באתי לספר לכם על שיא גינס

באתי לספר לכם על שיא גינס

ביום שישי האחרון החלפתי מצבר מקורי בסוזוקי אלטו בן 8 שנים.
עלה לכביש באפריל 2010. הוחלף לאחר בדיקה שהראתה שיש צורך בהחלפה ולא כי נתקעתי. לא יודעת כמה עוד הוא היה סוחב...

אה איזה שיא!
 

© DrorZi

New member
באופן מוזר כל שיאי המצברים שהכרתי היו שייכים ל BMW

וכן אחד מהם היה מצבר בן 8 שנים אולי אפילו 9
זה באמת מפתיע להחליף מצבר ופתאום להבין ש"רגע, זה המצבר המקורי מתקופת הפלמ"ח!"
 

salachshabati

New member
תוכלי לפרט בבקשה פרופיל נסיעות. עירוני, בין עירוני, יום

לילה.
 
משולב

גרה במבשרת עובדת בירושלים אז אופי הנסיעות משולב
הרכב עשה עד כה 56 אלף ק"מ
מרבית הנסיעות ביום בשעות שיא
כולל נסיעות קצרות של כיבוי מנוע והנעה מחדש בשל איסוף ילדים ממסגרות
 
ייתכן שהיה סוחב עוד כשנה

יש לך רכב גיר רגיל קל משקל ככה שתמיד תוכלי להניע בדחיפה כשהמצבר מתחיל להחלש...
&nbsp
אני מניח שיש כאלה שהיו אומרים לך להחליף גם כשהמצבר היה בן 4...מה שנקרא עודף יושר או עודף מקצועיות...
&nbsp
למה החלטת לבדוק המצבר? האם בטיפול שגרתי במוסך בדקו ? פעם אחרי שנתיים עם הרכב אמרו לי שצריך להחליף רפידות ברקס. בסוף אחרי כשנה נוספת החלפתי לבד וגיליתי שרק כ50% נשחק...
 
אני כל שנה מבקשת שיבדקו במסגרת הטיפול

ראיתי במו עיני שהיה רשום במכשיר שמתחבר למצבר שצריך להחליף סוללה.
נאמר לי ש2 תאים שרופים מתוך 10 ואין לדעת מתי אתקע. אז העדפתי להחליף לא במוסך שם רצו אלף שח אלא במקום אחר יצא 440.
 
זה מוסך שאני סומכת עליו

הוא הראה לי את המחירון וגם קבלה של (פראייר) שקנה אצלו מצבר באותו היום באלף שח.
ידוע לכל שהמחירים במוסכים למצברים צמיגים וכדומה הם מופקעים.
הלכתי לאוטו דיפו ליד ושילמתי 440 שח. לא ניסו לעבוד עלי אלה המחירים שלהם ולא הייתי לבד אלא עם בעלי אך הידע שלי ברכבים עולה על שלו בזכות הפורום הזה ואני אוהבת לדאוג לעניינים שלי במקרה זה הרכב שמשמש אותי.

אגב שאלתי כמה תאים יש במצבר כשאמר 2 שרופים אז השיב מתוך 10. בכל מצבר יש 6 תאים אין שונות ביניהם?
 

salachshabati

New member
כמה דברים:

אני שילמתי על מצבר עם שם טוב 485 שקלים אצל המוסך הקבוע שלי. ללא חיוב של עבודה
&nbsp
(הגעתי במיוחד).
&nbsp
ברכב שלך יש מצבר של 12 וולט הכולל 6 תאים נקודה.
אם היו 2 תאים "שרופים" מתח המצבר היה יורד ל 8 וולט ( כל תא הוא 2 וולט בערך ) ולא היית מצליחה להתניע בכלל.
&nbsp
חוזר ביתר תוקף על המלצתי שתעזבי את המוסך הנ"ל.
&nbsp
דרך אגב, אפילו ניידת חילוץ גובה כ 650 שקל על מצבר ולא אלף שקל כמו המוסך הקבוע שלך.
 
הרשה לי לחלוק עליך

לא עוזבים מוסך בגלל מצבר. לא בשביל זה נועד המוסך.
עוזבים מוסך אם המחירים על העבודה והחלקים מופקעים, אם המוסך לא עושה את העבודה שלו כמו שצריך.
על "עבודה צדדית" שלא שילמתי עליה ולכן אני לא מרגישה מרומה, לא מוצאת לנכון לעזוב.
אני חושבת שעצם זה שאני מגיעה למוסך, מדברים איתי בגובה העיניים מתייחסים יפה למה שיש לי להגיד ומסבירים מה שאני מבקשת, בשביל זה שווה להשאר במוסך.
&nbsp
ראיתי במו עיני שהמכשיר שמתחבר למצבר מראה שצריך להחליף סוללה. גם באוטו דיפו לפני שהחליפו את הסוללה חיברו מכשיר דומה. אז הוא לא עבד עלי גם אם הנפיץ תשובה. אני לא יודעת אם המכשיר מראה כמה תאים שרופים והוא סתם הנפיץ לי או שהוא לא ידע. הוא לא עושה את הטיפול עצמו אז זה לא מטריד אותי במיוחד.
&nbsp
בכל מקרה סביר להניח שלטיפול הבא לא אגיע עם הרכב כי אני מתכננת להחליף אותו בשנה הקרובה ואז אגש למוסך מורשה של הרכב הבא שאקנה במקומו.
 
בכל התנעה

(לא בכל טיפול) את בעצם בודקת את המצבר שלך כך שאני לא רואה טעם בבדיקה של המוסך. אצל הרבה מוסכניקים נהוג להיתקע, להתנגש בקירות ועוד זוועות. פסיכולוגיה במיטבה שעובדת.
 
לא עובדים עלי סיפורי אלף

לילה ולילה.
הוא אמר את האמת שהוא לא יודע מתי המצבר יפסיק להניע ואני לא מצפה שידע כי הוא לא יודע את העתיד. גם אמר את מה שידוע לי שאפשר להניע בירידה בידני.
מכיוון שעברו 8 שנים על המצבר ולי אישית לא בא להתקע נראה לי סביר בהתחשב בותק המצבר וזה שיש תאים שרופים להחליף אותו ולא לחכות ליום שבו הרכב לא יניע בתזמון גרוע.
 

חן 1111

Active member
לא מדויק. קודם כל ברכב תקין הפעלת המתנע קצרה מאוד.

ואם יום אחד תידרש הפעלה ממושכת, המצבר לא יעמוד בזה. בשביל זה קיים מכשיר הבדיקה.
חוץ מזה בשיטה שלך חייבים להיתקע פעם. ואם המכשיר מראה שהמצבר גמור, סימן שאין לו עוד הרבה אז שווה לחסוך על זה.
 
לפי מה שאני זוכר מהאופנוע

אם הבטרייה חלשה יש להטעין, ולאחר מכן להמתין 30 דק ולבדוק שוב את המתח. אפילו ממליצים לחזור על התהליך פעמיים ורק אז להחליף...
המוסך שלה לא ביצע התהליך הזה אלא "חתך" על סמך הבדיקה הראשונית.
לבד מזה אני מניח שגם בסוזוקי שלה המצבר המקורי היה MF. איך בדקו כל תא ותא?
&nbsp
ואולי הם בדקו בשיטה שונה ולא סתם את מתח המצבר?
 

חן 1111

Active member
לא בודקים מתח, אלא את נפילת המתח בזמן התנעה

ליתר דיוק במצב של צריכת זרם גבוהה שמדמה התנעה. לפעמים במצבר חלש טעון המתח יכול להיות תקין, אבל עדיין הוא לא יוכל לספק זרם להתנעה.
לא בדקו כל תא. אני מניח שהיה 10 וולט במקום 12 אז אמרו לה ששני תאים מתו מתוך 12
 
10 וולט במקום 12 ?

זה מצבר שיצליח להניע?
סכ"ה היא דיווחה שלא היו כל בעיות עם המצבר...
&nbsp
א. אני מניח שהרכב שלה מנוע קטן סטרטר קטן לא צורך הרבה חשמל... כנראה לא נוסעת הרבה... "יכלה לסחוב" עוד שנה. המכשיר אולי בודק בסטנדרט של מצבר גדול המיועד לרכב גדול נפח שכל בוכנה היא גדולה וכבדה יותר...

ב. מעניין מה שאתה מדווח שבודקים... סוג של קצר למצבר ויכולתו לשמור על מיתחו למרות הקצר לזמן קצר... השיטה עם המכשיר לא הוזכרה בספר של האופנוע. שם אמרו לטעון במשך 6 שע בזרם 1A ואז לחכות 30 דק ולבדוק המתח. כנראה שמצבר לא טוב נטען אבל מאבד טעינתו במהלך ההמתנה של ה30 דק. השיטה שלך לא תידע להבדיל בין מצבר שהגיע ריק כי האלטרנטור היה דפוק לבין מצבר זקן שלא ניתן להחיות, לא?
האם יש נוסחה לאנרגיה של מצבר שהיא זרם כפול מתח, לא? אז במכשיר הבדיקה שתיארת יהיה זרם גבוה כפול מתח קבוע נניח 12.5 וזה יתן ערך יחסית גבוה של אנרגיה שחבורה במצבר, לא?
&nbsp
 

חן 1111

Active member
לא. זו נפילת המתח בזמן הבדיקה

וכמובן אני לא יודע מה הבדיקה הראתה. אני רק מנסה לתרגם את מה שאמרו לה במוסך.
א. ברכב קטן עם סטרטר קטן יש גם מצבר קטן. למכשיר צריך להיות בורר כדי להתאים את הבדיקה לסוגי המצברים השונים.
ב. זו הבדיקה הכי נכונה, ואתה צודק שלפני הבדיקה צריך לטעון את המצבר. למעשה כשמחברים את המכשיר, ולפני שלוחצים על כפתור הבדיקה, הוא מראה את המתח וזה מראה אם המצבר טעון. אם לא, אז צריך לטעון אותו אחרת הבדיקה מטעה.
יכול להיות מצב שבו מתח המצבר תקין, אבל הוא לא יוכל לספק זרם התנעה תקין, שזה מה שחשוב.
זרם כפול מתח זה פשוט הספק (וולט כפול אמפר = וואט) והוא יחסי לזרם כי המתח הנומינלי נתון. לפעמים נתוני היצרן לצרכנים ברכב הם בוואטים, אבל לא בעיה לחשב מזה את הזרם. כלומר גם ההספק זה נתון רגעי ולא אומר כמה אנרגיה יש במצבר.
האנרגיה במצבר נמדדת באמפר-שעות, כלומר מכפלת זרם בזמן.
 

salachshabati

New member
התבלבלת קצת בין אנרגיה למטען חשמלי.

אנרגיה נמדדת בג`אולים. 1 ג`אול שווה 1 וואט בשנייה.
&nbsp
לכן לדוגמא במצבר של 12 וולט, 50 אמפר שעה, אגורה אנרגיה של 12 כפול 50 כפול 3600
&nbsp
ג`אולים.
 

חן 1111

Active member
נכון, עשיתי את זה כדי לפשט את ההדגמה

קודם כל, מטען מייצג את האנרגיה כי כמות המטען קובעת כמה אנרגיה תוכל לנצל.
שנית, הוצאתי מהמשוואה את המתח כי ברכב המתח הוא תמיד 12 וולט. כתבתי את זה.
אם זה היה חישוב של זרמים ברשת, עם מתחים שונים, הייתי חייב להתחשב גם במתח.
גם אתה קצת התבלבלת. וואט שווה לג'אול בשנייה. אז ג'אול שווה לוואט כפול שנייה, שזה בעצם וולט כפול אמפר כפול שנייה. אם נוריד את המתח, כי הוא תמיד זהה, אז אנחנו נשארים עם אמפר-שניות. תחלק ב-3600 ותקבל אמפר שעות. מ.ש.ל.
 
הוא צודק, לא? כי, בג'אולים זו המכפלה של 3 המספרים שרשם

אם לא נאה לך ג'אולים
אז תישאר עם הוולט*אמפר*שעה. זה נותן מספרים קטנים נוחים יותר
 
למעלה