מנצל"ש - טר"ש לפמי פרימיום
ידידה שרכבה מבוטח בכלל ביטוח מנויה דרכם לשירותי הדרך של פמי פרימיום. באחד הימים אני פוגש אותה במגרש החניה של המרכז המסחרי עם מכסה מנוע מורם. הלכה לעשות קניות וכשחזרה הרכב לא מניע.
עצרתי לעזור, כמובן, למרות שאמרה לי שהזמינה שירותי דרך והבטיחו שיגיע "עוד מעט".
אבל מכיוון ש"עוד מעט" הוא עניין גמיש מאוד אצל נותני שירות בארץ, שלפתי כבלים ותוך שתי דקות הרכב שלה היה כבר מונע.
בעודנו עומדים ליד הרכב ודנים מה כדאי לה לעשות עכשיו (לקחת ממני בוסטר הנעה ולגשת מחר לנקודת שירות להחליף מצבר, או להחנות את הרכב ליד נקודת השירות כבר הלילה) מגיע רכב הטכנאי של פמי.
היא התנצלה בנימוס והסבירה שהנעתי לה כבר את הרכב ולכן לא תזדקק לשירותיו (לה היא זכאית בחינם, כמובן) - וכאן התחיל קטע הזוי לחלוטין.
הבחור נזף בי על זה שהנעתי לה את הרכב "כי איך זה בדיוק עוזר לה, המצבר עדיין גמור ומחר היא תיתקע עם הרכב" (אבחנה שניתנה כמובן מבלי שבדק את המצבר - לא מפתיע, כי כמעט תמיד שירותי הדרך טוענים שחייבים להחליף מצבר).
עניתי לו שזה בסדר, היא תיגש שיבדקו לה את המצבר ואם צריך - היא תחליף.
הוא הרים את הטון בעוד דרגה אחת "יופי, אז תשלח אותה למוסך סיטרואן ויגבו ממנה 800 או 900 שקלים על מצבר!"
הבטחתי לו שזה בסדר, אני מכיר גם מקומות עם מחירים נמוכים יותר, ושאלתי אותו כמה עולה אצלו מצבר. לזה הוא כבר לא טרח לענות אלא הפטיר איזו קללה ונסע משם. שתי דקות אחרי זה הוא צלצל אל הידידה והתחיל לצעוק עליה שהיא חוצפנית. אחרי חמש דקות צלצל גם המוקד והודיע לה שבגלל שהיא לא השתמשה בשירותי טכנאי הדרך, היא מאבדת את הזכות להזעיק שירות דרכים במשך חודש! משמע לא מדובר בבעיית משמעת נקודתית של טכנאי חצוף (וכנראה מאוכזב מזה שהוא לא הצליח לגזור קופון על אדם בשעת צרה), אלא משהו מערכתי שמקבל גיבוי מהמוקד. אגב, בשביל הקטע בדקתי את הפוליסה של כלל ושל פמי - ואין שום אזכור ל"ענישה" שכזו במקרה שהזעקת שירות דרכים ובסוף לא נזקקת לשירותיו...
בקיצור - שירות מתחת לכל ביקורת וסטנדרט מוכר בתחום השירות, עם יחס גס ותוקפני וסנקציות מונפצות כ"עונש" ללקוח שלא הניב את הרווח שתכננו. לא יודע מה אתכם - אבל אני עומד לוודא בכל ביטוח רכב שאעשה מהיום והלאה שנותן השירות הוא לא פמי (על פי חוק חברת הביטוח חייבת להציע לפחות שתי חלופות לספק שירותי הדרך).