ההבדלים בין 2 מכוניות דיזל ידני צרפתי שמנועיהם על הנייר זהים

enigo

New member
איפה מישהו הסכים איתך לגבי השפעת קוטר החישוק על צריכת הדלק?

אני בטוח לא הסכמתי...
ואתה תמים - יותר מפעם אחת הולכים נגד ההנדסה משיקולי עיצוב ושיווק. ראה ערך "רכבי פנאי"...
 

חן 1111

Active member
לא. זה נכון לגבי כל שינוי במהירות.

ומי אומר שהרוחב קטן? כשהקוטר גדל, אפשר להקטין את החתך ולהשאיר את אותו רוחב (זה בדרך כלל מה שקורה).
 
אכן כל שינוי של הגדלה במהירות

לגבי רוחב הצמיג. גם אם זה יהיה כמו מה שאתה אומר קרי הרוחב יישאר כשהיה והחתך יקטן...
גם זה יוריד מצריכת הדלק ויהפוך האוטו לירוק יותר.
לתובנות הללו הגעתי כשחשבתי על הפז'ו 108 שקיבל ציון ירוק 2 או 3
רוחב צמיג קטן, חתך די קטן, קוטר ג'נט 15 (ולא כפי אצלי 14) יחד עם מנוע 3 בוכנות שמשפר צריכת הדלק
חן כמובן שאם תגדיל רוחב הסולייה אז תקלקל את החסכון בדלק ותהרוס מהציון הירוק. על כך אין וויכוח.
כשקראתי על הפז'ו ראיתי כי רוחב הסולייה קטן למרות קוטר ג'נט 15 והבנתי את היתרון בהיבט השאיפה לרכב ירוק יותר...
לפי העיקרון הזה עוד מעט ירכיבו גלגלי אופניים...

&nbsp
האם אתה חושב שזה רק עניין של מודה? קשה לי להאמין בעידן שכולם נלחמים על פרמטרים ירוקים, על נתוני צריכת דלק אופטימליים וכד'
 
חידוד המשפט הראשון

"לגבי רוחב הצמיג. גם אם זה יהיה כמו מה שאתה אומר קרי הרוחב יישאר כשהיה והחתך יקטן..."
הכוונה בתנאי קוטר ג'נט גדול יותר, כמובן.
 

enigo

New member
יש לי הרגשה שאתה עושה העברה של "אמת" מתחום האופניים - מבלי

להבין מה עומד מאחורי אותה "אמת", ולכן אתה גם לא מבין שהכלל לא ישים כאן.
הפער בתנועה עירונית נובע, קרוב לוודאי, מזה שהקקטוס קל יותר מה-208.
 

enigo

New member
האמונה שעם גלגלי 29 קל יותר לשמור על מהירות

מאשר עם גלגלי 26.
אלא ששם זה בשטח, משמע משטח לא מפולס (ואז גודל הגלגלים משפיע על אופן תיקול מהמורות) וקוטר הגלגל עצמו גדול יותר ומשפיע על יחסי ההעברה.
 
בלי משים העלית יתרון נוסף לכלים הגדולים

והכוונה בכל זאת לקוטר החיצוני של הצמיג ולא רק לקוטר הג'נט.
&nbsp
מגשר טוב יותר על בורות, במפים וכו' כלומר זה כשלעצמו עשוי לתת לך רכב פחות מקפץ וגם יותר יציב בתלות בגורמים נוספים
 

enigo

New member
כן, זה טוב כשנוסעים בשטח. מצד שני, גלגלים גדולים יותר גם

כבדים יותר, כך שיש לך משקל בלתי מוקפץ גבוה יותר - מה שפוגע בעבודת המתלה, הן מבחינת נוחות והן מבחינת אחיזה.
ולא כל מה שנכון באופני שטח נכון בכביש. עובדה שאופני כביש לא נדבקו באופנת הגלגלים הגדולים...
בקיצור, למיטב ידיעתי והבנתי, הסיבה היחידה לנהירה אחר חישוקים גדולים במכוניות זה שהקהל אוהב את איך שזה נראה.
 

חן 1111

Active member
קוטר הגלגלים כמעט זהה. בכל מקרה יש הרבה גורמים שמשפיעים

על צריכת הדלק וההפרש כאן הוא די קטן.
ואם כבר, צמיגים רחבים בדרך כלל מגדילים את צריכת הדלק.
ומה אכפת לך איזה בלמים יש? תבדוק את הנתון החשוב יותר - איך הם עוצרים.
 
לגבי רוחב הסולייה התייחסתי למעלה

לגבי הברקסים: "תופים יצאו מהמודה"
באף רכב מודרני סביר אין תופים. אני פוסל רכב עם תופים מאחור
אני לא מדבר על קלות הבדיקה של דיסק לעומת תוף אלא בעיקר על היתרון התפקודי.
בכל האופנועים הסבירים יש רק דיסק מאחור ולא בכדי.
 
אני חושב שזה באמת עניין של מודה בעיקר

קודם כל, לקליאו יש תופים, ואני חושב שגם ביאריס. אז הנה דוגמה נגדית.

שנית: אני חושב שכל רכב משפחתי מודרני יכול להסתדר בקלות עם תופים מאחור, ושהמעבר לדיסקים נעשה בחלקו מסיבות לא ענייניות. אני חש שיש כאן איזה רצון לשדר תדמית משוכללת, דינמית ומתקדמת יותר, כלומר, זה בעיקר עניין שיווקי. לא סוד שיצרניות הרכב עמלות לילות כימים לשוות לרכבי הלחם והחמאה שלהן דימוי כזה, ראה למשל הונדה שהרחיקה לכת מאוד בעניין זה. יכול להיות עם זאת גם נימוקים ענייניים נוספים, כמו למשל שמירה על אחידות מבחינה תחזוקתית, וצמצום מספר החלקים הלא-זהים ברכב.

לראיה, ככל שאני מכיר, לטנדרים היפניים יש תופים מאחורה. אם זה טוב להיילקס או דימקס, כנראה זה טוב גם לפיקנטו.
 

חן 1111

Active member
איזה יתרון תפקודי? שהם בולמים יותר טוב?

אז תבדוק את איכות הבלימה. מה אכפת לך איך היצרן הגיע אליה. אל תשכח שבבלמים האחוריים ברכב עוצמת הבלימה הנדרשת קטנה בהרבה, ולכן הדרישות מהבלם ממילא נמוכות.
גם אני חושב שזה יותר עניין של אופנה. כמו הרבה דברים אחרים ברכב.
אני מסכים שיש יתרונות לבלמי דיסק, אני רק לא חושב שזה שיקול שצריך לפסול בחירה של רכב.
 
חן נשמע שאתה קצת מתפתל


אין לי ספק מקריאת מה שרשמתי כי ברור לך כי
1. הדיסק הוא פתרון שבד"כ עדיף
2. זה נשמע תירוצים למה אפשר לוותר על זה? כי עוצמת הבלימה הנדרשת מאחור היא פחותה (וזה למרות שאתה צודק).
&nbsp
אני רשמתי בעבר כי יש לדיסק לא רק יתרונות תפקודיים אלא ברמת הבדיקה והמעקב. קל יותר לעקוב אחרי הבלאי.
בתוף יש חלקים נוספים כגון משאבות שעלולות לדלוף ושאר מרעין בישין...
 
ונזכרתי כעת גם ההפחתה ביעילות

ביעילות הבלימה כשהסנדל מתחמם.
זאת הסיבה שלא שמים תוף כשמייעדים לנהיגה "ספורטיבית"
בבלם דיסק הבעייה הזאת מינורית בהרבה.
 

enigo

New member
וקליפר לא יכול לדלוף?

מערכות מכאניות צריך לשפוט בהיבט אחד בלבד - רמת הביצוע.
ובין רכב עם תופים שעוצר טוב לרכב עם דיסקים שעוצר גרוע (ויש לא מעט דוגמאות מתאימות), ברור לי לחלוטין מה אני בוחר.
 
יכול גם, אבל קל לאבחן

זה לא כמו סנדל שחייבים לפתוח כדי לגלות שיש בפנים שמן שדלף מהמשאבה ושעל כן הברקס לא עובד.
גם המוסכים לא אוהבים להתעסק עם הסנדלים ומנסים להתחמק.
ולכן, רוב הסיכויים שמתי תגלה? והתשובה: כשתבצע טסט לרכב.
&nbsp
אין מה להשוות לדיסק. מה שצריך זה להוריד הגלגל ורואים הכל. ולפעמים גם לא צריך להוריד הגלגל. זה תלוי...
 

enigo

New member
לרוב האנשים האבחון זהה בשני המקרים - המוסך מגלה

ועוד לא נתקלתי במוסך שנרתע מלטפל בתופים. אין לי מושג איפה אתה מטפל...
 

חן 1111

Active member
כי שוב, הנתון החשוב הוא איכות הבלימה, בלי קשר לסוג הבלם.

ודליפה יכולה להיות גם בבלמי דיסק. ורוב בעלי הרכב בודקים את הבלמים פעם בשנה כשהרכב בטיפול במוסך. ולמוסך קל לבדוק גם בלמי תוף.
ובנוסף, סוג הבלמים האחוריים זה רק פרמטר אחד במכלול התכונות של הרכב. אז אם אתה מתלבט בין שני כלי רכב זהים לחלוטין בכל הפרמטרים, כולל המחיר, וההבדל היחיד זה סוג הבלמים האחוריים, אז אפשר לבחור בזה שיש לו בלמי דיסק אחוריים.
אבל מה אם לרכב עם בלמי הדיסק יש מתלה פחות טוב? או נוחות פחות טובה? או ציון בטיחות פחות טוב? עדיין כלום לא חשוב, רק בלמי הדיסק?
וכמו שכתב אניגו, מה עם רכב עם בלמי דיסק ובלימה גרועה לעומת בלמי תוף עם בלימה טובה? עדיין בלמי דיסק מנצחים?
 
רשמת יפה אבל מניסיוני המוסך

בודק בחדווה ברקס קדמי דיסק ומדלג בחדווה ברקס אחורי סנדל. "נסיוני", זה אומר כמובן שהמדגם קטן ולא ניתן להסיק ממנו כלום. האם יש מישהו עם ברקס תוף שמטופל ונפתח בכל טיפול כמו מה שעושים עם הדיסקים?
גם המשפט האחרון העלה תהיות האם יש מישהו אובייקטיבי שבודק איכות הבלימה?
 
למעלה