ויטו ודוקאטו,
והויטו כאמור עולה אצלם יותר מהדוקאטו.

תודה על התגובה המהירה
 

enigo

New member
למיטב זיכרוני, הויטו, שמכונה

גם v קלאס, שייך מבחינת מרצדס לחטיבת הפרטיות שלה.
ואם אני לא טועה, הוא יושב על פלטפורמה של e קלאס (דור קודם), כך שיש הבדל בינו לבין שאר החברים בקטגוריה.
&nbsp
לפותח השרשור - לא יכולים לתת לך רכב מקטגוריה נמוכה יותר בלי הסכמתך (ובליווי זיכוי/הנחה/פיצוי). אם הדוקאטו מופיע במפורש בקטגוריה נמוכה יותר, אז אין לך מה לחשוש.
 

Cמן רשום

New member
ההגדרות שלהם לקטגוריה מאד נוחות (להם)

זה לא יכול להיות רכב שהם מסווגים בקטגוריה נמוכה יותר (הדוקאטו) אבל אתה עשוי לגלות שלדעתם פורד טורנאו (Tourneo) למשל מסווג כן באותה קטגוריה עם המרצדס. אולי גם סיטרואן ג'אמפי בגרסת הנוסעים, אולי פולקסוואגן קראוול ועוד דגמם שמן הסתם פחות אטרקטיביים לך מהמרצדס. אין שום דרך לדעת מראש. כל חברת השכרה עם ההחלטות שלה איזה דגמים נחשבים מבחינתה באותה קטגוריה.
 
תודה לכולם! (ותיקון טעות קטנה...)

הויטו שהזמנתי הוא 9 מקומות (ולא 7 כפי שכתבתי למעלה בטעות)
בכוונה כדי להימנע מקטגוריית ה-7 מקומות, שחלק מרכביה הם למעשה 5+2.
&nbsp
בקטגוריה הזו של People Carrier מופיעים בהיצע החברה רק ויטו ודוקאטו שעולה פחות.
אני מניח שקראוול או ג'אמפי בתצורת נוסעים יענו על הדרישות שלנו,
כי גם הם קומפקטיים יחסית לדוקאטו המגודל, ויהיו נוחים יותר לנהיגה לנהגים הפחות מנוסים שאיתנו.
&nbsp
תודה על המידע, וכבר שלחתי לחברה שאילתא בנושא.
 
עוד שלומות ועוד שאלה לגבי השכרת רכב...


זוג הורים ו3 ילדים בגיל תיכון, חטיבה ויסודי ל10 ימי רכב בארצם של אוכלי הצפרדעים...
התוכנית סולידית, מפריז לבריטני, נורמנדי, עמק הלואר, וחזור לפריז.
&nbsp
האפשרויות רכב מהקבוצה הבינונית כגון C4 מחירו סביב 1500 (ראיתי C4 והגודל כמו קיה ריו...
)
או רכב מהקבוצה הגדולה כגון vw פאסאט שמחירו סביב 2000 או מעט יותר.
&nbsp
לדעתי עדיף את קטגורית הגדולים יותר. הפער הוא כ50 שח ליום ועסקינם גם המזוודות...
&nbsp
עסקינן באירופה ועל כן ההזמנה היא לרכב גיר ידני ואין וודאות ה"אם בגורל יעלה" דיזל או בנזין.
האם מישהו חושב שעדיף suv על פני הקבוצה הגדולה? או הבינונית?
&nbsp
 

ANZ1

New member
תראה

מדובר על 5 נוסעים , לפחות נקבה אחת , 10 ימים.
1. קטגוריה קומפקטית כמו הסיטרואן קטנה מדי.
2. לגבי השאלה פאסאט או גיפון משפחתי.
לטיגואן יש נפח תא מטען יותר מכפול מאשר לפאסאט.
אם מדובר על עניני מטען גיפון יהיה הכי מתאים.
פאסאט יהיה יותר טוב בנהיגה.
 


למיטב זכרוני, הפאסאט יקר יותר מהטיגואן ושאר קבוצת הsuv הקטנים והבינוניים.
מסכים עימך שהפאסאט יהיה נעים ואיכותי יותר בנהיגה כולל בנהיגה חזקה וכולל בסיבובים מהירים...

נילך על הפאסאט. זאת תהיה חוויה לנהוג ברכב כזה ידני ומקווה שיתברר שדיזל...
בנוסף גם הבגאג' בפאסט אמור להיות ענק...

כלל ראשון בהנאת המשפחה, החרמת הסלולריים מידי בוקר אחרת הדור הצעיר לא מרים ראש
...
 

enigo

New member
לטיגואן תא מטען של 615 ל'

לפאסאט תא מטען בנפח 586 ל'. לא קרוב אפילו ל"יותר מכפול", אפילו אם ניקח בחשבון שטיגון מרוויחים עוד קצת נפח אם נפטרים מהמדף.
מה שכן, ההעמסה בטיגון אמורה להיות קלה יותר בזכות המפתח הרחב של תא המטען.
אבל יותר חשוב למשימה שהוגדרה הוא מבנה המושב המרכזי מאחור - בוואגים בדרך כלל הוא לא הכי נוח.
אישית הייתי מעדיף מיניוואן קומפקטי כמו c4 פיקסו (או איך שהם קוראים לו עכשיו), בזכות העובדה שבהם המושב האחורי באמת מיועד לשלושה, ולא לשניים + אומלל.
&nbsp
נ.ב - c4 גדולה משמעותית מריו, גם אם לא מספיק גדולה למטרת הטיול
 
אולי התכוון ליכולת ההעמסה שכוללת את הגג? או שכלל את הרכיב של

קלות ההעמסה ושעל כן הרושם הכללי שהנפח המעשי הנוח להעמסה הוא גדול פי 2... או סתם טעה... גם לו, לידען הגדול, מותר לטעות "פעם ב" , במיוחד שהמסקנה הסופית שלו מאד מדוייקת...

על כל פנים ממך למדנו כי הבגאג' כמעט אותו נפח. וכאמור ידעתי שהבגאג' בפאסאט גדול מאד כי החזקנו בולען דלק שכזה
בעברנו כי טוב


לגבי הc4... אני באמת חשבתי שהוא גדול יותר אבל בהליכת הערב עם אשתי ראינו כזה חונה והסברתי לה כי זה c4 ושקלתי לשכור את זה או דומה לו בצרפת והסברתי שזה קטגוריה יותר גדולה מהריו שלה שמקביל לc3 אבל היא לא השתכנעה ונשארה בעמדתה שזה אותו הגודל
וגם אני איבדתי את הביטחון, הלהט והחדות ...וזה התחיל להיראות לי "אותו הדרעק" או "אותה הטרנטה"... תבחר אתה...

בלי קשר שתידע לך שאני הגבר בבית. אני תמיד אומר את המילה האחרונה "כן אשתי"
 

enigo

New member
הבדיחה היא "כן מותק". אבל מראה עיניים הוא ממש לא דרך טובה

למדוד דברים, אלא אם הם עומדים צמודים אחד לשני. בדוק את המידות - בלי לזכור אותן בעל פה או להציץ בגוגל, אני מוכן להתערב שיש הבדל משמעותי.
 

ANZ1

New member
נפח הבאגז האמיתי של הטיגואן כפול מהפאסאט

וזאת עובדה,
(רק אחרי שבדקתי אמרתי את ה"כפול")
מה שהוא כתב זה שנפח המטען של הטיגואן עד גובה כיסוי המטען הוא המספר שהוא כתב.
אבל אין שום צורך להשתמש בו, אפשר לוותר אליו, ואפשר להטעין גם מעל אותו קו.

אבל הרכב הכי נכון להשכרה, זה הקטגוריה שמשפחות אירופאיות נוסעות בו, ולא רק בהשכרה, וזה סטיישן מקטגוריה D, או במילים אחרות פאסאט סטיישן,
שיש לו את יכולת הכביש של מכונית מנהלים, עם נפח מטען של רכב פנאי.
וזה נכון גם ביום יום,
סטיישנים הם צורת הרכב הכי נכון ומתאים לרוב האנשים (אם מתעלמים מהפוזה).
אין שום יתרון לסדאן על תצורת סטיישן.
 

enigo

New member
לא יודע איך אתה מודד, אבל אין עוד יותר מ-500 ליטרים בין המדף

לתקרה בטיגואן. וכנראה גם באף רכב אחר.
ואני חושב ששניכם מתמקדים בנושא הפחות חשוב - אפשר להסתדר בחופשה כזו גם עם תא מטען קטן יותר. אבל ילד אחד שיושב על מושב דק ולא נוח, בלי מקום לרגליים זה מתכון לצרות בכל נסיעה - וגם לפניה (כי יריבו תור מי לשבת באמצע הפעם).
במילים אחרות - המושב האחורי הרבה יותר חשוב מנפח תא המטען.
 
למה אנחנו מתמקדים לא נכון

גם הוא הסכים שעדיף הפאסאט ורק הציע לחפש פאסאט סטיישן...
ככה שעקרונית כולנו מסכימים למרות שיש ניואנסים בסיבה...

&nbsp
לשכור פאסאט סטיישן זה כרוך בתוספת כספית ואין לי כוונה לזה. שהחברה שלי ילמדו להביא מזוודה קטנה ולא לסחוב את כל הבית...
 

enigo

New member
מה זה "גם הוא" - מי עוד? כי אני לא אמרתי משהו כזה

אני אמרתי לשים לב למבנה המושב האחורי, כי זה הרבה יותר חשוב מנפח תא המטען שבו אתם מתמקדים.
 
חשבתי שזה ברור. המושב האחורי הרבה יותר מרווח

בפאסאט ודומיו לעומת suv בפרט שיש קטנים למשל אופל מוקה.
האם אתה לא רמזת למושב האחורי בפאסאט כאופציה הנוחה יותר?
 

enigo

New member
לא רמזתי כלום - אמרתי שצריך

לבדוק פרטנית, כי זה תלוי ברכב, ולא בקטגוריה. כלי הרכב של vag בדרך כלל סובלים מתעלת הינע גדולה ובליטה של יציאת מיזוג אחורה, ולכן הישיבה במרכז מאחור לא נוחה בהם (אבל הג'טה דווקא מציעה מושב אמצעי נוח).
מה שכן המלצתי זה לבחור במיניוואן קומפקטי לחמישה, אם הקטגוריה קיימת בחברת ההשכרה. ככה מקבלים גם תא מטען גדול ונוח להעמסה וגם מושב אמצעי נוח יחסית.
 
כלומר הפאסאט במושב האחורי האמצעי לא נוח?

אני צריך מושב אחורי נוח ל3
אתה אומר שדווקא הג'טה בסדר או שעדיף מיניואן קומפקטי (האם למשל c3 פיקסו?)
 
למעלה