באתי לספר לכם על שיא גינס

חן 1111

Active member
כן. הוא צודק. פשוט יש יחס ישר בין המטען במצבר לבין כמות

האנרגיה, בג'אולים או בכל יחידה אחרת, שאפשר לקבל ממנו.
 
רגע רגע...

זה מעניין מה שאתה אומר. המכשיר שלך בודק ובתנאי זרם גבוה (כמו קצר) עוברים הרבה מטענים אבל מצבר תקין יודע עקב הכימייה התקינה בתוכו לשמור על ה-V בלי להפילו.
אחרת אם סתם היינו מחברים קבל ענק שנטען ע"י האלטרנטור, כמובן שאז תמיד מעבר המטענים היה מלווה בצניחה גם של הV.

עכשיו, כתבת כי ההספק החבוי במצבר הוא v*i כלומר בשלב הבדיקה במכשיר שלך
הזרם I גדול מאד. הV נשאר נניח קבוע ונניח שהבדיקה אורכת רק שנייה בודדה אז האנרגיה שמיוצרת ע"י המצבר היא המכפלה הזאת. האם האנרגיה הזאת הופכת לחום במכשיר הבדיקה שלך או גם לאנרגיה שמזיזה המחוג ?


דבר אחרון שרציתי לשאול:
מה ההסבר שלך, מדוע בספר של אופנוע הייטקי כסוזוקי וי סטרום מלא חיישנים וכד' לא מכירים את המכשיר הזה "שלך" שבאמת נשמע לאוזניי שיטה נהדרת. א. הספר של האופנוע מ2002 האם אז עדיין לא פותח המכשיר דנן?
ב. או, שאם פוטנציאל המצבר עולה בטעינה (איטית נניח 1A ל6שעות)מעל ל12.5V ונשאר ככה לאחר 30 דק', אז זה אולי אומר שהכימייה בתוכו תקינה והרי הכימיה היא זו שדואגת שלמרות הפריקה המהירה ע"י הקיצור המדמה זרם התנעה גבוה, שלמרות זאת, המתח יישאר בכל זאת סביב 12V...ובכל מקרה שלא תהיה צניחה משמעותית אל מתחת לנניח 10V ואולי הכי חשוב זה שאחרי ההתנעה הv יטפס מיידית חזרה לערך הנורמלי סביב 12v וזה קורה גם ללא האלטרנטור אלא רק בזכות הכימייה קרי ריכוז האלקטרוליטים והפלטות התקינות באנודה ובקטודה...
 

חן 1111

Active member
כן. מצבר תקין יודע לספק זרם התנעה בלי שהמתח יפול יותר מדי

המכשיר הוא למעשה פשוט מד מתח, בתוספת מעגל שמכיל נגד בעל התנגדות נמוכה. כשלוחצים על לחצן הבדיקה הוא סוגר את המעגל, מאפשר מעבר זרם גבוה, ומודד את המתח. לפי נפילת המתח המחוג מראה אם המצבר תקין או לא.
לא יודע על איזה ספר אתה מדבר. ייתכן שזה מיועד לבעל הכלי, שאין לו מכשירי בדיקה, וזו בדיקה ראשונית כדי לוודא תקינות בסיסית.
 
שלי החזיק 6 וחצי שנים


בסוזוקי ויסטרום 1000 המצבר המקורי היה של חברה יפנית בשם Furukawa.
אני לא הרכבתי אזעקה למרות שהביטוח דרש כי... לא היה לי ביטוח

ייתכן שהעדר האזעקה תרמה לאריכות ימי המצבר...כשנגמר החלפתי למצבר שנרכש בארה"ב לפי המספר הקטלוגי של סוזוקי... פתחתי את האריזה ובמקום פורוקאווה מצאתי Yuasa.
אלה מצברי MF אבל בפעם הראשונה יש לשפעל. עשיתי את זה אצלי בבית. דהיינו פתחתי סט קווי של בקבוקי אלקטרוליט ומילאתי תאים וסגרתי/אטמתי אותם לפי ההוראות. מכסה האלקטרוליט הופך להיות מכסה המצבר.
ללמדנו כי במצברים, המספר הקטלוגי של היצרן לא מנבא שיהיה מדובר במצבר זהה באזורים שונים בעולם. אולי זהה בתכונותיו אבל היצרן שונה.
את הפורוקאווה בסיום חייו ניסיתי להחיות ע"י מים מזוקקים אבל זה היה כמו כוסות רוח למת. בדיעבד אחרי שהתקנתי את היואסה הבנתי שלא היה לי האלקטרוליט המתאים. ניתן אולי לרכוש אלקטרוליט מתאים במעבדות לכימיה... סכ"ה חומצות לא יקרות...
 
בפיקנטו 1.0 משנת 2012 המצבר עדיין מקורי

אני לא בודק אלא פשוט נוסע

מניע ונוסע זו הבדיקה של החיים
. לבד מזה שאני נהנה לטפל ברכב אז אם אתקע זה יהיה כיף...
מן הסתם יהיה שלב שאחפש חנייה בטופוגרפיה ליד ירידות...
 
למעלה