זליגת חשמל חריפה מהמצבר...

ami3371

New member
זליגת חשמל חריפה מהמצבר...

ברשותי רנו קליאו 2005 אטומאט.
מצבר 55 אמפר...
כבר כמה חודשים שאני חווה מצבר מת בבואי להתניע אחרי סופ"ש בו הרכב לא זז...
נאמר לי שהדבר מצביע על זליגת חשמל...
בתחילה החלפתי מצבר, לאחר שבמוסך אמרו שהוא שבק את חייו... אחר כך כשנגשתי למוסך אחר, גבה 350 ש"ח על חיישן מסויים, שלטענתו היה מקור התקלה.
בפועל, עדיין לא נפתרה הבעיה! ואין עם מי לדבר...
ברצוני לגלות אני בעצמי את מקור המעגל או החיווט התקול ברכב. ולא להקיז סכומים נוספים למצולות...
אני מודע לכך שאצטרך להצטייד ב'רב מודד' בכדי לגלות את מקור הבעיה.
בכל אופן רציתי מעט הסבר על דרכי הפעולה ואופן הבדיקה על מנת שאצליח לעלות על מקור הבעיה...
אשמח לתאור הפעולות אותם אצטרך לבצע...
תודה רבה מאוד מראש...
נ.ב. אשמח להמלצה על מכשיר רב מודד 'מסויים' כמובן, לא צעצוע. אך גם לא את הקצה השני שבסקאלת המקצוענות... משהו איכותי במחיר שפוי לאדם סטנדרטי...
 
האם יש אזעקה?

או קודנית או שתיהן, אם יש, אז, מעל ל90% שזה הculprit.
קודם תעיף את הקשקושים האלה ואז רק אם הבעייה תיוותר (והיא לא) אז תרכוש רב מודד (שזה מכשיר שיכול לשמש כאמפרמטר, וולטמטר ומד התנגדות).
 
לך למי שהתקין את זה, שיוציא את זה

וכל בעיותיך הללו יחלפו...
היבואן יודע מי התקין כי מן הסתם זה הותקן עי היבואן (או מי מטעמו) עת הרכב היה חדש.
&nbsp
או לך לכל חשמלאי רכב מיומן, אבל הכי טוב שהמתקין של היבואן. כי הוא התקין ויודע בדיוק איך להסיר בקלילות בלי להזיק...


היבואן ידע גם מי התקין עבורו ב2005 ויפנה אותך אליו. אם כבר לא קיים אז יפנה למתקין המקומי החדש שלו והוא יוכל לסייע לך.
 

WarDog

New member
גם כל מתקין מורשה של המערכת יעשה את העבודה

לא חייבים דווקא את זה שעובד/עבד עם היבואן.
 
אבל הוא לא יודע איזה מערכת מותקנת אצלו ועל כן גם לא יודע מי

המתקין המורשה.
לכן שלחתי אותו ליבואן. היבואן ידע מצויין מה מותקן אצלו ויוכל לכוון אותו בהתאם.
 

enigo

New member
שניכם רצים קדימה מהר מדי. קודם שיבדקו שאכן יש זליגה.

אחרי זה שינסו לאתר את הזליגה - ואז שינתקו/יתקנו את מה שצריך.
כבר נתקלתי במקרה שבו תקלה במתג תאורה של תא הכפפות היתה מקור הבעיה, כי הנורה הקטנה בתא הכפפות נשארה דולקת כל הזמן.
בעיקרון, יש לרכב גם צריכת חשמל "טבעית" במנוחה. נדמה לי שעד 70 מיליאמפר נחשב נורמלי.
 
רב מודד אתה יכול לקנות ב 50 -100 ש"ח

לצורך שלך זה מספיק .
יותר שימושי לרכב זו נורה שנדלקת כאשר יש מתח
מחברים אותה לגוף הרכב או למינוס של המצבר ובודקים עם הצד השני היכן יש מתח .
כנראה גם הלכת לבעלי מקצוע לא מתאימים , אולי כדאי לגשת לחשמלאי רכב
לדיאגנוסטיקה .
יתכן שהמצבר הראשון אכן הלך לעולמו .
 

ami3371

New member
תודה על התשובה

כיצד בודקים עם מנורה ועל איזה מנורה מדובר?
שנית האם צריך לנתק את הפלוס או המינוס במצבר?
ואם כן מההדבר הבא?
להניח צד אחד של הרב מודד על המצבר, והצד השני היכן, בתא הפיוזים לעבור נתיך נתיך,
או משהו אחר?
אשמח ליותר פירוט בנושא זה,
בשלב זה אני מעדיף ללמוד את הנושא לבד בטרם אסור לבקש עזרה נוספת בעניין מבעלי מוסכים.
&nbsp
ראוי לציין, שיש לי שיג ושיח ומושגים, איני בעל ידיים שמאליות...
למשל, טיפול 10,000 אני עושה בעצמי, כולל פילטר שמן, אויר, פלגים, ועוד...
בענייני החשמל הביתי אני מחבר ממטי"ם בלוח חשמל, ועוד רבות עניינים טכניים...
אך בחשמל רכב אני ירוק עדיין, הייתי מעוניין להרחיב את ידיעות הבסיס שלי בנושא על מנת להקל מעליי את העניין...
 
יש מקצועות בהם איתור תקלות ושגיאות

דורש מומחיות ונסיון מעבר לרגיל . מה שחשמלאי רכב מנוסה
יעשה בחמש דקות לך עלול לקחת שעות ארוכות .
הוא יודע מיד להיכן לגשת .
הרי הדיאגנוסטיקה לא תעלה הרבה . לאחריה תוכל אולי לתקן בעצמך.
זה שאתה מתעסק עם חשמל ביתי ( אסור לך לפי החוק ) או מחליף פלאגים לא קשור בכלל .
 

salachshabati

New member
יתכן שהאור בתא מטען נשאר דולק.

האם יש לך מטען לטלפון מחובר קבוע לשקע מצית?
 

ami3371

New member
האור בתא המטען כבוי... הוצאתי את הנורה מהמקום.

והבעיה עודנה גם כשהמצת ריק!
אפילו את הפנל של הרדיו אני מוציא...
 

salachshabati

New member
עליך להצטייד ברב מודד ולמדוד את מתח המצבר עם מנוע פועל

וכעשר דקות לאחר כיבוי המנוע. עקוב אחר מתח המצבר כאשר המנוע כבוי לאחר כשעה.
&nbsp
חזור לכאן עם התוצאות.
&nbsp
נ.ב
&nbsp
העלה את הטורים ועקוב אחר מתח המצבר.
 

ami3371

New member
תודה רבה אך אשמח להכוונה במכשיר המצ"ב

הנה הוא...
היכן אני מעמיד את חוגת המודד?

 

salachshabati

New member
בדיקה זו יותר פשוטה, לכן תתחיל איתה במצב של בדיקת מתח.

בדיקה זו תתן לנו אינדקציה על מצב המצבר ומערכת הטעינה.
 

חן 1111

Active member
אתה צריך רב מודד שיכול למדוד זרם.

רוב המכשירים הזולים עושים את זה.
אתה צריך להפעיל את המכשיר במצב מדידת זרם (A), לחבר את החוטים למכשיר בשקעים המתאימים, ואז לנתק את המינוס של המצבר ולחבר את המכשיר בין קוטב המינוס של המצבר לבין כבל המינוס של הרכב, כך שכל הזרם ברכב יזרום דרך המכשיר.
כמובן אל תפעיל צרכנים גדולים, כי זה ישרוף את המכשיר.
עכשיו כשהכל סגור וכל הצרכנים מנותקים, תבדוק על המכשיר אם יש זרם, ואז תתחיל להוציא את הפיוזים אחד אחד. אם הזרם ירד פתאום, המעגל שקשור לפיוז הזה הוא הבעייתי.
אפשר לפעמים לעשות את זה גם עם נורה. אתה צריך נורה חלשה, כדי שתדלוק בזרם נמוך, תנסה עם נורה של 3 וואט, משהו כזה. גם אותה אתה מחבר בין המצבר לכבל המינוס. אם היא דולקת, אפילו חלש, סימן שיש זליגת זרם.
 
למעלה