ההבדלים בין 2 מכוניות דיזל ידני צרפתי שמנועיהם על הנייר זהים

ההבדלים בין 2 מכוניות דיזל ידני צרפתי שמנועיהם על הנייר זהים

פז'ו 208 דיזל ידני. צריכת דלק בעיר: 4.2. מחוץ לעיר: 3. ציון ירוק 3.
צמיגים 185/65/15. ברקס אחורי דיסק

סיטרואן קקטוס דיזל ידני. צריכת דלק עירוני 4. מחוץ לעיר 3.1. ציון ירוק 4
צמיגים 205/55/16. ברקס אחורי תוף

אני מעריך שיתרון הסיטרואן בצריכת דלק עירונית נובע מהקוטר הגדול יותר של הגלגלים/צמיגים
ולהבדיל יתרון הפז'ו בצריכת דלק מחוץ לעיר נובע מכך שהרכב נמוך יותר ויש פחות אפקט של "מפרש המתנגד לרוח"
אבל, הפערים קטנים בהיבט צריכת הדלק

מצד שני אני מהמר שיתרון הפז'ו גדול בכביש המפותל
בנוסף מפריע לי הברקס האחורי בסגנון תוף. אפילו בפיקנטו יש מאחור דיסק.
 

dani666

New member
לגבי ה 208 - צריכה משולבת (50% ויותר בחיפה, היתר בין ....

... עירוני מהיר ולא חסכוני) היא 20.8 ק'מ לליטר לפי מחשב דרך (לפי משאבה זה מעט פחות טוב עדין צריך להיות מעל 20).
&nbsp
בעקרון, אם אתה לא ממהר ונוסע במישור, תוכל לראות צריכה רגעית של מעל 40 ק'מ לליטר ....
&nbsp
ההבדל בצריכת הדלק בין הרכבים האלה שולי. תתעלם ממנו.
הבלם האחורי חסר משמעות. תתעלם ממנו.
&nbsp
מה שחשוב זה התנהגות הרכב - הם שונים לחלוטין.
מה שחשוב זה מקום בפנים - כמובן שתא המטען בקקטוס גדול בהרבה.
וכמובן - העיצוב. הן בפנים והן בחוץ.
&nbsp
שים לב -
ה 208 מוחלף בקרוב.
הקקטוס מוחלף בקרוב.
&nbsp
ובנוסף הולך להגיע לארץ ה C3 Aircross שהוא (בין היתר) המחליף (הלא ישיר) של ה C3 Picasso.

&nbsp
ב 208 ובקקטוס הנוכחיים אבזור הבטיחות בארץ עלוב (כלאמר - לא קיים).
אני הייתי מחכה (ואני באמת מחכה).
 
האם ידוע כבר מה יחליף את ה208?

2. למה אתה אומר שלא היה ציוד בטיחות בכלל? מה היית רוצה שיהיה ולא היה קיים?
האם אתה מתכוון לבלימה אוטונומית וכו' ?
 

dani666

New member
דיברתי על בטיחות אקטיבית. אבל הם בכיון הנכון -

ה C3 זה התחלה, ומה ששמו בברלינגו החדש... השאלה כמובן מה יגיע לארץ.
 

enigo

New member
המנכ"ל החדש של היבואן הבטיח שהם יביאו כל מה שהם יוכלו.

בינתיים שיפרו משמעותית את ההיצע בכמה מהדגמים. נקווה שהשאר יעודכנו בהמשך.
 

M o l

New member
אולי הברקסים משפיעים על צריכת הדלק...


 

enigo

New member
לפי איזו לוגיקה קוטר הצמיגים הגדול יותר מפחית את צריכת הדלק

בעיר?
 
הפרש הגודל הוא בג'נט , בדקת קוטר הצמיג ?

בכל מקרה הפרש של 2.5 ס"מ זה לא משמעותי .
צריכת הדלק היא לא הפרמטר החשוב שצריך להתיחס אליו .גם אם ההפרש היה ברור ויותר גדול
אם תעשה חישוב ההפרש הזה לא מוריד סל"ד באופן משמעותי
 

חן 1111

Active member
אני לא בטוח שזה נכון

באותה מידה צריך להשקיע יותר אנרגיה כדי להביא את הצמיג לתנועה הסיבובית.
אם מה שאתה כותב היה נכון, אז חישוקי פלדה היו יותר חסכוניים מחישוקי אלומיניום...
 
זה נכון לגבי התחלת הסיבוב

כלומר הקניית האינרציה בהתחלת הסיבוב.

המסקנה שלי מבוססת על הרכבים החדשים למשל 108 שבהם יש צמיג עם ג'נט 15 ועם רוחב סולייה די צנוע.
ובכלל, ככל שהקוטר גדול, הרוחב קטן והחתך קטן אז צריכת הדלק תקטן וכמובן ישודרג ציונו הירקרק...
 

enigo

New member
שוב - אתה טועה לגבי הקשר בין גודל גלגל לצריכת דלק

הקשר לרוחב הסוליה ברור. אבל הקשר לגודל הגלגל מקורו בטעות.
 
כאמור נתתי כדוגמה את ה108 הלבישו ג'נט 15

עם צמיג ברוחב דומה לשל ה14
&nbsp
וגם החתך לא גדול
&nbsp
הרכבים האירופים אולי לא אמינים בטופ כפי שמשתמע מאינסוף וויכוחים כאן אבל הם עושים מאמץ גדול לייצר רכב חסכוני יותר ומזהם פחות
 

enigo

New member
ואתה חושב שמניעים הנדסיים הם היחידים שמנ

שמנחים את היצרן כאשר הוא בוחר פריט כמו חישוקים לרכב?
 
לא רק אבל, הם לא ילכו נגד ההנדסה

ושנית: הרי כולנו הסכמנו שקוטר גדול, רוחב קטן והחתך קטן זה משפר צריכת דלק בנסיעה מחוץ לעיר.
ולהבדיל, לגבי תוך העיר זה תלוי מאפייני נסיעה.
&nbsp
כלומר אפשר להבין את הרציונל של פיז'ו. למה אתה מקל ראש בכיוון בו בחרו?
 

חן 1111

Active member
לא נראה לי שכולנו הסכמנו.

אני מסכים שרוחב קטן משפר את צריכת הדלק. קוטר וחתך בכלל לא קשורים לעניין.
 
אגב למה צמיג צר משפר צריכת דלק

האם החיכוך קטן יותר?
מקדם החיכוך זה החומרים
משקל הרכב לא משתנה
&nbsp
 

חן 1111

Active member
יש כמה סיבות, לא יודע מה המשקל של כל אחת

קודם כל, שטח פנים קטן יותר כלומר פחות התנגדות אוויר.
שנית, חיכוך והפסדים. דמיין לך צמיג מאוד רחב בעת נסיעה בפנייה. הצד הפנימי עובר מרחק קטן יותר מהצד החיצוני, ומכיוון שמהירות הגלגול זהה, יש איזושהי החלקה, כלומר הפסדי אנרגיה. אותו דבר כשהצמיג עולה על שיבושים בכביש.
 
למעלה