כעת הבנתי את מה שאתה אומר:
כלומר אתה אומר שהנהג לוחץ על הברקס אבל הגלגל מסתובב כתמול שלשום ואז רק אחרי שהדיסק והרפידות מתייבשים, אז הגלגל ננעל [וממשיך לשוט נעול לעבר הרכב שנמצא לפניו כשהנעילה מווסתת ABS]
אני מבין את הבעייה שאתה מציין. אגב, באופנועים שמו חורים בתוך הדיסק ואלה משמשים לניקוז המים כדי שלא יכלאו בין הרפידה לדיסק.
אבל בעייה משמעותית היא שגם אחרי שהדיסק מתייבש זה לא מוביל לשיפור קיצוני בתפקוד הברקס כי הרכב נועל גלגלים בנקל.
מעניין מה קורה לרכב שבולם בתוך שלולית עמוקה והדיסק כמובן רטוב כי הכל שוחה במים. מצב כזה אפילו אינו יכול להתייבש כי הכל שוחה שלא לומר "צולל" במים. זה כמובן מצב מאד נדיר וכמעט שאינו מתרחש אבל דווקא התרחיש הזה יכול להדגים עד כמה והאם הדאגה שהעלית רלוונטית. אם למשל הגלגל יינעל למרות הסביבה המימית אז זה מעיד שאין במה שהעלית מקור לדאגה ריאלית. ואם הפוך, הגלגל יסתובב כאילו אין מחר או כאילו לא לוחצים ברקס אז זה מעיד שהמים על הדיסק הם גורם משמעותי שמעכב את החיכוך בין הרפידה לדיסק.
אגב זה לא עניין של תקווה לחלשים. לא קראתי שוב אבל גם אם הייתי קורה, לא הייתי מבין שאתה מתייחס לשניות שבהם הרפידה נלחצת לדיסק אבל הרטיבות מונעת ממנה לאחוז, וזה לא שלא קראתי את זה בהתחלה עת כתבת את זה, אלא שלתומי חשבתי שאין לזה משמעות כי הגלגל אחרי הכל שט לו [אח"כ] נעול "אל תוך המטרה" ולדעתי זאת בעייה מאד משמעותית. נהפוך הוא, לבלימה אידיאלית ואופטימלית אסור שהגלגל יינעל אלא צריך גלגל על סף הנעילה. עסק לא פשוט גם לאלה שמבינים אותו. גם הם צריכים לקוות ולהתפלל שהבלימה תצליח... ואף פעם לא מזיק אם הדודה מזל במקרה בביקור באיזור. אני בכל מקרה זקוק לדודה מזל שתסיע לי לגשר על ג'טלג של 10 שעות