מנוע רוטורי

מנוע רוטורי

נחשב למנוע טוב עם 3 חלקים נעים בלבד , אבל בעל אורך חיים קצר , 50-70 K
הרוטור הוא עם 3 פינות חדות , אורך החיים הקצר הוא עקב השחיקת
הפינות הללו .
האם לא חשבו לקטום את הפינות הללו במעט, כך שהפינות לא תהיינה חדות ?
 

enigo

New member
אם הפינות לא יהיו חדות, יהיה שטח מגע גדול בין הרוטור לבית

ויתקבל המון חיכוך, שיפגע ביעילות ובהספק. אבל בעצם זה לא משנה - בגלל הצורה האובאלית של הבית, בכל מקרה האטימה תהיה בנקודה אחת בסופו של דבר, וכשהיא תישחק - תלך האטימה.
לכן כל המאמצים בתחום מתמקדים בפיתוח חומרים עמידים יותר לקצות הרוטור.
מה קרה, ראית את הפרק על RX7 במצילי המכוניות?
 
קראתי שבגלל הזיהום המנוע הזה כבר לא רלוונטי

את הבעיה של השחיקה די פתרו . נו נסיון נחמד .
רק מסכנים אל שקנו רכב שצריך לעשות לו אוברול כל 50 K
 

enigo

New member
הזיהום מגיע בגלל בעיות אטימה, וגם בגלל שההדחה במנוע הזה פחות

יעילה מאשר במנוע ארבע פעימות.
ומכיוון שהמנועים הללו הותקנו, בעשורים האחרונים, רק במכוניות ספורט, שבמילא לא זוכות לשימוש רב קילומטרים - אז הם לא כאלו מסכנים.
 
או בשמו האחר: מנוע וונקל

שלום
למרות שמבנה הרוטור כמשולש, הפינות מעוגלות.הן לא "חדות". אורך החיים נובע בעיקר מהעובדה שהחלק הנע (הרוטור) אינו מכיל טבעות (רינגים) והגוף הפנימי אינו מכיל שרוול.
 

חן 1111

Active member
אין לו בדיוק "פינות חדות". ובכל מקרה יש לו בפינות אטמים

והם חייבים להיות צרים כדי לאטום היטב.
הבעיה העיקרית שלו עד כמה שאני יודע היא צריכת שמן וזיהום אוויר כתוצאה מכך.
 
למעלה