החלפת בלמים קדמיים

החלפת בלמים קדמיים

שלום רב
טויוטה יאריס 2015
55000 ק"מ
בשמוש משפחתי רגוע
.
מתי נהוג להחליף בלמים ?
.
תודה לעונים
 

מנחם231

New member
בלמים מחליפים

רק לאחר בדיקה.מצב רפידות ומצב צלחות.
יש מקרים שצריך להחליף אחרי 5k ויש אחרי 80k.הכל תלוי בנהיגה.
 
שימוש משפחתי רגוע... קרוב לוודאי שאין שום צורך להחליף אבל וז

וזה אבל חשוב:
תחשוב גם על המוסך. ממה יתפרנס... ובמעט יותר רצינות, החלפה כזאת כשאין צורך חושפת אותך ליותר נזק ממה שאתה יכול להבין. זה לא רק הנזק הכלכלי אלא גם נזק מכני כי עבודת ההחלפה עלול שתהיה פחות קפדנית מכפי זאת שבוצעה במוסך. ואז הנזק והבלאי בבלמים מתחילים להתעצם כלומר לארוך פרקי זמן קצרים משמעותית וזה חבל.

שמע סיפור אמיתי מהחיים: פעם החליפו אצל אשתי רפידות מאחור במוסך מורשה יבואן [זה קרה כי הרפידות החלו להרעיש, רעש עדין מאד. זה קרה אחרי שמישהו מהעבודה שלה נהג בריכבה והלה לא יודע לנהוג ברכב גיר רגיל ונהג עם בלם יד משוך בעליות בפקק בואך ירושליימה. אשתי הייתה עייפה וישבה לצידו, ואז חשו ריח שריפה נורא, ריח של רפידות נשרפות, והיא הבינה שהוא הורס את ריכבה ומיהרה להתחלף עימו] ובעקבות זאת כעבור זמן לא רב היה שוב צורך. היות שזה קרה כל כך מהר [הראשון היה לאחר 3 שנים {וגם זה לא היה קורה אלמלא הקולגה נהג ברכב} והשני רק שנה אחר כך {והפעם שריקות חזקות וצורמות, ממש קטסטרופה!] החלטתי לבדוק לבד בבית. פירקתי וגיליתי שרק רפידה אחת הייתה שחוקה עד דק ואילו זוגתה לאותו גלגל הייתה כחדשה, ולעומתן הרפידות של הצמיג השני שעל אותו הסרן היו גם כן ללא שחיקה.
המסילה עליה נעים הרפידות הייתה תקועה. נטולת גריז.
למיותר לציין שאת ההחלפה השנייה אני ביצעתי אצלי בבית הקפדתי לוודא להרפידות זזות היטב. גירזתי את המסילות ועד היום לא החלפתי אצלה ברקס מאחור.

אתה בוודאי מבין שכשאתה הולך למוסך ויש נזק אז הם מחליפים לך. אם הייתי חוזר אליהם עם הברקס השורק בעוז רב הם היו בחדווה מחליפים בעצמם. הם לא מגדילים ראש לנסות להבין למה רק צד אחד שחוק עד דק בעוד האחר אינו שחוק כלל. בשביל זה צריך לחשוב באופן שמכוון לתת שירות באמת טוב.
מצד שני שירות טוב מדי לא ייצר הכנסה [החלפת ברקסים זה עסק מאד ריווחי בעבור המוסך, מאד רווחי, הרבה יותר מהטיפול עצמו] ומי ישלם עבור החלב הלחם והזייתים במכולת ?
 

חן 1111

Active member
מחליפים בלמים כשצריך

בכל טיפול תקופתי המוסך צריך לבדוק את עובי הרפידות. אם הן דקות מדי, צריך להחליף. רוב המוסכים היום ממליצים להחליף גם את הצלחות, אבל בדרך כלל זה מיותר לגמרי.
 

enigo

New member
ויותר מזה - הם הרבה פעמים קובעים שצריך להחליף כי נראה להם

שהרפידות יגמרו לפני הטיפול הבא.
אחרי שבפעם השניה ברצף החליפו ברכב של אשתי רפידות שהיה בהן עוד הרבה בשר, התעמתתי עם מנהל המוסך - בחור שהוא דווקא בסדר גמור בדרך כלל ויש לנו קשר טוב. הבהרתי לו שישאיר לי את ההחלטה אם בא לי לחזור אליו עוד 10,000 ק"מ או לא...
 

חן 1111

Active member
נכון, אבל לא בטוח שזו מדיניות גרועה

מה שנכון, היה עדיף שיסבירו ללקוח את המצב וישאירו לו את ההחלטה.
אני אישית, אם נשאר פחות מ-25% מהעובי, ויש חשש שאצטרך להיכנס למוסך שוב לפני הטיפול הבא, אני מעדיף שיחליפו לי בטיפול ויחסכו ממני את זה.
אל תשכח שלא בכל רכב יש נורת התראה לרפידות, ויש המון נהגים שלא מבחינים ברעש שמסמן את סוף שחיקת הרפידות וממשיכים לנהוג כאילו כלום.
 
שוטרי תנועה

עוצרים נהגים שהבלמים שלהם חורקים או שזה לא מטריד אותם?
 

enigo

New member
במקרה הספציפי שלי, בפעם הראשונה (שני מוסכים שונים, אגב,

שכחתי להבהיר) אמרו לי שהרפידות גמורות, וכששאלתי במפורש אמרו שבדקו והן מתחת לעובי המינימאלי. הראתי אחרי זה את הרפידות שהורידו מהרכב לבכיר במערך הטכני של לובינסקי, והוא הסכים איתי שהרפידות רחוקות מלהיות גמורות. העניין טופל דרך היבואן.
במקרה השני תפסתי כאמור את מנהל המוסך לשיחה בעניין.
 

חן 1111

Active member
כן, למרבה הצער זו גישה מקובלת של מוסכניקים

ואם תשאל אותו מה העובי המינימלי המותר הוא בכלל ל ידע, או ישלוף משהו בלי שום בסיס.
אותו דבר לגבי צלחות. בכל פעם שמחליפים לי רפידות המוסך נשבע לי שצריך להחליף גם צלחות ושהן גמורות לגמרי ומבטיח לי שיהיו לי בעיות (רעידות) אם לא אחליף.
 

חן 1111

Active member
חבר מוסכניק סיפר לי שהוא מחזיק במשרד שלו צלחת סדוקה

כדי להמחיש ללקוחות מה עלול לקרות אם לא יחליפו...
 

enigo

New member
זה כבר על גבול הרמאות...

צלחת נסדקת עקב פגם ביצור בדרך כלל. כדי לסדוק צלחת בשל בלאי צריך לעבור בהרבה את שחיקת המקסימום.
כשעבדתי במוסך אופנועים בזמנו הגיע שליח שהתלונן שהקטנוע לא עוצר טוב ועושה לו רעשים - כשבדקנו את הבלמים הינו בהלם - הוא שחק את הדיסק לעובי של פח של פחית שימורים. היה אפשר לכופף אותו עם אצבע! פלא שהדיסק התעוות לו בכל בלימה?
 
רשמת "העניין טופל דרך היבואן". למה הכוונה?

האם לא מבצעים שם במוסך ההוא כיום ... "החלפות בטרם עת" ... ?
 

enigo

New member
אין לי מושג מה עושים שם היום, אני כבר לא מטפל שם

אבל אני יודע שמנהל המוסך ננזף על ידי האחראי למוסכים אצל היבואן, ומכיוון שיש אצל אותו יבואן (ואני מניח שגם אצל אחרים) שיטת דירוג וניקוד למוסכים - זה משהו בעל משמעות.
 

ערני222

New member
אגב בלמים ,סיפור ממוסך מורשה

אחד נכנס למוסך מורשה לטיפול ,ושם אמרו לו שהבלמים לא תקינים .
הוא רצה לעזוב מיד את המקום ,להתייעצות .
נאמר לו במוסך שלפי תקנה -אסור להם לתת לו לעזוב ,ועליו לתקן את הרכב אצלם.
האם זה החוק?
 

חן 1111

Active member
נדמה לי שזה לא מדויק. אי אפשר להחזיק מישהו בכוח

אבל הם חייבים לדווח למשרד התחבורה שהוא נוסע ברכב לא תקין. משהו כזה.
 
למעלה