בית משפט עליון - אל תגעו בטלפון, בשום מצב...

© DrorZi

New member
בית משפט עליון - אל תגעו בטלפון, בשום מצב...

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001232791
לא הבנתי עד הסוף אם הפסיקה היא על דוח שקיבל נהג רכב שעמד באור אדום או בנסיעה.
לא קראתי את פסק הדין, רק את הכתבה, אם אני מבין נכון העליון פחות או יותר אמר שכל עוד הרכב מונע אין שום אפשרות לגעת בטלפון (ובטח שלא להשתמש בו)
מה שהופך אפילו את מי שלוחץ על "מסלולים" בוייז, ברמזור אדום, בעמידה לגמרי, לעברין.
יש גבול, אני נגד כל שימוש בנסיעה אבל עד כדי שאי אפשר לחייג לאיש קשר אם הרכב עומד באדום ברמזור?! ואוו הלכנו רחוק לדעתי.
 
אני חושב שדובר על נהיגה

הפסק דין בעקבות טמבל אחד שעירער על הרשעה שלו
וקיבל את מה שמגיע לו .
החוק אומר 2 ידיים על ההגה מכאן לקח השופט את פסיקתו הצודקת .
בווייז תתעסק טרם הנהיגה או תעצור בצד , כך אני עושה כאשר אני מתעסק עם
ה GPS .
סוף סוף מלחמה כנגד הזומבים של הסמארטפון .
 

רפי לין

New member
שימוש בטלפון ברמזור אדום

כמעט בכל עמידה ברמזור אדום, יהיה איזה נהג שלא זז בהידלק האור הירוק,
כי הוא שקוע בשימוש בטלפון ומעכב את העומדים אחריו ובהרבה מקרים עד כדי
התקעות לעוד מחזור של רמזור אדום.
כך שנראה לי שמוצדק שאסור יהיה להשתמש בטלפון גם באור אדום.
דרך אגב, לדעתי רכב מונע אינה קביעה נכונה (אם יש כזאת) כי ברכבי "עצור וסע"
(STOP & START) המנוע כבה בעמידה ברמזור.
בברכה - רפי לין
www.musach.co.il
 

motidov

New member
לפי מה שהבנתי

יש הבדל בין לאחוז- להחזיק, לבין לגעת.
אם הטלפון מקובע על ידי מחזיק-זרוע, מותר לגעת במסך כדי לענות לשיחות וכדומה,כמו שנוגעים במולטימדיה הקבועה לצורך שיחות למשל.
לקחת את הטלפון ביד ולהחזיק אותו, אסור
 

selalerer

New member
זה גם מה שאני הבנתי - מותר להשתמש אם הוא מקובע

 

WarDog

New member
מענין אם מישהו באמת קרא את ההגדרה בתקנות ל"טלפון"

28(2)(ב)
"טלפון" - מכשיר המיועד לתקשורת אשר קיימים בו לחצנים לחיוג.
&nbsp
באיזה טלפון של היום ("סמארטפון") יש "לחצנים לחויג" ולא מסך מגע?
 

selalerer

New member
אני לא חושב שבית המשפט יסכים איתך

בית משפט גם נותן משקל לכוונת המחוקק
 

חן 1111

Active member
זו התפלפלות סמנטית מיותרת

אם תגיד את זה במשפט רק תרגיז את השופט.
ההגדרה הזו נקבעה כדי להחריג מכשירי קשר, שבהם מחזיקים מיקרופון ולוחצים על לחצן אחד כדי לדבר, וזה מותר.
 
הנה 2 הסנט שלי לסוגיה

שלום
אין בעיה לשחק בטלפון בחניה, גם אם המנוע מונע. רמזור, תמרור עצור ונסיעה אינם נחשבים כחניה. בחניה גם אין חובה לחגור חגורת בטיחות. ובצומת, אין רשות להסיר אותן. כך שכל הסיפור של נהגים מתעסקים בטלפון ברמזור: אסור ופסול!
לגבי החזקת המכשיר. מעולם לא החזיקו אנשים מכשיר טלפון ביד, אם לא הייתה כוונה לעשות בו שימוש. לכן, אין על השוטר (מה זה?) או השופט, להוכיח מה היה השימוש במכשיר במהלך הנהיגה. זהו משחק ילדים מטופש, שבית המשפט בחר שלא לקחת בו חלק:
החזקתי אבל לא סימסתי, התכוונתי לעצור בצד, אבל השוטר תפס אותי רגע לפני,
עמדתי לחבר אותו לטעינה וכל תירוץ ילדים אחר.
נמצא המכשיר ביד הנהג בזמן נהיגה (כולל עמידה ברמזור, שזו נהיגה בעיני החוק לכל דבר) - כאילו עשיתה בו שימוש - וזה אסור.
לכל מי שלא יכול בלי לשחק בטלפון: לקרוא הודעות, לשלוח הודעות, לשחק וכו', שלא ינהג. ומי שנוהג, שלא ישתמש בטלפון.
 
אני יכול להשתמש בווייז ולהחזיק בטלפון .

לא אני לא ! לי יש GPS או ברוסית זה יותר טוב , נביגטור.
אני עוצר בצד בכדי להכניס בו נתונים .
 
אסור להחזיק בטלפון לצורך ניווט (נביגטור ברוסית
)

שלום
החוק דורש מתקן שיחזיק בטלפון.
אתה עומד בצד להכניס נתונים מפני ש-Waze חש בתנועה ולא מאפשר לעשות זאת בנסיעה.
אצלי ברכב, לא ניתן לתפעל את המולטימדיה דרך המסך מגע אם הרכב בתנועה, רק מהגלגל / סטיק שליטה או מלחצנים בהגה או בפקודה קולית. העובדה שרוב המכוניות המשפחתיות והקטנות יותר מאפשרות זאת, ואין אלטרנטיבה - היא מפגע בטיחותי חמור. לדעתי יגיע היום שמשרד התחבורה יגלה זאת וכניס איסור ברישוי רכב שמאפשר להתעסק במסך בזמן נסיעה ויחייב התקן פיקוד "חכם".
אבל משרד התחבורה איטי. לקח להם 40 שנה להפסיק עם המדבקה הזוהרת של 3M מאחור, וראו את קו הרכבת החדש לירושלים. אז חכו בסבלנות...לדעתי היועמ"ש יזיז את עצמו קודם עם תיקי 1-עד מליון של רה"מ ומשפחתו.
 
מה יש להם כנגד המדבקה מחזירת האור של 3M?

סוף סוף בקו הרכבת לירושלים הם שמים רכבת חשמלית עם חשמל מהרשת.
בגלל זה מאזדה שמו ג'וי סטיק למולטימדיה , ליד ידית ההילוכים .
 
מדבקה 3M

שלום
הסיבה היחידה שכל רכב חדש חוייב במבחן הרישוי לפני מסירה, להגיע עם המדבקה (שתיים) מאחור, זה בגלל קומבינה שבין היבואן עם פקיד בכיר במשרד הרישוי, ע"מ להגדיל את הכנסותיו. אחת המדינות היחידות בעולם אם לא היחידה לעשות זאת!
כל כך נחמד להוציא רכב חדש עם מדבקה עקומה שהודבקה ע"י פועל שלא אכפת לו. גם לא הייתה כל אפשרות בלי, ובמבחני הרישוי, אם דהתה או התקלפה, הנהג חוייב לרכוש ולשים חדש!
סוף סוף בקו הרכבת...נדבר כאשר הסוף יגיע והרכבת תתחיל לפעול. בינתיים זה נדחה ונדחה. מדברים כבר על וועדת חקירה על המחדל. לדחיה הזו יש תג מחיר של מליארדי שקלים.
ג'וי סטיק למולטימדיה: לא רק למזדה. לכל הגרמניות וגם ליפניות היוקרתיות (בלקסוס זה פד מגע, כמו בלאפטופ). זה מגיע במרצדס, BMW, אודי וכו'.
הם היו גם הראשונות להכניס BT כסטנדרט בכל הרכבים בגלל הבטיחות.
שלא לדבר על פתרונות מולטימדיה "עלובות" ברוב רכבי הליסינג, כמו קורולה, פלואנס, פוקוס ועוד.
 

Cמן רשום

New member
ממילא זה משהו הולך ונעלם

רוב המכוניות שמוכרים כיום מאפשרות שליטה על הטלפון דרך המולטימדיה של הרכב. עוד לא השתכנעתי שזה יותר בטיחותי אבל אפשר להניח שבקרוב ייצאו מהמחזור בכלל המכוניות בלי שליטה על הטלפון.
 
כל התעסקות עם המולטימדיה או עם המיזוג

היא לא בטיחותית הגדילו לעשות מאזדה ושמו ג'וי סטיק למולטימדיה
כך שאין צורך להסיר מבט מהכביש אלא מעט מאוד .
 
מיזוג במאזדה אינו נשלט מהמולטימדיה

שלום
מצד שני יש בקרת אקלים, והממשק מאוד ידידותי עם 3 כפתורים עגולים, ש-2 מהם במצב AUTO תמידי, ורק מכוונים את הטמפ'. לפי הנוחיות.
בכלל, ככל שיש יותר מצבי AUTO למערכות עזר, כך יש לנהג פחות התעסקות בהם ויותר תשומת לב לנהיגה:
אורות
מגבים
מזוג
בקרת שיוט
הילוכים
 
אתה שוגה, בקרת אקלים מצריכה התעסקות גדולה יותר

מאשר הבקרה הרגילה , בבקרה הרגילה אתה יודע על מה לשים, שם את זה מיד וזהוא , תכלס אתה מתעסק רק עם עצמת הזרימה .
ברכב שלי עם בקרת אקלים בכדי לעבור מפתח יציאת אויר אחד לשני צריך כמה לחיצות על הכפתורים , היה לי את אותו הרכב ללא בקרת אקלים, היה מצריך הרבה פחות התעסקות .
גם האוטומט הוא לא הכי יעיל , כי הצרכים משתנים ,
אני למשל אוהב שהרכב מתחמם קודם כל למעלהבהתחלת נסיעה, בנעליים לא קר לי , אבל האוטומט מתוכנן לתת חום מלמטה קודם. רק בנסיעה יותר ארוכה אני רוצה את החימום מלמטה .
דווקא ההתעסקות עם המיזוג היא יותר בעייתית לנהיגה מאשר המולטימדיה .
היא יותר נמוכה והמבט חייב להיות ממוקד בה ,
 
לא שוגה. מי שייצר את הרכב שלך ומי שקנה אותו שוגה...

שלום
ראה תמונה מצורפת.
במאזדה המימוש הוא ע"י 3 כפתורים עגולים ובכ"א לחצן.
כפתור ימני ואמצעי על AUTO. בשמאלי מכוונים את הטמפ'.
ורוב הזמן, זה לשים את הטמפ' הרצויה. כשחם או בשמש מורידים, בערב או כשקריר מעלים קצת.
בקירור האויר מגיע נטו מפתחי האיוורור העליונים. בחמום: מעורב עם למטה.
מלבד בהפשרת חלון קדמי, לא נגעתי בכפתור השמאלי.
האמצעי, עובד נפלא ב-AUTO. בידני יש לו כ-10 מצבים.
הכפתורים רכים וקלים לסיבוב. הכל אלקטרוני.

 
בתמונה שהבאת זו בקרה רגילה היא אכן מצריכה פחות התעסקות .

הנה בקרת אקלים של BMW של מאזדה פחות מתוסבכת .

 

WarDog

New member
מה בדיוק מסובך פה?

כפתור ל"AUTO" שהוא נפרד מהכל(לא תפעיל בטעות),
שליטה על טמפ' (לחצן מעלה מטה במקום בורר סיבובי)- מחולק ל2 אזורים (בקרה מפוצלת)
שליטה על עוצמת זרם האויר (שוב לחצן מעלה מטה במקום בורר סיבובי).
וכמה כפתורים נפרדים לשליטה על כיון יציאת האויר.
&nbsp
ממש לא "מתוסבך" פשוט פחות נוח.
&nbsp
פעם הבא צלם את הבקרת אקלים ולא את מחשב הדרך.
 
למעלה