חידה לגבי הלאום של הרכב

  • פותח הנושא ANZ1
  • פורסם בתאריך

ANZ1

New member
חידה לגבי הלאום של הרכב

אחרי שעדיין אנשים כותבים (וחושבים) ש"מכוניות צרפתיות לא אמינות", וגם יש להם תפיסות מאד ברורות לגבי רכבים גרמנים ,איטלקים,יפנים ואחרים,

הנה שאלה פשוטה, מה הלאום של מכוניות אינפיניטי ? ניקח 2 דגמים שמוכרים בישראל אינפיניטי Q30 וQ50,
זאת שאלה פשוטה, לא ?
- אינפיניטי רשומה בארצות הברית, אז הם מכוניות אמרקאיות ?
- אבל אינפיניטי שייכת לניסאן היפנית, אז הם מכוניות יפניות ?
- אבל ניסאן רוב מניותיה שייכות לרנו הצרפתית וההנהלה הבכירה היא צרפתית,
אז הרכב צרפתי ?
- ההרכבה של המכוניות מתבצעת בבריטניה, אז הרכב בריטי ?
- כל החלקים של 2 הרכבים האלו, מהשלדה, המנוע, הגיר, מערכת ההנעה, ועד השלט רחוק והמפתח, כל הכפתורים בתוך רכב, המנופים וכל השאר מגיעים ישירות ממרצדס, אם תסתכלו בכל מקום תראו סמלים של מרצדס,
אינפיניטי Q30 זה מרצדס GLA עם עיצוב אחר, אז זה רכב גרמני ?

למישהו יש תשובה ?
זאת רק דוגמא אחת, קצת מסובכת, אבל רוב הרכבים היום בעולם הם כאלו.
 

em28

Well-known member
גלובליזציה, אחינו, גלובליזציה !

מכיר את זה מהונדה שהדגמים הישראלים הגיעו מ-5 מדינות שונות.
&nbsp
ו....אל תוותר על הרווח לפני סימן השאלה.
 
חברה לבניית יאכטות בארה"ב גילתה שאם היא

מוסרת את ייצור גוף היאכטה ( מפיברגלס ) ליצרן בסין
היא חוסכת 100000 $ מה ארץ היצור של היאכטה ?
במאזדה עובדים מהנדסים אמריקאים , מה הלאומיות של מכוניות מאזדה ?
בעולם נורמלי היו מוחקים את המדינות ונשארים עם מדינה אחת גלובלית .
אבל כמובן שזה לא יקרה . ההיפך הוא שקורה .
כנראה שהיום כבר אי אפשר יהיה להשתמש במושגים מכונית צרפתית
או מכונית יפנית . נשאר רק עם מכונית רוסית .
 

mkr

Member
משהו מניסיון העבר שלי

רכב "יפני" התנהג כיפני גם אם יוצר/הורכב בהונגריה (ראה סוויפט) בכל הקשור לאמינות הרכב.
אני מניח שזה קשור בתקנים ובבקרות איכות שהיפנים מכתיבים בעת הקמת מפעל .
לגבי אינפיניטי, בכל הקשור ללאום, אני חושב שנכון להגדירו כיפני.
 

צלמת7

New member
לגבי אמינות יפנית- עד היום נראה שזה בהחלט היה נכון

יש פה אחד שעדיין בהלם מעלויות האחזקה של הסוויפט שלי וטוען שאני ממציעה..מעוותים את המידע שאני מביאה .. שיבושם. אנשים רגילים כנראה שטוחנים אותם כספית. האתגר למצוא רכב שאיננו יקר לאחזקה יחסית גם כיום ואמין.
רק עכשיו כתב לי חובב מכוניות לא יפניות שגרמניות יותר יקרות לתחזוקה.(ניסיתי את הסקודה פשוט.. צכי גרמני)
 

צלמת7

New member
מהחרישות שלי בחודשים האחרונים

אני בעיקר מבינה שיש המון מידע ומעט אנשים יודעים באמת לענות. לעיתים הצלבות פותרות את העניין אבל הרבה פעמים זה עניין של מידע מעבר. משהו חדשני יותר. למשל מצב גיר עם שם בעייתי מהשנים האחרונות. עלויות תחזוקה של רכבים שרוב הבעלים שלהם מחליפים אותם לפני תום מועד האחריות ולא יודעים לומר מספיק עליהם.

למשל הייתי בבירור לגבי סקודה פאביה- נאמר לי שם ש65 אחוז מהרוכשים קונים רכב ידני כי רגילים מחו"ל ואז אין את הגיר המאותגר או/ו מחליפים בתדירות גבוהה. אנשים כאלה לא יכולים למסור מידע על אמינות רכב או במקרה זה על אמינות גיר..(למרות שהבנתי שחלק מהצרות הוחלפו עוד בתקופת האחראיות לא פעם)הם לא יודעים מה זה להחזיק רכב לטווח ארוך. והכסף פחות מעניין אותם. חברות כאלה גם אם פחות אמינות או יותר יקרות לתחזוקה ימכרו כי הרכב בטוח חזק ואולי גם נוח ואוכלוסיית היעד היא כזו.
 

enigo

New member
מי אמר לך ש-65% מקוני הפאביה קונים ידני? נשמע לי מופרך

גם ב-2011, כשפער המחיר בין הגרסה הידנית לאוטומטית היה גדול יותר מהיום, אחוז רוכשי הידנית לא הגיע אפילו ל-50%.
אני יכול לבדוק את זה, אם כי זה לא נראה לי כזה משמעותי. סתם מעניין אותי מי אומר את זה.
 

oscars

New member
אני כבר מזמן הפסקתי להאמין לסטיגמות

היו לי 22 מכוניות בימי חיי.
המכונית היפנית היחידה שהיתה לי היתה מאוד לא אמינה. ניסן פרימרה. הרבה בעיות, בעיקר חשמל.
המכוניות הכי אמינות שהיו לי. תחזיקו טוב - - פיאט.
אוטוביאנקי Y10 מודל 87 - עשתה את העבודה 5 שנים בלי תקלות.
פיאט מריאה בת 8 שנים היתה אצלי 5 שנים ונמכרה בכמה גרושים בגיל 13. בלי תקלות.
ובשנתיים האחרונות פיאט פנדה שהוחלפה בעוד פיאט פנדה. מותק של אוטו.
וחוץ מזה עוד כמה סיטרואנים ופג'ו. בלי תקלות
 

צלמת7

New member
כמה שנים החזקת את הפזו והסיטרואן?

כי זה הפרט הכי חשוב במשוואה!
כי רוב האנשים חווים דעות על אמינותא בל לא היה להם את הרכב מעבר לתקוה של 3 שנים או תקופת אחראיות. אז מתחילות הבעיות הגדולותב רכבים האלה. לפחות עד היום כך זה היה .
וגם הרבה קודם מסתבר. שוב, לא בכולם. אבל בתדירות גדולה יותר מחברות אחרות לעיתים.

אגב אם הייתי מאמינה לסטיגמות לא הייתי טורחת אחרי כל חיי עם רכבים יפניים לשקול רכב מחוץ לעולם הזה. אבל אני גם אבדוק מה אני הולכת לקנוות
 

oscars

New member
פג'ו וסיטרואן החזקתי הכי הרבה שנים

סיטרואן ויזה מ 1983
אחריה פג'ו 309 מ 1987
סיטרואן ZX מ 1992
פג'ו 306 דיאמונד מ 1997 עד 2002
כולן נרכשו חדשות.
יחד איתן, כרכב שני במשפחה היו לי סיטרואן GSA 1994 מדהימה, סיטרואן סקסו דיזל 2001 וסיטרואן C3 דיזל 2003 שעשתה 24 ק"מ לליטר.
הפג'ו דיאמונד זה רכב שהחזיק 5 שנים בלי שום תקלה. החלפת מצבר פעם אחת ותיקון פנצ'ר פעם אחת וזהו.
גם לגבי האחרות לא היו תקלות משמעותיות. כולל אלו מהיד שניה.
&nbsp
 

צלמת7

New member
לא כתבת כמה שנים למעט זו של ה 5 שנים.. 5 בעיני זה לא הרבה

אחרי 4-5 שנים במכוניות מתחילות התקלות המשמעותיות.
 

צלמת7

New member
פזו הייתה לי בסופר מיני הכי נוחה לישיבה מבחינת המושב

אולי גם I20....לא נהגתי עליה נסיעה ארוכה. מכירה את האקסנט קצת אבל כשנהגתי עליה בזמנו היה שם כסא על המושב נהג. אז זה לא אומר. אבל היונדהאי לא קפיצית וזה נחמד. כך גם הפזו. סתם מסקנות של אחת שרוצה רכב נח ואמין.
כל היתר שניסיתי הישיבה הכאיבה לי די מהר בגב.
 

oscars

New member
יונדאי אקסנט וסוזוקי SX אלו המכוניות הכי לא נוחות בעולם

באקסנט נסעתי לאילת, ישבתי במושב האחורי ושברתי את הגב. הייתי מוכן ללכת ברגל בחזרה. הפתרון היה שאני אנהג בדרך חזרה.
 

oscars

New member
אפשר להבין מהכתוב

שאם קניתי ב 1997 ואחרי זה ב 2002 אז החזקתי את אותו רכב 5 שנים.
אלו שקניתי מיד שניה היו בנות 5 או 6 שנים ולא עשו בעיות.
הכי מגניבה היתה סיטרואן GSA שהיתה לה מערכת הידראולית. הרכב היה יכול להתרומם חצי מטר למעלה. היתה בת 12 שנים וחבל שמכרתי אותה ב 3000 שקל בזמנו. היא היתה יכולה להיות היום רכב אספנות מעולה.
 
רכב מעולה עד שהמערכת ההידראולית עושה בעיות

מזלך שלא היו לך בעיות הידראוליות .
 
לאום

שלום
בעולם גלובלי, השאלה אינה פשוטה, אך בכל זאת:
1. יצרנים שונים מיצרים מסיבותיהם, בכל מיני ארצות בעולם, מלבד בארץ מוצאם.
מאזדה ביפן, טויוטה בטורקיה, מרצדס בארה"ב (ML לשעבר) ועוד.
2. מיזוגים ורכישות. תלוי באופי המיזוג/רכישה. למשל, VW הפכה את סקודה למוצר כמעט גרמני. בעוד שניסן נותרה יפנית ולא הפכה לצרפתית (רנו). כך גם מאזדה ופורד. תראה את ההבדלים בין פוקוס למזדה 3. מלבד הגיר אין קשר.
3. מכלולים: יצרנים רבים משתמשים במכלולי OEM. חלקם מקפידים על מקורי.
שימוש במכלול מיצרן אחר, אינו משנה את כללי המשחק. במכלול מורכב, כמו גיר - יתכן ומדובר במכלול מוזמן. לגבי מכלול איתות או פנס - למי אכפת.
 

ANZ1

New member
אין שום קשר היום בן מזדה לפורד

לפני 10 שנים פורד מכרו את כל האחזקה שלהם בכל החברות הזרות כולל במזדה.
מזדה היא חברה יפנית ואין היום שום קשר של רכיבים בם מזדה לפורד ,אפילו לנד רובר הפסיקו את כל הקשר וכבר מייצרים מנועים ושלדות לבד.
 

צלמת7

New member
איכות גיר ומנוע לא אומרת הכל על אמינות של רכב

יש מלא חלקים אחרים ומחברים שיכולים להתפגר בדרך.ומסתבר שזה מה שקורה להם לא פעם .
 
למעלה