אני שמח לראות שיש לך לפחות מודעות עצמית...
ותחליט - החור היה ליד הגלגל הקדמי או מתחת לדלת? אלו שני חלקים שונים, עם תפקיד שונה ברכב מבחינת נשיאת עומס.
ורכב מתוכנן כך שיוכל להתמודד עם מעטפת ביצועים מסוימת, ומשאירים קצת מרווחי ביטחון. יכול בהחלט להיות מצב בו המשתמש רחוק מאוד מקצה המעטפת ביום יום, ולכן הפגיעה בחוזק לא מגיעה לנקודת שבר. גם המאזדה6 שנבחנה במבחן הריסוק שהבאתי הרי לא "קרסה" - אבל במקרה תאונה הגנה על הנוסעים והנהג הרבה פחות טוב ממה שהיתה אמורה להגן.
ולפעמים לא צריך תאונה, אלא סתם שימוש שקרוב יותר לקצה מעטפת הביצועים המתוכננת. יצא לי פעם לראות טנדר שהשלדה שלו נשברה לשניים באמצע נסיעה. בבחינה מדוקדקת התברר שאחת מקורות השלדה נשברה כבר מזמן, אבל מכיוון שהבעלים לא היה מעמיס את הרכב במטען כבד, הרכב לא "קרס" והמשיך לנסוע, כנראה חודשים או יותר. רק כשבמקרה הוא נדרש להוביל מטען כבד, והרכב עבר על בור - הקורה השניה נכנעה לעומס והשלדה נשברה לשתיים, ורק גל ההינע החזיק את החלק הקדמי מחובר לאחורי...
ההסבר הזה כמובן לא מיועד לך - הסיכוי שתבין אותו קלוש, וגם אם תבין, לא תצליח להודות בפני עצמך בטעות - הוא מיועד לאחרים שקוראים או יקראו את השרשור הזה, וירצו להבין מה המשמעות של פגיעה משמעותית בחוזק המבני של רכב.