תקלה בabs דיהטסו סיריון

מור13492

New member
תקלה בabs דיהטסו סיריון

לפני חודש שמעתי שריקה כשהרמתי את הרגל מהבלם וזה נעלם ואז לפני כמה ימים הרגשתי כאילו הדוושת בלם שלי רכה יותר ממה שהיא הייתה והיתי צריכה ללחוץ חזק יותר... הלכתי למוסך.. הוא עשה נסיעה קצרה ואז חיבר אותו למחשב והראה לי שיש לו בעיה במערכת abs(נראה לי בגלגלים האחוריים) הוא הסביר לי שבדרך כלל זה מגיע ביחד עם בעיה ביחידה המרכזית. הוא השיג יחידה מרכזית משופצת ואני אמורה לקחת אותו לטיפול מחר... אם זה רק היחידה המרכזית הוא אמר שהוא יקח לי 600 כולל עבודה ואם זה גם הabs(לפי מה שהוא אומר רוב הסיכויים) אז הכל יעלה לי 2000 כולל העבודה שלו... עכשיו אני כבר לא מרגישה משו שונה בבלמים אבל הבנתי שזה עניין בטיחותי... האם הבעיה שהוא מצא הגיונית והאם המחיר הוגן?
 

חן 1111

Active member
לא נראה לי כל כך הגיוני.

אם היתה בעיה חשמלית במחשב, היתה נדלקת נורית אזהרה (כתומה, בצורת רכב על שני קווים עקומים).
אם הבעיה היא מכנית או הידראולית, הוא לא היה מזהה את זה במחשב.
האם את יודעת איזו בעיה הוא זיהה?
אני גם לא מאמין כשמספרים לי שבמקרה יש בעיה בשני חלקים ביחד, והפיתרון הוא להחליף את שניהם. לדעתי אם הכל תקין כרגע, אל תעשי כלום. מקסימום תבקשי ממכונאי (אחר) לבדוק אם הבלמים תקינים וה-ABS פועל.
דוושה רכה יכולה להיות בגלל אוויר במערכת, ואפשר לסדר את זה בקלות ובזול.
לא צריך להילחץ. זה אמנם בטיחותי, אבל לא קריטי (בטח לא בקיץ). בגלל זה נורת האזהרה היא כתומה ולא אדומה.
 

מור13492

New member
חיבור למחשב

היי תודה על התשובה המהירה... הוא חיבר אל הרכב למחשב והיה רשום אבנורמל על הגלגלים האחוריים
 

חן 1111

Active member
זה לא אומר הרבה. צריך להיות קוד תקלה ותיאור

ולפי זה צריך להמשיך באבחון. המחשב רק נותן כיוון כללי.
ושוב, אם זו תקלה משמעותית אז צריכה להידלק נורת התראה בלוח המחוונים.
בכל אופן, אני לא מאמין לסיפורים שתקלה אחת נגרמת בגלל שני חלקים ולכן צריך להחליף את שניהם. אבחון נכון צריך להוביל בדיוק לחלק הפגום, ורק את זה צריך לתקן.
לא הבנתי גם איזה חלקים הוא מתכוון להחליף. מה זה יחידה מרכזית, ומה זה ABS.
במערכת ה-ABS יש יחידה הידראולית ויש מחשב, ולפעמים הם משולבים ליחידה אחת, ולא נראה לי ששם הבעיה.
 
למעלה