לחץ אוויר ברכב.האם להקפיד בדיוק על הוראות יצרן או טיפה יותר?

boriska1

Member
לחץ אוויר ברכב.האם להקפיד בדיוק על הוראות יצרן או טיפה יותר?

למה אני שואל?מילאתי צמיגים בחמקן.הוראות היצרן 32 בעומס רגיל ועד ל36 בעומס גדול.אין לי אף פעם עומס גדול ברכב.אמרתי את זה לאיש שממלא את החנקן.הוא מילא בגבול העליון.אמר לי:"סמוך עלי...יש לי ניסיון...".מכירים "סמוך עלי"? לא אוהב את זה.היום אני מתכוון לעבור דרך הפנצ"ריה שבה התקנתי את הצמיגים ,למדוד בדיוק ולרוקן קצת.מה אומרים חכמי הפורום? יש לי צמיגי מישליין חדשים, אם זה משנה.
בתודה
ובשוליים.אני נוסע הרבה על במפרים.אני מרגיש עם המילוי החדש יותר קשיחות,דבר שהורס את מערכות ההגה וגם לא נעים
 

מנחם231

New member
כשאתה ממלא 36

הנסיעה "קשוחה".עדיף לרוקן. זה עדיף לנהיגה וגם לצמיג.
 

חן 1111

Active member
הכי טוב לפי הוראות היצרן.

אין שום סיבה למלא יותר. שים לב שהוראות היצרן מתייחסות לצמיגים קרים, ובנסיעה הצמיגים מתחממים. אז אם תמדוד מדויק מיד אחרי נסיעה, צריך להיות בערך 36 ולא 32.
 
אתה לא יכול להקפיד במדוייק על הוראות יצרן

ההגדרה של צמיג קר היא מעורפלת ממילא בלי ציון של טמפרטורה ספציפית.
 

WarDog

New member
לרוב "קר" זה 22-25 מעלות צלזיוס ("טמפ' חדר").

אבל צדקת בזה שבספר הרכב אין אזכור לטמפ' בזמן הבדיקה.
 

חן 1111

Active member
לא. קר לפי הגדרת היצרנים זה כשהרכב אחרי חניה ממושכת

או נסע פחות ממייל אחד במהירות נמוכה.
אם תנפח ב-25 מעלות, ואחר כך טמפרטורת הסביבה תרד במידה משמעותית, גם לחץ האוויר בצמיגים יהיה נמוך מדי. זו בעיה שקיימת בארצות קרות מאוד כשהרכב חונה בחניה סגורה ומחוממת.
 
עשה לך בסדר גמור

ה36 זה לא רק ערך בעומס גבוה אלא יש לו ערך נוסף שלא הפנמת: זהו גם הערך הכחול.
ערך כחול הוא הערך שיש לו יתרונות וחסרונות.
היתרונות: 1. פחות בזבוז דלק 2. האטת הבלאי בצמיגים. 3. שיפור ההתנהגות הדינמית של הרכב (קרי הביצועים).
החיסרון: אם אתה נהג נבך, הרכב ירגיש לך פחות נוח קרי קופצני ו/או קשה.
 

boriska1

Member
כן פיקנטו.אלא שאחד מתפקידי הצמיגים לבלום חלק מתנודות הרכב

זאת בנוסף לבולמי הזעזועים.אני יוצא מהבית וכבר יש לי כעשרה במפרים.הולך לקחת את הנכד מהגן,עוד חמש עשרה.נכון שמחוץ לעיר,ואני עושה כ400 ק"מ בשבוע זה אחלה.להחליף משולשים ותפוחים בהגה עולה הרבה יותר מהרכב שלי.וזה אחלה רכב,יונדאי סונטה,עומדת כיום על 190000 ק"מ ומתכוון להגיע ל250 אלף ואז נראה.

הנכד שלי גם אוהב את הצמיגים.הוא אוהב את הקפיצות על במפרים.מבקש ממני לתת רייס לפני הבמפר.אבל הוא עוד מעט בן שנתיים ויצטרך ללמוד להתפשר.
 
הפער בין ה36-32. לא [!] הוא מה שיגרום לך לנזק היקר

ב"משולשים, תפוחים וכו'" בגלל הבמפים [לבמפרים אין כל קשר לזה] אצלך בהביטאט המוטורית
אגב צריך להוסיף 32-36-40 [כי בצמיג חם הלחץ הכחול אצלך הוא 40]

קרא שוב את מה שרשמתי לך לפני כן על היתרונות והחסרונות. זה מה שיצרן הרכב שלך קבע והוא לא סייג זאת למקרי סביבה נטולת במפים.
מה שמדאיג אותך הופך להיות בעל משמעות מוטורית רק בלחצים גבוהים יותר מה 36-40.

לגבי אופן נהיגה בסביבה עם במפים, זאת סוגייה חשובה אבל עיקר המשמעות של הנזקים המטרידים אותך עלולים להיות קשורים בעיקר לאופן נהיגתך ולא לפער המטריד אותך בין 32 ל36
במילים אחרות: אתה חושד בכשרים.
 

boriska1

Member
תודה פיקנטו.מה אני צריך לעשות כדי להקטין נזק מבמפרים?אני

מטפל במוסך קטן.המכונאי סיפר לי,כי מאז התרבו במפרים בעירינו,יש לו הרבה עבודה על מערכות הגה למיניהם.
איך נוהגים בסביבה מרובת במפרים?
 
צריך להפריד בין נזק לבמפרים לבין נזק מהבמפים.

זה לא אותו הנזק וזה נובע בראש ובראשונה מהתוספת של האות "ר" שמשנה המשמעות.
תחסוך נזק משמעותי (טמבונים) אם תמנע מכל מכה/מגע/לחץ עליהם.
&nbsp
לגבי הבמפים התשובה סבוכה:
תקטין נזק לרכב בעת עלייה על במפים אם:
1. תיסע לאט, כמה שיותר...
2. תאיץ בנקודת העלייה על הבמפ וככה תפתח את הבולם לקראת הטיפוס על הבמפ. זה נראה סותר את 1 אבל זה סותר רק חלקית אם בכלל.
&nbsp
בהמשך יש דברים שיעילים ושימושיים רק בתיאוריה כלומר אין לזה שום פרקטיות ואני מזכיר זאת רק כדי לשפר לקוראים כאן את ההבנה המנגנונים הרלוונטית לדיון למשל
3. תקטין מעומס המשקל על הרכב
4. תקטין את רדיוס הבמפ
5. תגדיל את קוטר הגלגלים ותקטין את חתך הצמיג
&nbsp
אחרי זה יש עניין של גישה פרקטית לבמפרים. זה מאד סובייקטיבי. אני בדכ עושה לגמרי הפוך מרוב מה שכתבתי לך קודם:
אני נוהג מהר ללא שימוש בברקסים בעת הטיפוס בבמפ.
אני וזה מאד חשוב מחפש פרצות בנתיב ששם אין במפים למשל ליד השול/ תעלת הניקוז/ בנתיב הנגדי ועדה כלומר אני עושה מאמץ היגויי להימלט מהבמפ, אבל אני מודע שלא כולם אוהבים מסלולי סללום...
 
יצא לי לא ברור...

התכוונתי להגדלת "קוטר כללי מתגלגל" [=גובה הצמיג] בדגם מסויים של רכב כלשהו...
על הנייר זה באמת הגדלת חתכים ולא הקטנתם אבל היצרני רכב עושים הפוך וכשמגדילים בדגם רכב כלשהו שלהם את קוטר הג'נט הם תמיד משלבים זאת בהקטנת חתכים...והסיכום הכללי במקרים רבים הוא הגדלת הקוטר הכללי המתגלגל [אם כי ייתכן גם הפוך... ככה שכל מקרה לגופו]
 

boriska1

Member
תודה למומחים ולפיקנטו הערכה מיוחד שהקדיש והשקיע.

ואני חשבתי שבנושא צמיגים זה הכתבה של היצרן,אפילו לא המלצה.הרכבתי צמיגים תוך הקפדה יתרה להוראות היצרן.בחרתי גם מישליין,יתרה מכך,למדתי כל אות ותו הטבועים על הצמיגים והקפדתי שיהיו כתובים על הצמיג שקניתי.עכשיו לא רלוונתי בשבילי להחליף צמיגים,לפני כ3 חודשים השקעתי2200 ש"ח לנושא.לפני כחודש עליתי על איזה בורג וצמיג נהרס,החלפתי לחדש.
אתמול נסעתי על כביש 6,היה יחסית פנוי,כהרגלי נסעתי במסלול השמאלי כ140 קמ"ש.האמת לא הרגשתי הבדל בין הצמיג עכשיו לבין לפני כשבוע שהצמיג היה מנופח פחות.בבמפרים אני מרגיש את ההבדל.
אנסה לסגל לעצמי את מה שלימדני פיקנטו.
ושוב תודה
 
תיזהר עם עצותיי כלומר אל תתפרע מעבר ליכולת

למשל תיזהר בעקיפת במפים. למשל, בקירבת מדרכה...שלא תשפשף את הטאסה במדרכה אחרת תייצר נזק גדול בהרבה מהנזק ל"תפוח"
&nbsp
בנוסף תזהר כמובן מעקיפה תוך שימוש בנתיב אחר. זה מחייב שימוש מהיר ב"7 עיניים". התירגולת והניסיון חשובים.
&nbsp
לגבי החלפת צמיגים עקב ברגים/ מסמרים. הניפוח ל"ערכים החדשים" עשוי לסייע לך למנוע הישנות תכופה. אם הלחץ החם הוא 40-42 זה כמובן דוחה "מיסמורי צמיג" הרבה יותר מה32 מההיסטוריה האפלה המסמרופילית כלפי צמיגיך

&nbsp
דבר אחרון: להבא אל תרוץ להחליף ובפרט מישלין חדש אלא צלם ותעלה כאן צילום של הבורג התקוע בצמיג. מי קבע שלא ניתן לתקן? האם יש מצב שהפנצ'רמעכר ניצל את התמימות שלך?
 

enigo

New member
בדגם נתון ברור שמנסים לשמור על היקף גלגל דומה ככל האפשר בכל

גדלי החישוקים. אבל זה לא קשור לדיון.
דווקא בתיקול במפים, שהם בדרך כלל בעלי שיפוע מתון מאוד, נראה לי שקוטר הגלגל פחות משמעותי.
 
תיקון טעות: סעיף 4: תגדיל את רדיוס הבמפ ולא תקטינו

רדיוס אינסופי פירושו שאין במפ בכלל...
 

enigo

New member
הבדל של 4PSI יכול לשנות, במעט, את הספיגה של שיבושים קטנים

ואולי גם את חדות התגובה לשיבושים גדולים יותר. אבל זה יהיה הבדל קטן מאוד, כמעט בלתי מורגש. במפגש עם במפים אין ללחץ האוויר כמעט תפקיד, כי מדובר בשיבוש גדול ועגול, כך שאת הרוב המוחלט של העבודה עושים המתלים.
 
למעלה